annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 18535788
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2566533
Åndelig Føde 2193240
Et andet syn 2112644
Så er der linet op... 1694531
Galleri
Kunsten at være stille.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 154 gæster og 157 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 39 af 55 < 1 2 ... 37 38 39 40 41 ... 54 55 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#44167 - 21/07/2024 14:05 Re: Tro [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

P.s
Sex emnet er ikke min proritet men, at jeg åbenbart ikke længere kan føle mig skræmt af mennesker omkring mig og films musik scener...
Top Svar Citer
#44168 - 21/07/2024 14:18 Re: Tro [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Som et nyt personligt måske endda generelt eksperiment glor jeg igen på flere ´uhyggeligt´ klip om rumvæsener imod os, hvor jeg intet føler og tænker der. Kun ro og undren...
Top Svar Citer
#44169 - 21/07/2024 14:36 Re: Tro [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7450
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, den opgave, jeg har fået, er at fjerne spam - ikke at udøve censur.
Dit argument for at bortcensurere: "ingen af dem giver god mening", foekommer mig i øvrigt at være svagt.

I fald der havde været censur, er jeg i øvrigt temmelig ovebevist om, at din publicering af et falsk brev underskrevet: "Vh Jesus Kristus.", nok ville være det første, der blev slettet - med begrundelsen: blasfemi.
Arne.
Top Svar Citer
#44170 - 21/07/2024 15:09 Re: Tro [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3895
Sted: Nørresundby
Hej Arne

Jeg troede vi var enige om at Gerth der hopper over i andres tråde og bare skriver om sig selv - små dagbogs lignende aforismer (og nu igen med snak om sex og hans liderlighed) var spam.

Hvilket det jo selvfølgelig også er.

Som moderator, hvorfor hjælper du ham ikke og fortæller ham at han må bruge sin egen oprettede dagbogs tråd hvis det er måden han vil skrive på.

Ihvertfald kommer der ikke nye seriøse debattører når de læser Gerth's indlæg det sidste halve døgn.

Det er et kæmpe problem for Trosfrihed.


-0-0-0-


Jeg debatterer på et fagligt set ret højt niveau og der er ikke spor blasfemi i at spørge dig om du mener Jesus Kristus skal indblandes og stå model for følgende:


Citat:
Er det meningen, at vi mennesker skal forstå - hvad vi kalder - Gud?
Jeg tror det ikke!

som en del af det ufattelige guddommelige - en ufattelighed, jeg fornemmer, at man ikke skal gramse i, men i stedet skal bruge de givne evner i kærlighed til verden - så godt og så længe, man kan.
Egentlig ganske enkelt og ligetil - og uden åndsrigdom ;)


Jeg spilder ikke kræfter på at spekulere over, hvad det guddommelige er. Det evner jeg jo alligevel ikke - og har jeg jo egentlig ikke behov for at vide - ja, måske er det endda hovmodigt at "kloge sig" på dét

agnostisk panteist

at bag de mange menneskeskabte Guds-billeder ligger der vel dog noget guddommeligt, som vi mennesker blot ikke magter at fatte

Det lidt længere svar er: Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn.
Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommelige, så det kan rummes i menneskelig bevidsthed.
For mig er Gud eller det guddommelige noget langt højere, noget som menneskelig bevidsthed ikke kan rumme og - tror jeg - heller ikke skal forsøge at rumme.
Men jeg oplever/fornemmer noget guddommeligt i verdens væren - enkelt og ligetil - umuligt at fornægte - men uden at kunne sætte ord på.

Jeg har nok aldrig bedt til nogen Gud

i denne kærligheds-sammenhæng er vi mennesker på denne klode, i denne galakse, dette univers jo nærmest en ubetydelighed

anser jeg for åndshovmod: at det ikke tilkommer os mennesker at søge at forstå, hvad vi kalder Gud.




Her ovenfor jorder du og fejer du Jesus Kristus fuldstændig af banen og du nedgør hvad han står for.

Men det må vi godt - du bliver ikke forfulgt af den grund - ej heller af mig.

Men at skrive som du gør i citationsboksen ovenfor og samtidigt bruge et Jesus Kristus Ikon - der hopper kæden af for dig.

Dette er der groveste misbrug af Jesus Kristus jeg nogensinde har mødt.

Og du er heldig med at der ingen vågne mennesker er her på Trosfrihed debatten der er kristne, eller bare forstod en lille smule kristendommen, for i så fald ville du møde en storm af kritik.

Men da vi ikke har, ud over undertegnede, kvalificerede debattører der forstår Kristendommen så slipper du afsted med at manipulere dine omgivelser og groft misbruge Jesus Kristus.

Men skal en debat portal være interessant, skal der også være et minimum af faglig saglig kvalitet i hvad der bliver skrevet.

Og jeg slider og ligger mig i selen for at garantere at der er et vist niveau og føler mig svigtet af et par stykker der er og har været aktiv her på stedet.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist


PS:

Det ville være skønt med en principiel debat, drøftelse, hvad man som minimum må forlange for at noget kan betragtes som værende kristendom.

Panteisme er fx pr definition uforeneligt med kristendom og det bliver ikke bedre af pandeisme.

Agnosticisme er også.


Hvorfor??

Vi tager imod Gud i Kristus - dvs den specielle ÅBENBARING af Gud i Jesus Kristus som svar på at vi mennesker er kommet bort fra Gud (ja endda blevet fjendtlige overfor Gud) og har mistet vores kundskab (gnosis) om Gud og fællesskab med Gud.

Gud griber ind i Kristus ind i vi menneskers hverdag eksistens og liv - han giver os sit Ord og sin Ånd og virker på en underfuld vidunderlig måde i vores liv.

I denne Jesus Kristus specielle ÅBENBARING af Gud får vi indblik i Guds væsen - hvordan han er i sin guddommelige Herlighedsfylde (som iøvrigt er hvad den paulinske Jesus Kristus Ikon kristologiske DOXA teologi er beskæftiget med).

I den specielle Jesus Kristus ÅBENBARING af Gud bliver vi mennesker i stand til at erkende den sande levende Gud.


Fordi Gud i Jesus Kristus ÅBENBARER sig som et Levende, Åndeligt og Livsfyldt JEG står den kristne TRO på Gud som en personlig Gud i et modsætningsforhold til alle opfattelser (Gudsbegreber) af panteistisk art, hvor tænkes som upersonlig kraft, princip, gennemstrømmende ånd, værensgrund, dyb og lignende af dennesidig eller hinsidig karakter. Aksel Valen-Sendstad.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44171 - 21/07/2024 16:24 Re: Tro [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Forvandlingen af mig ligner nok ´gyseligt´ jeg selv! - Men god...
Top Svar Citer
annonce
Side 39 af 55 < 1 2 ... 37 38 39 40 41 ... 54 55 >


Seneste indlæg
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
06/09/2024 18:53
Vigtige præciseringer
af somo
06/09/2024 15:40
Er man som kristen en Jesu discipel?
af Hanskrist
05/09/2024 17:18
Gud er Kærlighed
af Hanskrist
04/09/2024 16:54
Healing
af Hanskrist
02/09/2024 14:56
Nyheder fra DR
Alt kører nu efter planen, melder Baned..
07/09/2024 22:15
Almodóvar-film om aktiv dødshjælp vin..
07/09/2024 20:52
Storebæltsbroen er midlertidigt lukket ..
07/09/2024 20:24
Grealish og Rice sørger for god start t..
07/09/2024 20:19
Dansk speedway-kører fragtet på hospit..
07/09/2024 20:16
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Lyrikeren bag My Heart Will Go On og Tea..
07/09/2024 22:21
Flere fastklemt i sammenkrøllede biler ..
07/09/2024 21:56
DMI varsler kraftig regn og skybrud over..
07/09/2024 21:35
Skæve ejendomsvurderinger giver kommune..
07/09/2024 20:37
Vælgere bliver væk ved valg i Algeriet..
07/09/2024 20:07