annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 18535788
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2566533
Åndelig Føde 2193240
Et andet syn 2112644
Så er der linet op... 1694531
Galleri
Kunsten at være stille.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 154 gæster og 157 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 4 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#43771 - 11/06/2024 18:46 Hvorfor omtales guds ånd ikke som en ham?
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 2036

Hvordan skal dette forstås/forklares.

Dette at guds ånd ikke omtales som en ham modsat talsmanden/Helligånden.

Der er vel tale om den samme guds ånd (?)


Citat:
I begyndelsen skabte Gud himlen og jorden.
Jorden var dengang tomhed og øde, der var mørke over urdybet, og Guds ånd svævede over vandene.
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/1_Mos/1

Citat:
Men jeg siger jer sandheden: Det er det bedste for jer, at jeg går bort. For går jeg ikke bort, vil Talsmanden ikke komme til jer; men når jeg går herfra, vil jeg sende ham til jer. Og når han kommer, skal han overbevise verden om synd og om retfærdighed og om dom.
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Joh/16

.
Top Svar Citer
#43790 - 13/06/2024 23:44 Re: Hvorfor omtales guds ånd ikke som en ham? [Re: Tikka]
Anonym
Uregistreret

Hvad er din opfattelse om din tråds emne?

GT om Ånden kendte endnu ikke til NT Helligånden. I mit åbenbaring opdagede jeg lignende da, at Ånden kom over eksempelvis profeten Esajas igen lignende profeten Jesus om Helligånden.
Helligånden handler jo også blandt andre om du vistnok en kvinde og derfor ikke kun en manden.
Måske derfor pludseligt nogle kristne faktisk rummer, at jeg istedet for navnet Gud siger: "jeg er." Og om mig ligesom Jesus at jeg er den, jeg er. Du har engang vist et relevant citat om et ifølge Biblen NT forevigt navn.
Så til Arne, hvilket jeg næsten havde nævnt i tråden ´adskille stat fra kirke´ til hans emne om Agape, siger jeg, at ´jeg´ ikke lyder ligesom en mandegud. smiler
Top Svar Citer
#43791 - 13/06/2024 23:56 Re: Hvorfor omtales guds ånd ikke som en ham? [Re: Tikka]
Anonym
Uregistreret

P.s.

Du har ikke endnu forklaret hvem/hvad Talsmanden er ifølge dig?

Jesus omtalte ikke ham selv som Talsmanden.

Treenigheden handler lignende kun om et maskulint hankøn om søn og far ligesom ordet ´broder´.

Wikipediea: "En talsmand, talskvinde eller talsperson er en person, der er ansat eller valgt til at repræsentere en gruppe, et politisk parti, en virksomhed, en myndighed eller en organisation og udtale sig på dennes vegne. Rollen som talsperson tilfalder ofte en ledende skikkelse."
Top Svar Citer
#43792 - 14/06/2024 00:14 Re: Hvorfor omtales guds ånd ikke som en ham? [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

P.s.

Nå, i min seneste samtale med en gammel kristen mand, mente han, at med Helligånden-Talsmanden virker vores Ord sammen bedst således. Men, jeg har p.t. lært, at istedet Talsmanden lyder ligesom en menigheds ledende præst eller ledende frelserskikkelse for folket, altså ligesom en særligt udvalgt.
Top Svar Citer
#43807 - 15/06/2024 13:12 Re: Hvorfor omtales guds ånd ikke som en ham? [Re: Anonym]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 2036

Citat:
Jesus omtalte ikke ham selv som Talsmanden.


Ifølge: https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/joh/14

... kan følgende læses:

Citat:
Sådan har jeg talt til jer, mens jeg endnu var hos jer. Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.

Så Talsmanden eksisterede i Jesu bevidsthed før hans død, måske fordi han mente, han også var dette i levende live.

Her - i citatet - omtales Talsmanden som en han - og skrevet med stort T som et personligt navn, som skal sendes i Jesu navn ...
Dette citeres han for at há sagt, før sin død og opstandelse ... og han lovede dem andet sted, han ville være med disciplene alle deres dage.

”Og se, jeg er med jer alle dage indtil verdens ende.”


Skribenten Johannes mente også at:
Citat:
I begyndelsen var Ordet. Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud. Ordet var til fra begyndelsen, sammen med Gud. Alt blev til gennem det Ord, ja uden det blev intet af det til, som nu findes. Ordet havde Livet i sig, og det Liv blev menneskenes Lys. Lyset strålede midt i mørket, og mørket fik ikke bugt med det.
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Johannes%201&version=BPH

... men da han vel i følge skriften er guds talsmand både som levende - er vejen sandheden og livet - og som opstanden, er det måske årsagen til at helligånden som Talsmanden omtales som en han, hvad den jo ikke blev ved hans dåb, da duen - helligånden - guds godkendelse - dalede ned over ham.


Helligånden - guds ånd forstås jo som hellig i det hele taget.

Der er jo kun én sand gud, og én guds ånd, og vel også derfor, at den som bespotter Helligånden aldrig kan tilgives (?) ... og Jesus gjorde, gør jo intet af sig selv.



Citat:
Alt skal tilgives menneskenes børn, forsyndelser og bespottelser, hvor meget de end spotter. Men den, der spotter Helligånden, får aldrig i evighed tilgivelse, men er skyldig i en evig synd.« De havde jo sagt: »Han er besat af en uren ånd.«
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/mark/3

Her bruger Jesus selv ordet Helligånden … den guds kraft – kan man vel sige … som hjalp ham til at uddrive dæmoner.

PS: Der har været en del koks med Bibelselskabets online bibel under skrivning af indlæg.

.
Top Svar Citer
#43816 - 18/06/2024 00:36 Re: Hvorfor omtales guds ånd ikke som en ham? [Re: Tikka]
Anonym
Uregistreret

Du: "i citatet - omtales Talsmanden som en han - og skrevet med stort T som et personligt navn, som skal sendes i Jesu navn ..."

Nej, øh fordi med stort bogstavet T kan også betyde en titel lignende ´Menneskesønnen´, hvilket også kan fortolkes på forskellige måder igen.
Top Svar Citer
#43833 - 19/06/2024 21:32 Re: Hvorfor omtales guds ånd ikke som en ham? [Re: Anonym]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 2036
Indsendt af: Anonym
Du: "i citatet - omtales Talsmanden som en han - og skrevet med stort T som et personligt navn, som skal sendes i Jesu navn ..."

Nej, øh fordi med stort bogstavet T kan også betyde en titel lignende ´Menneskesønnen´, hvilket også kan fortolkes på forskellige måder igen.


Lige som Helligånden er en betegnelse for Guds ånd, ligeså er ordet Talsmanden en betegnelse for Helligånden.

I begge forhold er der tale om Guds ånd, og begge skrives almindeligvis med stort forbogstav.

Derved viser man respekt for det, som det står for, da titler med stort forbogstav der forbindes til en person signalerer respekt, men i denne her sammenhæg, er der også tale om et navn for en funktion, der knyttes til Kristus.


Altså: Som hoved regel skriver man titler med lille forbogstav, med mindre der er tale om kongelige ect.

Talsmanden - der omtales som han - er på én gang en titel og et navn på én af Helligåndens funktioner, og bruges sammen med Jesus Kristus skrevet med stort T grundet sammenhæng = respekt for det, som det repræsenterer, men det er klart, at Kristus ikke er Guds ånd, ej heller Helligånden, selv om han taler gennem Talsmanden, og dermed er Guds Talsmand.

Giver det mening, også i forhold til der om Talsmanden benyttes ordet han.

.
Top Svar Citer
#43841 - 20/06/2024 02:57 Re: Hvorfor omtales guds ånd ikke som en ham? [Re: Tikka]
Anonym
Uregistreret

Du dog redigeret udfra netop for mig relevante Ord: "...I begge forhold er der tale om Guds ånd, og begge skrives almindeligvis med stort forbogstav...Derved titler med stort til en person men i denne her sammenhæg, er der også tale om et navn for en funktion, der knyttes til Kristus...Som hoved regel skriver man titler med lille forbogstav, med mindre der er tale om kongelige ect."

Eksempelvis Menneskesønnen kan handle om alle og enhver, men ja åbenbart ´mærkeligt´ også lignende igen vedrørende Jesu Kristi tilhængere om ham sammenlignet med Konge, Ypperstepræst og Profet ligesom Talsmanden ´højtideligt´. Deres højhed og så videre.
Om Helligånden, Talsmanden:

Du siger: "I begge forhold er der tale om Guds ånd, og begge skrives almindeligvis med stort forbogstav."
Min ånd er ´guds´! Derfor jeg er en del af gudsriget... griner
Top Svar Citer
#43842 - 20/06/2024 03:31 Re: Hvorfor omtales guds ånd ikke som en ham? [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Du sagde, at titlens virke på den måde ved stort forbogstav forbindes med en person.
Så, nej dine ord giver ikke helt mening for mig om mit kalds rolle Frelseren, fordi Jesus sendte Helligånden, Talsmanden men igen, han sender jo ikke sig selv som ham personen Jesus, hvilket sådan ikke har en sammenhæng med tjenestens titel i henhold til en han Talsmanden.
Dog Er Guddommens evige identitet med ´jeg´ og dog ikke ligesom midlertidigt i verden sammen med folk mig mennesket Gerth Drost og mit åndelige arbejde ´som´ frelserskikkelsen. Jeg behøver heller ikke at kalde mig selv for Gerth Frelseren ligesom, hvorvidt om i kalder mig personligt for Gerth eller symbolsk Frelseren...
Top Svar Citer
#43843 - 20/06/2024 04:40 Re: Hvorfor omtales guds ånd ikke som en ham? [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Nå, men lignende har jeg faktisk oplyst udfordrende til blandt andet fagfolk om mennesket, at jeg er ikke Homo Sapiens mennesket, fordi Gudemennesket er anderledes idag.
Top Svar Citer
#43844 - 20/06/2024 05:02 Re: Hvorfor omtales guds ånd ikke som en ham? [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

P.s.

Derfor jeg i min Facebook profils biografi ændrer dets introduktion til: Menneskesønnen - Helligånden, Talsmanden? Gudemennesket - Frelseren!
Top Svar Citer
#43845 - 20/06/2024 05:28 Re: Hvorfor omtales guds ånd ikke som en ham? [Re: Tikka]
Anonym
Uregistreret

Jeg så engang en tegneserie om Jesus, der hed en titel Menneskesønnen.
Men ifølge du havde han også en anden titel som Kristus.
Og tilmed ifølge dig om ham virker den tredje titel med ´Helligånden´ som Talsmanden.

1. Menneskesønnen
2.Kristus
3. Talsmanden

En mand med tre titler sådan?
Top Svar Citer
#43846 - 20/06/2024 09:58 Re: Hvorfor omtales guds ånd ikke som en ham? [Re: Anonym]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 2036
Indsendt af: Anonym
Jeg så engang en tegneserie om Jesus, der hed en titel Menneskesønnen.
Men ifølge du havde han også en anden titel som Kristus.
Og tilmed ifølge dig om ham virker den tredje titel med ´Helligånden´ som Talsmanden.

1. Menneskesønnen
2.Kristus
3. Talsmanden

En mand med tre titler sådan?



Jeg vil sige det sådan, at Jesus havde/har mange kasketter, og er vel logisk nok, når han er Guds søn.

Ja der er dem der også mener, han er Gud for hvem alt er muligt.



127 navne/titler har Jesus læste jeg på nettet ved en hurtig søgning, uden at tjekke påstanden efter, men hvor Talsmanden også er et navn/titel på Jesus, men det læser man jo også han er i Johannes 1. brev 2:1, hvor Talsmanden så her bare ikke er skrevet med stort, men stadig er talsmanden en han.


Citat:
Mine børn, dette skriver jeg til jer, for at I ikke skal synde. Men hvis nogen synder, har vi en talsmand hos Faderen, Jesus Kristus, den retfærdige; han er et sonoffer for vore synder, og ikke blot for vore, men for hele verdens synder. Og deraf kan vi vide, at vi kender ham: hvis vi holder hans bud.


https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/1_joh/2

.
Top Svar Citer
#43848 - 20/06/2024 10:19 Re: Hvorfor omtales guds ånd ikke som en ham? [Re: Anonym]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 2036
Indsendt af: Anonym
Du sagde, at titlens virke på den måde ved stort forbogstav forbindes med en person.
Så, nej dine ord giver ikke helt mening for mig om mit kalds rolle Frelseren, fordi Jesus sendte Helligånden, Talsmanden men igen, han sender jo ikke sig selv som ham personen Jesus, hvilket sådan ikke har en sammenhæng med tjenestens titel i henhold til en han Talsmanden.
Dog Er Guddommens evige identitet med ´jeg´ og dog ikke ligesom midlertidigt i verden sammen med folk mig mennesket Gerth Drost og mit åndelige arbejde ´som´ frelserskikkelsen. Jeg behøver heller ikke at kalde mig selv for Gerth Frelseren ligesom, hvorvidt om i kalder mig personligt for Gerth eller symbolsk Frelseren...


Det er klart. Mennesket Jesus døde jo, og blev Kristus og Guds Talsmand ... og korrekt ,,han,, sendte ikke sig selv - vi taler om ånd ... også derfor jeg ikke forstår hvorfor Guds ånd - den der svævede over vandende - ikke omtales som han, men gøres det når den opstandne Kristus taler gennem Gus ånd, som Talsmanden til de troende ... og for at gøre det mere svært (for mig) siges der jo, at Ordet - Guds Ord (som forstås som guds søn) har været med til at skabe alting.

Nå bliver nok for svært for mig at tydeliggøre idag.

Har så mange andre tanker i hovedet, men vender tilbage når jeg er mere klar.

.
Top Svar Citer
#43857 - 22/06/2024 05:48 Re: Hvorfor omtales guds ånd ikke som en ham? [Re: Tikka]
Anonym
Uregistreret

Du: "vi taler om ånd ... også derfor jeg ikke forstår hvorfor Guds ånd - den der svævede over vandende - ikke omtales som han, men gøres det når den opstandne Kristus taler gennem Guds ånd, som Talsmanden til de troende ... og for at gøre det mere svært (for mig) siges der jo, at Ordet - Guds Ord (som forstås som guds søn) har været med til at skabe alting." Nej, Jesus havde Ordet ligesom, at jeg har hellig ånd.
NT Helligånden sker som Ordet ligesom GT Ånden. Med helligånden igennem min ånd formidler jeg G´s ånd i form af ord. Ord på den måde ved fællesskab pagt mellem G, jeg og folket handler blandt andet derfor om et ordlig kommunikerende ´forhold´ og/eller sammen relationer endvidere således også samarbejde (gudstjeneste). Det´ du kalder for at tale gennem Guds ånd som Talsmanden, sker med Helligånden, hvilken vedrørende ånd handler om evigt ´liv´ og dermed også kraften til skabelsen af liv. Dette minder om Johannesevangeliet: "Og Ordet blev kød og tog bolig iblandt os." ´Kød´ betyder menneske. Ordet blev inkarneret i Jesus, hvor Mennesket, Helligånden og Gud havde et væsen tilfælles.
Åndeligt liv virker godt eksempelvis om oplysende lærdom, indsigter, inspiration, vejledning, trøst, selverkendelse, følelser-fornuft, visdom, åbenbaring og åndsgaver.

Ifølge Kristendom.dk´s leksikon: "Talsmand - Er betegnelsen for Helligånden i Johannesevangeliet. Det græske ord (parakletos), som oversættes ved talsmand, stammer fra retssproget, hvor talsmanden er den, der fører den anklagedes sag." Helligånden handler også om frelsen, hvor i GT truede man med en guds straf, så i NT håber man på tilgivelsen imod ´Guds´ dom.

Desuden siger DSD leksikon: "Ordet kommer af græsk biblia, flertal af biblion '(lille) bog', diminutiv af biblos 'papyrusbast; bog', oprindelig navnet på den fønikiske havn Byblos, hvorfra egyptisk papyrus blev udskibet til Grækenland."
I GT og NT nævnes livets bog (livets skriftrulle). Om noget andet i GT - Jeramias Bog: "Men sådan er den pagt, jeg vil slutte med Israels hus, når de dage kommer, siger Herren: Jeg lægger min lov i deres indre og skriver den i deres hjerte. Jeg vil være deres Gud, og de skal være mit folk. Ingen skal længere belære sin landsmand og sin broder og sige: ´Kend Herren!´ For alle kender mig, fra den mindste til den største, siger Herren. Jeg tilgiver deres skyld og husker ikke længere på deres synd." Så ord kan skrives bogstavelig talt eller billedligt i ånd. En skriftrulle nævnes igen anderledes flere gange i NT Biblen om eksempelvis Jesus i Nazareths synagoge og Johannes´ Åbenbaring om ´Lammet´.

Jeg formoder, kristne tror på forskellige måder, at ´skrifterne´ Biblen er Guds ord. I min Facebook profil har jeg altså skrevet om mit liv en minibog....
Top Svar Citer
#43918 - 25/06/2024 01:05 Re: Hvorfor omtales guds ånd ikke som en ham? [Re: Tikka]
Anonym
Uregistreret

P.s.

Du: "...og for at gøre det mere svært (for mig) siges der jo, at Ordet - Guds Ord (som forstås som guds søn) har været med til at skabe alting..."

Pointen: Nej, Jeg formoder, der er de kristne, som opfatter skabningen Mennesket om ´søn´ ved billedsprog i GT især ´det udvalgte folk´, men Jesus Kristus viste ´Guds´ billede godt som ham selv med Helligånden tiltrods for, han ifølge folk imod vedkommende ikke var ´Den udvalgte´. Men, treenigheden sådan anderledes end bare lignende GT Ånden kom med ham igennem dåben, som ´Den salvede´ først i Biblens NT kaldes for Faderens Søn. Derfor der netop er forskel på GT og NT. Jeg har her tidligere forklaret om Ordet, hvilken faktisk ligesom ´ånd´ eksisterede før skabelsen. Et barn har anderledes en begyndelse ligesom forældrenes ende.
Top Svar Citer
#43919 - 25/06/2024 01:23 Re: Hvorfor omtales guds ånd ikke som en ham? [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

P.s.

Afslutningen i mit forrige indlæg forventer jeg ikke en forståelse omkring fra dig ligesom følgende afrunding: Og jeg idag sker som enden på begyndelsen.
Nå, og ´den nye tidsalder´ er en anden snak ligesom ´den nye himmel og jord.
Top Svar Citer
#43935 - 27/06/2024 23:59 Re: Hvorfor omtales guds ånd ikke som en ham? [Re: Anonym]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 2036

Jeg har mistet fokus på denne tråd, men her et svar som lovet, selv om jeg meget dårligt forstår, hvad du skriver.


Citat:
Du: "vi taler om ånd ... også derfor jeg ikke forstår hvorfor Guds ånd - den der svævede over vandende - ikke omtales som han, men gøres det når den opstandne Kristus taler gennem Guds ånd, som Talsmanden til de troende ... og for at gøre det mere svært (for mig) siges der jo, at Ordet - Guds Ord (som forstås som guds søn) har været med til at skabe alting." Nej, Jesus havde Ordet ligesom, at jeg har hellig ånd.


Jesus havde Ordet ligesom, at jeg har hellig ånd.

Ordet hedder – hed ikke Jesus, men - Ordet er - var den usynlige Guds billede, og den førstefødte af alle skabninger.

Ordet - Logos forstås som Guds plan, forstod jeg på Kristian Leth i dag, men Ordet er en HAN og har været med til at skabe alt sammen med Gud.

Citat:
I begyndelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud. Han var i begyndelsen hos Gud. Alt blev til ved ham, og uden ham blev intet til af det, som er. I ham var liv, og livet var menneskers lys. Og lyset skinner i mørket, og mørket greb det ikke.

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/joh/1

Så Ordet – Guds plan giver liv og lys til menneskene - og bliver Guds Talsmand – bliver Gud lig som menneske grundet Ånden – Guds ånd ... Og som den opstanden Kristus, kan han give de troende den Ånd, han selv havde fra sin far til dem.

Jo nok herfra treenighedslæren udspringer fra da Guds Ånd – Helligånden her bliver personificeret som Talsmanden efter Kristus opstandelse.

Fader søn og Helligånd, men disse var jo også tilstede ,,I begyndelsen,, - Guds Ånd forstås vel som hellig.

Forskellen er blot, at Ordet er blevet til den opstandne Kristus der taler gennem Talsmanden, som er Helligånden= Guds Ånd.



Paulus mente, der ingen tro var, hvis ikke opstandelsen havde fundet sted, for det er denne begivenhed, der muliggør de troende kan fyldes med Ånden, Helligånden, der i kraft af Kristus mellemværende omtales som Talsmanden.


Men selv om treenighedslæren nok udspringer fra Johannes 1 fortæller skrifterne klart, der kun er én Gud –

Altså én sand gud, for der er mange guder i bibelen

Paulus skriver:

Citat:
Men for os er der kun én Gud, Faderen;
fra ham er alle ting, og vi til ham.
Og for os er der kun én Herre, Jesus Kristus;
ved ham er alle ting, og vi ved ham.

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/1_Kor/8#6

.
Top Svar Citer
#43968 - 30/06/2024 12:33 Re: Hvorfor omtales guds ånd ikke som en ham? [Re: Tikka]
Anonym
Uregistreret

Nå, men GT snakker jo ikke om Guds førstefødte enbårne Søn, så men Paulus som, du ikke kan li, han troede på Jesu genkomst med englene dengang.
Han kom der som et for menneskeheden født af Maria (´børn-skabelsen), men før alt var Jeg, fordi min ånd sker som en del af ´G´s ! Ordkløveri, jubiii...
Medmindre at du stadig synes Jesus ånden stadig havde en begyndelse og derfor også ende?
Top Svar Citer
#43981 - 01/07/2024 01:29 Re: Hvorfor omtales guds ånd ikke som en ham? [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

jeg kan IKKE bare sex uden kærlighed med de misbugte store brystvorter, men jeg elsker os alle....
Så, ligesom insekter forvirret i naturens program som, jeg ikke Er.
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 4 1 2 3 4 >


Seneste indlæg
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
06/09/2024 18:53
Vigtige præciseringer
af somo
06/09/2024 15:40
Er man som kristen en Jesu discipel?
af Hanskrist
05/09/2024 17:18
Gud er Kærlighed
af Hanskrist
04/09/2024 16:54
Healing
af Hanskrist
02/09/2024 14:56
Nyheder fra DR
Alt kører nu efter planen, melder Baned..
07/09/2024 22:15
Almodóvar-film om aktiv dødshjælp vin..
07/09/2024 20:52
Storebæltsbroen er midlertidigt lukket ..
07/09/2024 20:24
Grealish og Rice sørger for god start t..
07/09/2024 20:19
Dansk speedway-kører fragtet på hospit..
07/09/2024 20:16
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Lyrikeren bag My Heart Will Go On og Tea..
07/09/2024 22:21
Flere fastklemt i sammenkrøllede biler ..
07/09/2024 21:56
DMI varsler kraftig regn og skybrud over..
07/09/2024 21:35
Skæve ejendomsvurderinger giver kommune..
07/09/2024 20:37
Vælgere bliver væk ved valg i Algeriet..
07/09/2024 20:07