Hej Tikka
Som svar til Arne's pandeisme indlæg - hvor en helt upersonlig kærlighed pludselig optræder, skriver Tikka her om den personlige kærlighed:
Tikka:
Ak ja, den kærlighed, hvad mere har mennesket brug for andet det, at se og blive set
Arne fortæller os hvem Jesus er og vil ikke som vi milliarder af atter milliarder af kristne ydmygt tage imod Jesus' fortælling åbenbaring om hvem vi er som Guds Børn - i en SØN'FADER JEG'DU SPIRITUALITET og samtalende kommunikerende virkelighed med Gud gennem Helligånden som vores Himmelske Gud Fader.
Dette er alt for primitivt siger Arne.
Vi kristne er dog modsat Arne ydmyge nok til at vi tager imod Gud i Jesus Kristus - åbenbaringen om hvem vi er og hvem Gud er for os.
Kærligheden er for os (ikke for Arne)
at se og kende Gud Fader som vi allerede
er set og kendt og elsket af Gud som Guds Børn. Sådan taler Jesus Kristus og alle milliarder og atter milliarder af kristne om Kærligheden - Guds Kærlighed Kristus udgydt i vore hjerter ved Helligånden der er givet os. Men dette er alt for primitivt ifølge Arne.
Kærligheden kan aldrig som Arne fremstiller den, være uder personplanet. Kærligheden, som Guds Kærlighed Kristus, er altid mellem mindst 2 personligheder. Ellers kan man ikke tale om at se og blive set, at høre og blive hørt. Kærligheden er ikke uden ansigt og person - uden sans - uden at se og kende som vi allerede er set og kendt.
Hvis nogle ønsker at forstå forholdet Guds Kærlighed Kristus, så gå til forum Galleriet under Tråden Kristus Ikon og læs hvad jeg har skrevet der om forholdet.
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
PS:
Bemærk at Arne er gudløs eller uden Gud og da især uden Guds Kærlighed Kristus, hvem vi er som Guds Børn - i en SØN'FADER JEG'DU SPIRITUALITET og samtalende kommunikerende virkelighed med Gud gennem Helligånden som vores Himmelske Gud Fader. Vi kristne kan ikke undvære Gud og Guds Kærlighed Kristus.
Men som sagt bemærk at Arne skal selv elske, jeg beder til at han har kræfterne til al den kærlighed han skal kunne magte - vi kristne ved vi ikke uden Guds Hjælp vil kunne magte at elske og være i kærlighed.
Arne:
For nu ved jeg, at mit liv - så længe det varer - skal være kærlighed.
Arne må være slidt op og udmattet af at skulle magte al den kærlighed.
Vi har også set utallige eksempler på at han ej heller overhovedet magter at leve op til denne sin selvretfærdighed - retfærdighed fra ham selv af, at kunne være i den kærlighed 24/7.