annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 18616882
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2571271
Åndelig Føde 2222142
Et andet syn 2118580
Så er der linet op... 1712545
Galleri
September Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 78 gæster og 204 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 4 < 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#44471 - 01/09/2024 02:33 Re: Er man som kristen en Jesu discipel? [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

P.s.

Til alle og enhver:

Jeg synes, at der er en eller anden forskel på discipel (elev) og præst...
Top Svar Citer
#44477 - 01/09/2024 11:56 Re: Er man som kristen en Jesu discipel? [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3901
Sted: Nørresundby
Du kan godt og alligevel kan du ikke


Jeg blev skuffet over dit første indlæg - et indlæg der viser at du er Ånd'løs eller Gud'løs, men væk i hjernespind - dine egne bibelfundamentalistiske mentale sindslige grublerier og ja du har ret dette er hjernespind.

Du er uden Gud eller helt uden SPIRITUALITET og det forfærder mig at se.

Jeg blev faktisk ked af det da jeg læste dit første indlæg.


Nu puster du dig så op - og jeg ser da også dine forsøg på at vise mig du skam godt har forstået lidt om hvad det positive indhold er i det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.

Men stadig er HansKrist og Paul Tillich og Peter Halldorf og Nicolai Berdyaev med mange flere noget mere præcise i deres vidnesbyrd om det positive indhold i TROEN - det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.

Når du ikke kender Helligånden som du også har benægtet i årevis, kan du jo ej heller grade Paulus eller hvad TROEN - det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET dækker over.


Nogle gange tænker jeg, nu endelig har Tikka fået færten af hvad det hele drejer sig om, men alle dine første indlæg efter at du har holdt pause fra Trosfrihed viser med al tydelighed at du slås med den bibelfundamentalisme du i sin tid er blevet udsat for der er hjernespind som du selv har forklaret os det.


Engang troede du alle kristne var i hjernespind men så måtte jeg henvise til 1 Kor 2 og ja 2 Kor 3 og Rom 8 med mange flere nøglekapitler om det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET og du måtte sande at der er forskel på hjernespind som menneskets egen ånd har det med at fare vild i og den Helligåndens Ekstatiske Åbenbarings dimension - hvor vi er ude af af os selv (uden at have mistet os selv) for at Guds Ånd kan være inde og over os.


Hvis man ikke kan skelne mellem menneskets egen ånd og Guds Ånd - så vil et menneske aldrig forstå det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.

1 Kor 2 burde være pligt eller tvungen læsning indtil man har forstået hvad det er der står og hvordan det skal forstås.

Jung blev så begejstret - hvorfor, jo fordi der så han sin psykologis grundlag udtrykt klart og tydeligt af Paulus.


Jeg må kraftigt anbefale at læse HansKrist - især Tikka vil kunne blive grebet af Ånden - og er modstanden mod mig for stor, så læs Peter Halldorf: "Drik dybt af Ånden".

Den bog vil kunne frelse HEL'brede HEALE dit liv. Give dig den Ånd det hele drejer sig om.


Kom så Tikka

Du skal ud af hovedet og lære Guds Åndens Ekstatiske Åbenbarings Dimension at kende.

Du skal kunne skelne mellem hjernespind og det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.


Mange Kærlige Hilsner HansKrist


PS:

blev så glad for din given lyd fra dig forleden og lige så ked af det og skuffet over dit første indlæg i denne tråd.


Jeg var faktisk grædefærdig og gik straks i bøn for dig og mig selv og os alle sammen.

Pas på - det er ikke Gud der står bag dine bibelfundamentalistiske indlæg som dit første indlæg i denne tråd.

Det er hjernespind - menneskelig hjernespind som Paulus rasede imod.

Også din bogstavelige udlægning og ikke Åndelige forståelse Paulus, ville han rase imod.


Hvorfor gør du dette imod dig selv og alle os andre.

Engang gjorde du det for at få HansKrist ned med nakken og for at tækkes ateisterne og du var også flittigt til at skrive sort på hvidt at du ikke var kristen.


Jeg er spændt på om du en dag tager imod Gud i Kristus. Og forstår hvordan dette skal forstås.

Jeg har gjort mit for at hjælpe dig.

Og jeg giver aldrig op.



♥️💕♥️



Citat:
Kristendommen er vel også dette, at det gamle menneske dør og man bliver en anden, når man lever sit liv med Gud.
,,denne verdens fyrste er dømt.,,

men ...

Der er INGEN tro hvis ikke man tror på opstandelsen - og selvfølgeligt ej heller en Hellig Sandhedens ånd, som forstås som en hjælper, så de troende ikke skal være faderløse, nu Jesus er død.

Kristendommen bygger på opstandelses troen, og kristendommen er en åbenbaringsreligion, hvor religionens Gud og dennes ånd virkeliggøres i det enkelte menneske.

Man siger det er Gud som drager - giver troen og levendegøre den -




Jamen der er ingen "men"


Hvis du mener hvad du skriver i citationsboksen ovenfor så lev det da for helvede istedet for at tækkes anti Krists Ånd igennem din bibelfundamentalisme hjernespind

Hvad er det der gør at du hele tiden vil lyve om kristendommen og servere den som bibelfundamentalistisk hjernespind???


Jeg tror du skulle begynde at skrive med nogle bibelfundamentalister - hvor TROEN nedgøres til troen på Bibelen og der ingen TRO er på Gud i Kristus som nærværende virkelighed gennem Helligånden.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44478 - 01/09/2024 12:55 Re: Er man som kristen en Jesu discipel? [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 2038

Citat:
Jeg tror du skulle begynde at skrive med nogle bibelfundamentalister - hvor TROEN nedgøres til troen på Bibelen og der ingen TRO er på Gud i Kristus som nærværende virkelighed gennem Helligånden.
Ja det var klart en fejl, jeg skrev indlæg om man som kristen idag også var en discipel af Jesus, som de første kristne var.

.
Top Svar Citer
#44496 - 02/09/2024 00:19 Re: Er man som kristen en Jesu discipel? [Re: Tikka]
Anonym
Uregistreret

Namaskaram engel heart engel heart engel heart engel

Er du bjergbestiger ler Hvem ved blinker Hvad går det hele ud på...

https://carstenplougolsen.com/2024/08/14/vandrer-mod-lysets-pionerer/

Your friend forever

Krishna

PS: Hvordan ramme plet...

https://www.facebook.com/GotInsight

https://www.facebook.com/unify
Top Svar Citer
#44503 - 02/09/2024 11:28 Re: Er man som kristen en Jesu discipel? [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3901
Sted: Nørresundby
Hey Tikka


Er overrasket over hvor emotionelt påvirket jeg blev over dit første indlæg.


Jeg ved godt det tænder mig når jeg læser et længere indlæg om det at være kristen og Gud er totalt fraværende som nærværende virkelighed - et indlæg fx uden Helligåndens glæde og begejstring - et indlæg hvor et menneske slet ikke er i Kristus - men kører rundt i Bibelen som sandheden - hvor der står et der og noget andet der og hvordan får vi det hele til at passe.

Sandheden har aldrig været Bibelen - den eksisterede overhovedet ikke da kristendommen opstod.

Begivenheden Guds Kærlighed Kristus - Opstandelses Begivenheden Kristus - den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus er det der grundlægger de kristne samfund menigheder og Kirken.

Begivenheden Guds Kærlighed Kristus er den kristne sandhedsindstiftende begivenhed i verden, der forandrer verden igennem at Gud Helligånden tager bolig i mennesker, som derfor er kristne.

Der var ingen Nye Testamente og folk der ikke overhovedet kendte Skrifterne de jødiske blev rask væk grebet af Helligånden.

Altså det er ikke noget der sker med et mentalt bogligt udgangspunkt men eksistentialt i hjertet på folk - det har at gøre med vores eksistens - os i livet - os i vores totalitet når vi er mest levende, når vi lever mest engagerede intenst og spændt i verden.

Det er jo afgørelsens time for hjertet vores - for vores liv og eksistens - for vores evner til hengivelse og kærlighed.

Men først og fremmest er det nåde, at vi tager imod Gud i Guds Kærlighed Kristus udgydt i Hjertet på os gennem Helligånden.

At vi tager imod Gud i Kristus: her vi har vores SØN'FADER JEG'DU samtalende kommunikerende BØNS HØRENDE virkelighed med Gud gennem Helligånden.


Citat:
Der er altså kun en måde at blive kristen på: ved at fødes af Ånden. Den kristne identitet her ikke sin grund i en livsanskuelse eller en stillingtagen, men i en fødsel. "I må fødes på ny".

Hvis Kristus ikke fødes i hjertet, bliver vores kristendom en ide, og vores efterfølgelse et moralsk program. Hvor Kristi fødsel finder sted i menneskehjertet (Guds fødsel i mennesket), bliver Gud virkelig, og Ånden planter et frø, som har kraft til at vokse op til et nyt menneske (menneskets fødsel i Gud (i Kristus)).


Peter Halldorf: "Drik dybt af Ånden".





-0-0-0-0-
-0-0-0-0-0-
-0-0-0-0-


De tre synoptiske evangelier kan resultere i opfattelsen af at være kristen, er at være en Jesus Discipel (hvilket der ikke behøver være noget forkert i, blot er spørgsmålet så hvad det indebærer at være Jesus discipel)- og i den værste udgave så er der nogle regler og love man skal adlyde der er udstukket af måske den jødiske kristne Matthæus Evangelie forfatter der tydeligvis ikke har det for godt med Paulus og de græske menigheders lovfri friheds og kærligheds SPIRITUALITET.

At være kristen set ud fra Paulus og Apostlenes Gerninger og Johannes Evangeliet ser noget anderledes ud, eller er karakteriseret og skåret ud i pap noget anderledes - for her møder vi en UIMODSTÅELIG SUVERÆN HVIDGLØDENDE EKSTATISK HELLIGÅNDS ÅBENBARINGS SPIRITUALITET -- vi bliver blæst omkuld af ÅNDENS - HELLIGÅNDENS GERNINGER.

Åt være kristen er at have Ånden - Guds Ånd - ja endda så meget at Helligånden tager bolig i os. Vores legeme er et Helligt Tempel for Helligånden.

At jeg tilhører Paulus og Apostlenes Gerninger og Johannes Evangeliet og Johannes Brevene er vist tydeligt for enhver at det er her jeg er blevet tiltalt.

Ikke at hvad vi møder her behøver stå i modsætning til de Synoptiske Evangelier - men ofte gør folk det til en modsætning.

I vor tid og især i Danmark er Paulus forbandet og ingen har som jeg mærket dette:

Jmp Michael - Esther Zenia (og hvad hun har haft af navne gennem tiderne) - Serotonin - Peter Rubæk - Jan ABC (VML) - Michael Falch (der blokerede mig selv om Kristian Leth forsøgte at mægle) - Arne --- ja listen er alen lang over hvem der har angrebet mig, ud fra deres Synoptiske Evangelier synspunkter, for at jeg har stillet mig sammen med Paulus og Johannes Evangeliet og Brevene og Apostlenes Gerninger.

Mange mennesker kan ikke lide Gud og Gud Helligånden i deres liv - men vil have moralske leveregler der er til at tage og føle på hvor de kan blive moralsk forarget over alle der ikke følger disse regler. Dette skyldes også vor tids New Age Buddhisme uden Gud.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 4 < 1 2 3 4 >


Seneste indlæg
Er man som kristen en Jesu discipel?
af Anonym
14/09/2024 21:56
,,Lad os tale om tro,,
af Hanskrist
14/09/2024 11:42
Kristen Mystik
af Hanskrist
12/09/2024 14:10
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
11/09/2024 21:31
Debatklima
af Anonym
11/09/2024 12:11
Nyheder fra DR
Flere oversvømmelser og evakueringer ef..
15/09/2024 05:34
Pedersen holder spinkelt europæisk håb..
15/09/2024 02:54
Auktion af 286 guldmønter indbragte mer..
15/09/2024 00:44
Olaf Scholz: Vil ikke tillade Ukraine at..
14/09/2024 23:06
Biden til journalist: 'Du skal være sti..
14/09/2024 21:52
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Italienske anklagere kræver fængselsdo..
15/09/2024 04:21
Cher dropper forsøg på at få værgem..
15/09/2024 01:58
Harris fortæller om sin egen pistol og ..
15/09/2024 01:45
USA nægter at være involveret i plot o..
15/09/2024 00:41
Biden vil bruge sin sidste tid på at k..
14/09/2024 23:39