annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 18535788
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2566533
Åndelig Føde 2193240
Et andet syn 2112644
Så er der linet op... 1694531
Galleri
Kunsten at være stille.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 154 gæster og 157 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 4 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#44146 - 17/07/2024 18:25 Agnostisk pandeisme
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7450
Sted: Sydsjælland
Min tro har lidt efter lidt formet sig til at være: Agnostisk panteisme.
Imidlertid, når jeg slår efter, hvad de to ord betyder, så passer det ikke helt.

Ordet: agnostisk, som beskrevet Den Danske Ordbog:
Citat:
- benægter muligheden af at opnå sikker viden om virkelighedens inderste væsen -
er jeg enig i - også ordbogens citat:
Citat:
når religionerne anfører, at de har fundet sandheden om alt, er der snarere tale om hovmod end om ydmyghed, hvorimod en agnostisk holdning netop er udtryk for ydmyghed

Men når jeg så kommer til ordet panteisme
Citat:
Panteisme er den opfattelse, at Gud er i alt, eller at Gud er identisk med verden.
så er jeg ikke helt med.
Jeg tror ikke på, at man kan reducere "det gudommelige" til "Gud" og ej heller til "identisk med verden".

Så går det lidt bedre med ordet pandeisme:
Citat:
universet er identisk med Gud, men samtidigt også at Gud førhen, inden universet blev skabt, var en bevidst og sansende kraft eller væsen som designede og skabte universet
men igen med det forbehold at ordet Gud er en reduktion, samt at vi ikke ved, om universet er skabt eller er evigt - og blot ændrer sig som ved Big Bang - og i øvrigt heller ikke ved, om der er flere universer.

Så jeg må undvære "de fine ord" her og alene melde, at min tro blot er oplevelsen af guddommelighed overalt i en ufattelige verden.
Jeg magter ikke at blive "klogere" end dét.
Jeg har heller ikke behov for det.
For nu ved jeg, at mit liv - så længe det varer - skal være kærlighed.
En kærlighed jeg første gang mødte fra en Kristus Ikon smiler

Arne heart
Top Svar Citer
#44147 - 19/07/2024 11:28 Den livgivende kærlighed [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 2036

Ak ja, den kærlighed, hvad mere har mennesket brug for andet det, at se og blive set smiler


.
Top Svar Citer
#44149 - 19/07/2024 14:10 Re: Den livgivende kærlighed [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3895
Sted: Nørresundby
Hej Tikka


Som svar til Arne's pandeisme indlæg - hvor en helt upersonlig kærlighed pludselig optræder, skriver Tikka her om den personlige kærlighed:

Citat:
Tikka:

Ak ja, den kærlighed, hvad mere har mennesket brug for andet det, at se og blive set


Arne fortæller os hvem Jesus er og vil ikke som vi milliarder af atter milliarder af kristne ydmygt tage imod Jesus' fortælling åbenbaring om hvem vi er som Guds Børn - i en SØN'FADER JEG'DU SPIRITUALITET og samtalende kommunikerende virkelighed med Gud gennem Helligånden som vores Himmelske Gud Fader.

Dette er alt for primitivt siger Arne.

Vi kristne er dog modsat Arne ydmyge nok til at vi tager imod Gud i Jesus Kristus - åbenbaringen om hvem vi er og hvem Gud er for os.

Kærligheden er for os (ikke for Arne) at se og kende Gud Fader som vi allerede er set og kendt og elsket af Gud som Guds Børn. Sådan taler Jesus Kristus og alle milliarder og atter milliarder af kristne om Kærligheden - Guds Kærlighed Kristus udgydt i vore hjerter ved Helligånden der er givet os. Men dette er alt for primitivt ifølge Arne.

Kærligheden kan aldrig som Arne fremstiller den, være uder personplanet. Kærligheden, som Guds Kærlighed Kristus, er altid mellem mindst 2 personligheder. Ellers kan man ikke tale om at se og blive set, at høre og blive hørt. Kærligheden er ikke uden ansigt og person - uden sans - uden at se og kende som vi allerede er set og kendt.

Hvis nogle ønsker at forstå forholdet Guds Kærlighed Kristus, så gå til forum Galleriet under Tråden Kristus Ikon og læs hvad jeg har skrevet der om forholdet.


Mange Kærlige Hilsner HansKrist


PS:


Bemærk at Arne er gudløs eller uden Gud og da især uden Guds Kærlighed Kristus, hvem vi er som Guds Børn - i en SØN'FADER JEG'DU SPIRITUALITET og samtalende kommunikerende virkelighed med Gud gennem Helligånden som vores Himmelske Gud Fader. Vi kristne kan ikke undvære Gud og Guds Kærlighed Kristus.

Men som sagt bemærk at Arne skal selv elske, jeg beder til at han har kræfterne til al den kærlighed han skal kunne magte - vi kristne ved vi ikke uden Guds Hjælp vil kunne magte at elske og være i kærlighed.

Citat:
Arne:

For nu ved jeg, at mit liv - så længe det varer - skal være kærlighed.


Arne må være slidt op og udmattet af at skulle magte al den kærlighed.

Vi har også set utallige eksempler på at han ej heller overhovedet magter at leve op til denne sin selvretfærdighed - retfærdighed fra ham selv af, at kunne være i den kærlighed 24/7.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44150 - 19/07/2024 20:13 Re: Den livgivende kærlighed [Re: Tikka]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7450
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Du skriver:
Citat:
Ak ja, den kærlighed, hvad mere har mennesket brug for andet det, at se og blive set smiler
Jeg læste det i første omgang som: "at elske og blive elsket", og reagerede med, at det at blive elsket ikke var med i mine tanker, men ved nærmere eftertanke kan jeg alligevel godt godtage det - forstået som, at det jo er kærlighed, det jo er at blive elsket, at få lov at eksistere i en mirakuløs verden fuld af guddommelighed smiler

Har jeg forstået dig ret?

Mvh. Arne heart
Top Svar Citer
#44151 - 19/07/2024 20:50 Re: Den livgivende kærlighed [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7450
Sted: Sydsjælland
Hanskrist skriver:
Citat:
Arne fortæller os hvem Jesus er -
Mit svar:
Noget sådant kunne jeg aldrig drømme om.
Det eneste jeg kan sige er, hvad jeg har oplevet:
- Den helt dybe kærlighed fra en Kristus Ikon's øjne.
- Budskabet om ikke at tage dogmerne for alvorligt.
- Verdens fantastiske væren.
Jeg kan ikke fornægte mine oplevelser og min tro, men jeg kan godt respektere andres tro.
Jeg tror, at fordragelig trosfrihed er mere frugtbar end ufordragelig troskamp.
Hvad Hanskrist yderligere skriver i sit indlæg her ovenfor finder jeg det ikke nødigt at kommentere blinker

Arne.
Top Svar Citer
#44152 - 19/07/2024 22:28 Re: Den livgivende kærlighed [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3895
Sted: Nørresundby
Hej Arne

Du nægter at tage imod Gud i Jesus Kristus

Du nægter at lade dig påvirke af Jesu Kristi åbenbaring hvilken virkelighed med Gud vi har.

Du er kynisk ligeglad med Jesus Kristus.

Men dine egne subjektive oplevelser foran et Kristus Ikon, som overhovedet ikke har noget med Jesus Kristus at gøre, prædiker du i tide og utide. Du sætter dine egne ideer om Jesus Kristus over hvad Jesus Kristus har åbenbaret for os - har beriget verden med - har skænket menneskeheden.

Vi kristne digter ikke vores egne subjektive personlige oplevelser og synspunkter ind i Jesus Kristus.

Vi tager imod Gud i Jesus Kristus - vi tager ydmygt imod den Jesus Kristus åbenbaring Gud, som et SØN'FADER JEG'DU samtalende kommunikerende BØNs virkelighed med Gud Fader ved Helligånden. Fra Jesus Kristus har kristendommen at Gud er en personlig magt, som vi kan kommunikere med, som taler til os og som vi kan tale til gennem bøn. Igen ifølge Jesus lever vi i et SØN'FADER JEG'DU samtalende kommunikerende SPIRITUALITET ved Helligånden.

Vi er ydmyge nok til ikke at forvrænge og omforme til ukendelighed Jesu Kristi Åbenbaring Gud og hvem vi er, Åbenbaring Guds Kærlighed Kristus, udgydt i vore hjerter ved Helligånden der er givet os.

Kærlighed forbinder og forener altid to parter der behøver og er bestemt for hinanden til liv sammen. Alt hos Jesus Kristus drejede sig om at forene vi mennesker med Gud og åbenbare for os kvaliteten af den virkelighed med Gud vi har som Guds Børn med Guds Ånd.


Nå men det er så tydeligt så tydeligt at du ikke vil vide af Jesus Kristus men at du går mere op i dine egne oplevelser og subjektive meninger om ham end den inkarnation og åbenbaring Guds Ord til os han er. Den inkarnation og åbenbaring Guds Kærlighed Kristus, udgydt i vore hjerter ved Helligånden der er givet os - der sætter os i en samtalende kommunikerende SØN'FADER JEG'DU virkelighed med Gud gennem Helligånden.


Alt dette er for primitivt - du afviser og benægter det og ringeagter det med en ihærdighed jeg aldrig har set lignende.

Jeg har aldrig kendt et menneske der så systematisk og med så stor iver igennem en lang årrække afviser alt det Jesus Kristus står for.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44153 - 20/07/2024 00:21 Re: Den livgivende kærlighed [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7450
Sted: Sydsjælland
Hanskrist påstår, at min mening om kristendommen er, som han skriver her:
Citat:
Alt dette er for primitivt - du afviser og benægter det og ringeagter det med en ihærdighed jeg aldrig har set lignende.
Mit svar: Løgn!
Men kan man ikke fatte forskellen på respektere og ringeagte, kan man jo alt for nemt komme galt af sted blinker
Arne.
Top Svar Citer
#44154 - 20/07/2024 13:48 Re: Den livgivende kærlighed [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 2036
Citat:
For nu ved jeg, at mit liv - så længe det varer - skal være kærlighed.
En kærlighed jeg første gang mødte fra en Kristus Ikon

Lidt sent at møde kærligheden i sit liv, men bedre sent end aldrig.



Mennesket er et socialt væsen, der behøver, at gi og modtage kærlighed.

Kærligheden er livsnødvendigt.

Om begrebet kærlighed kan man sige og skrive mangt og meget, da den har mange ,,ansigter,, alt efter i hvilken sammenhæng den forståes, gives eller modtages -

- og et ord/begreb som de fleste kender, der kan hæftes op på noget konkret, eller ,,bare,, drømmer om.

Hvilken kærlighed du taler om, når du beskriver ikon af Jesus, der kiggede på dig, ved jeg ikke.
Ikke noget jeg genkender eller forstår, men har ikonens øjne kigget på dig, må du ha kigget.


At denne oplevelse har vist dig kærligheden, så du efterfølgende ser den i dit liv overalt som guddommeligt – vel dig selv indberegnet vil jo betyde, du mener at genspejle denne forståelse for at kunne modtage.




… MEN - kunne også i mit tidligere skriv ha spurgt.

Hvad mener du med :

Citat:
For nu ved jeg, at mit liv - så længe det varer - skal være kærlighed.


,,Skal,,

Kan du bestemme det?


Hvad/hvordan er den kærlighed du skal, når alt omkrig dig opleves guddommeligt?

... så vel ikke noget du skal når den er der

… Og hvorfor dette standpunkt grundet en ikon oplevelse, hvor du så kærligheden i billedes øjne mod dig?


… men - mit indre billede af din ikon fortælling – ansigt til ansigt, fik mig til at skrive som jeg gjorde.


Citat:
Ak ja, den kærlighed, hvad mere har mennesket brug for andet det, at se og blive set


Ak ja, fordi jeg har hørt ikon fortællingen gentagende gange, men ellers fordi, hvis ikke du ser kærligheden, bliver du ikke selv set …

... men, jeg mener ikke man kan sige:
Citat:
For nu ved jeg, at mit liv - så længe det varer - skal være kærlighed
... for som tidligere spurgt: Kan du bestemme det?

Men mange tanker om dit skriv, som jeg egenligt ikke ønskede at kommenterer, grundet forskelligt, men det med kærligheden, er lidt interessant i den kontekst du sammenfletter den med et billede som inspirerer, uden du vel tror på Gud eller Jesus som opstanden.

Lidt sjovt det med at opfatte en tekst, og hvilke billeder det giver, og ikke mindst hvad der bliver skrevet, som jo ofte kunne blive anderledes, hvis start på skriv var anderledes.
Lidt som om de første ord på papiret bestemmer retning på skrivet … Nå DET er en helt anden snak.


God dag - håber jeg besvarede, det du ikke forstod smiler

.


Top Svar Citer
#44155 - 20/07/2024 19:42 Re: Den livgivende kærlighed [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3895
Sted: Nørresundby
Du står overfor et Jesus Kristus Ikon


I vist en ortodoks kirke i Grækenland - så du må vide med dig selv at det er en kunstnerisk symbolsk afbildning Jesus Kristus

Og man kan ikke være beskæftiget med Jesus Kristus uden at det er vi menneskers virkelighed med Gud der er sagen - der er det religiøse spirituelle åndelige indhold.

Det er vores SØN'FADER JEG'DU kommunikerende samtalende BØNS virkelighed med Gud gennem Helligånden.

Dette er essensen i hvordan den vores virkelighed med Gud Jesus Kristus er en ÅBENBARING af.

Du vil ikke tage imod Gud i Jesus Kristus. Du vil ikke lade dig tiltale af Jesus Kristus men fandeme du taler direkte ned til Jesus Kristus og sætter ham på plads med dine private ideer om Jesus Kristus - ja du hævder det modsatte af hvad Jesus Kristus gerne ville fortælle og sige dig.

Altid siger du det modsatte af hvad Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt og anerkendt for at have beriget verden med, sat i spil i verden.



Her jorder du og fejer du Jesus Kristus fuldstændig af banen og du nedgør hvad han står for:

Citat:
Er det meningen, at vi mennesker skal forstå - hvad vi kalder - Gud?
Jeg tror det ikke!

som en del af det ufattelige guddommelige - en ufattelighed, jeg fornemmer, at man ikke skal gramse i, men i stedet skal bruge de givne evner i kærlighed til verden - så godt og så længe, man kan.
Egentlig ganske enkelt og ligetil - og uden åndsrigdom ;)


Jeg spilder ikke kræfter på at spekulere over, hvad det guddommelige er. Det evner jeg jo alligevel ikke - og har jeg jo egentlig ikke behov for at vide - ja, måske er det endda hovmodigt at "kloge sig" på dét

agnostisk panteist

at bag de mange menneskeskabte Guds-billeder ligger der vel dog noget guddommeligt, som vi mennesker blot ikke magter at fatte

Det lidt længere svar er: Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn.
Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommelige, så det kan rummes i menneskelig bevidsthed.
For mig er Gud eller det guddommelige noget langt højere, noget som menneskelig bevidsthed ikke kan rumme og - tror jeg - heller ikke skal forsøge at rumme.
Men jeg oplever/fornemmer noget guddommeligt i verdens væren - enkelt og ligetil - umuligt at fornægte - men uden at kunne sætte ord på.

Jeg har nok aldrig bedt til nogen Gud

i denne kærligheds-sammenhæng er vi mennesker på denne klode, i denne galakse, dette univers jo nærmest en ubetydelighed

anser jeg for åndshovmod: at det ikke tilkommer os mennesker at søge at forstå, hvad vi kalder Gud.


Et større frontal angreb på Jesus Kristus har jeg vist aldrig læst før.

Det er som om du gør dig særligt umage med at sige det stik modsatte af Jesus Kristus.

Kære HansKrist hvorfor kan jeg Arne ikke mene det stik modsatte af Jesus Kristus og nedgøre Jesus Kristus, har jeg ikke Trosfrihed til dette HansKrist???

Jo da

Men der hvor kæden hopper af er at du vil blæse og have mel i munden - at du samtidig med disse dine igennem mange år gentagelser af hvad der står i citationsboksen ovenfor også vil flage med et Jesus Kristus Ikon.


Det er groft manipulation og misbrug af Jesus Kristus.

Du fører dig selv og folk bag lyset.

Du har intet med Jesus Kristus at gøre og det er ikke Jesus Kristus du har mødt i forbindelse med din Ikon oplevelse.

Jesus Kristus siger ikke dig noget som helst, men det gør dine egne ideer om det guddommelige som er stik modsat Jesus Kristus Åbenbaringer vores guddommelige natur.


Du er så utroværdig som et menneske kan være.

Du er så Anti Jesus Kristus som et menneske kan være.

Fyldt med Fup og Bedrag er du - du misbruger Jesus Kristus

Jesus Kristus siger dig ingenting - du tar ikke imod Jesus Kristus men du jorder og ringeagter alt han står for.

Helt iorden den dag du ikke flager med dit Jesus Kristus Ikon.

Hvis et Jesus Kristus Ikon skal give mening overhovedet skal man vide det er Jesus Kristus ud fra at man ved hvem Jesus Kristus er og hvilke Åbenbaringer vi har fået fra ham.

Alle disse Åbenbaringer afviser du og ringeagter du.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44156 - 20/07/2024 19:55 Re: Den livgivende kærlighed [Re: Tikka]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7450
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Tak for at du svarede, selvom du - af ikke oplyste grunde - egentlig ikke havde det i sinde smiler

Hvad vi kalder kærlighed, er jo meget forskelligt - lige fra begær og til uselvisk elskov og omsorg.
Den kærlighed jeg oplevede fra Kristus Ikonen er en uselvisk kærlighed til alt værende, og når jeg skriver, at dén kærlighed "skal" jeg leve, så er det ikke et påbud eller en beslutning, men en uimodståelig motivation, der fødes i mig.

Kærligheden omfatter denne klode - længere ud i universet magter jeg jo ikke blinker - og alt på denne klode - alt geologisk og alt biologisk - og dermed selvfølgelig også os mennesker - også forbrydere iblandt os.
Man kan vel kalde det kærlig omsorg.
Og der er jo rigeligt at "omsorge" for - og så må det da blive: Så meget man nu kan - efter fattig evne blinker
Det er lige før, jeg kunne finde på at kalde det: Guddommelig Livskvalitet blinker

Mvh. Arne heart smiler
Du ændrede overskriften for denne tråd. Det er jeg normalt imod, men denne gang var du uimodståelig smiler
Top Svar Citer
#44157 - 20/07/2024 20:08 Re: Den livgivende kærlighed [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7450
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, min tro og mine åndelige oplevelser er, som de er. Det kan du ikke ændre - uanset at det er meget anderledes end, det er for dig.
Og her på Trosfrihed.dk er der jo trosfrihed - ikke trostvang.
Jeg respekterer din tro.
Jeg foreslår, at du ligeledes respekterer min.
Arne.
Top Svar Citer
#44158 - 20/07/2024 20:21 Re: Den livgivende kærlighed [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3895
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Hanskrist, min tro og mine åndelige oplevelser er, som de er. Det kan du ikke ændre - uanset at det er meget anderledes end, det er for dig.


"Jesus Kristus, min tro og mine åndelige oplevelser er, som de er. Det kan du ikke ændre - uanset at det er meget anderledes end, det er for dig".

Ja men nu de er så stik modsatte alt det jeg står for, gider du så lade være med at misbruge mig, hvad er meningen med at du bruger mig når du frasiger og nedgør alt jeg står for. Vh Jesus Kristus.

Du tror jo ikke på mig overhovedet.

Hvilket jeg sagtens kan acceptere, men ikke at du misbruger mig.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44159 - 21/07/2024 01:41 Re: Den livgivende kærlighed [Re: Tikka]
Anonym
Uregistreret

Du til Arne: "...Mennesket er et socialt væsen, der behøver, at gi og modtage kærlighed...citat ´Ak ja, den kærlighed, hvad mere har mennesket brug for andet det, at se og blive set´.
Ak ja, fordi jeg har hørt ikon fortællingen gentagende gange, men ellers fordi, hvis ikke du ser kærligheden, bliver du ikke selv set …"

Du gentager din påstand om, at mennesket er et socialt væsen, men i Indien var en idag kendt mand væk i cirka 30 år fra verdens befolkning andet end jævnligt kun hos velgørenheds munke og nonner til mad og ting. Senere besøgte Mahatma Ghandi ham. Andet end kun professionel næstekærlighed har i årevis ingen givet mig kørlighed som den, jeg er. Man har heller ikke modtaget min kærlighed, hvilken jeg har med Guddommen. I virkeligheden er ikke mennesket, som bare er en midlertidig skabning.

Eksempelvis snakker Arne om livskvalitet og begær, hvor jeg idag imod en psykisk syg hyklerisk Hare Krishna tilhænger, han opfatter from kyskhed uden fysisk materielle nydelser som den højeste bevidsthed, men så havde livet været ligegyldigt og tilværelsen som kun åndelig ´engel´ bedre, altså fuck skabelsen. Han siger, at vi bør istedet glæde os til Himlen efter livet, hvor belønningen sker. Havde alle været sådan, er der jo ingen drivkaft? Han snakker om kun åndelig nydelse. Uden seksuel glæde han advarer imod kønssygdomme, hvor jeg oplyser, at idag ved denne nye tidsalder har folket mulighed for både præventation og forebyggende inklusiv behandling imod dette. Desuden hvis hele menneskeheden ved lighed er ligesom dine favorit ´særligt udvalgte´ munke og nonner forsvinder verdenssamfundet og børn altså. Derefter prædiker jeg til ham: "På en måde ifølge min rolle ligner jeg Satan (eller Luciffer), fordi næsten alle er ligeglad med mit kald endnu undtagen en god bekendt, som kaldte mig for åndelig oplysthed (oplyst). Alle religioner var den gamle verdensorden og jeg kommer istedet som nyt. Derfor jeg måske snart til alkohol vedrørende kærlighed på forskellige måder gerne til alkohol forkæler nogen imens, at her på Fyn et farlig hagl og tornadoer pludseligt har ramt landet... griner

P.s. Hans K behøver ikke blande sig med hans fortsatte modstand ligesom da han engang påstod, at jeg har et eller andet meget mørkt i mig ligesom spejlets visning modsat men ok jeres igen tavshed også.
Top Svar Citer
#44160 - 21/07/2024 02:22 Re: Den livgivende kærlighed [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

p.s.

Tiltrods for at jeg p.t. bliver overset af flertallet folk, så ser jeg blandt andet med jer angående menneskerettigheder.
Top Svar Citer
#44162 - 21/07/2024 08:28 Re: Den livgivende kærlighed [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Hov, overskriften her lød som ´agnostisk pandeisme´ også nu pludseligt i menu istedet ´den livgivende kærlighed´?

Nå, men jeg er ikke ligesom en dæmonbesat, hvor jeg istedet virker ligesom ´besat´ af Helligånden med selvbevidsthed istedet for mangel på min og G´s ånd.
Top Svar Citer
#44164 - 21/07/2024 12:58 Re: Den livgivende kærlighed [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Ny observation:

Tidligere reagerede jeg ved angst frygteligt, når jeg så sci fi uhygge effekter inklusiv musisk men, pludseligt idag er jeg ikke sådan...
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 4 1 2 3 4 >


Seneste indlæg
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
06/09/2024 18:53
Vigtige præciseringer
af somo
06/09/2024 15:40
Er man som kristen en Jesu discipel?
af Hanskrist
05/09/2024 17:18
Gud er Kærlighed
af Hanskrist
04/09/2024 16:54
Healing
af Hanskrist
02/09/2024 14:56
Nyheder fra DR
Alt kører nu efter planen, melder Baned..
07/09/2024 22:15
Almodóvar-film om aktiv dødshjælp vin..
07/09/2024 20:52
Storebæltsbroen er midlertidigt lukket ..
07/09/2024 20:24
Grealish og Rice sørger for god start t..
07/09/2024 20:19
Dansk speedway-kører fragtet på hospit..
07/09/2024 20:16
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Lyrikeren bag My Heart Will Go On og Tea..
07/09/2024 22:21
Flere fastklemt i sammenkrøllede biler ..
07/09/2024 21:56
DMI varsler kraftig regn og skybrud over..
07/09/2024 21:35
Skæve ejendomsvurderinger giver kommune..
07/09/2024 20:37
Vælgere bliver væk ved valg i Algeriet..
07/09/2024 20:07