Arne:
Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.
Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige,
Igen en af dine utallige Anti Jesus Kristus bekendelser.
Alt det Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt for at have beriget verden med afviser du og Jesus har fornedret det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.
Helt fint for mig - hvis du da ikke lige også skal "flage" med et Jesus Kristus Ikon.
Ingen har som Jesus talt så meget om Gud og det fordi han ville lære os hvem Gud er for os, hvilken virkelighed med Gud vi har adgang til (Bøn og den direkte samtale med Gud). Det sidste Jesus var er agnostiker, ja han stod for det stik modsatte og kristendommen er grundlagt på det stik modsatte.
Samme Søn Fader kommunikerende samtalende igennem Ånden virkelighed med Gud som han selv levede i overbragte han os - indlemmede han os i (inkarnationen), læs Paulus fx og Paulus eleven, forfatteren til Johannes Evangeliet. Det bliver skåret ud i pap.
Helt fint at du afviser og ringeagter dette forhold, men skal du være konsekvent så giver din "flagen" med et Jesus Kristus Ikon ingen mening - det er meget groft manipulation og misbrug af Jesus Kristus.
Du står for det stik modsatte Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt for at have beriget verden med og alligevel flager du med dit Jesus Kristus Ikon. En gang til, det er alvorlig manipulation og misbrug af Jesus Kristus.
Jeg sporer mere og mere at du ikke helt har styr på hvad du skriver, som her:
Arne:
Jeg kan godt somme tider drømme om en kristendom og en kirke, hvor man fejrer "den hellige treenighed"
Hvordan kan du i fuld alvor skrive sådan når du også igennem de sidste mange år nu har givet stærkt udtryk for følgende:
Arne:
Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.
Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige
Du forstår åbenbart ikke betydningen af "den Hellige Treenighed".