Arne:
Ja, Hanskrist.
Du fatter ikke, at jeg oplever det guddommelige - første gang i en Kristus Ikon - og senere - lidt efter lidt - i alt.
Det udviklede sig faktisk for mig allerede straks efter, at jeg kom ud af Ikonens kirke, men der gik år efter år, før det lidt efter lidt afklaredes for mig blinker
Det passer tydeligvis ikke ind i din verden, og jeg gætter, at du nok bliver nødt til affinde dig dermed.
"Det passer tydeligvis ikke ind i din verden", og jeg gætter, at du nok bliver nødt til affinde dig dermed. Det kunne jeg sagtens affinde mig med, har endda fint dermed
Problemet er bare at det ikke passer ind i den verden og virkelighed vi møder i JESUS KRISTUS - det er her jeg får problemer - med dette forfærdelige misbrug
Alt hvad JESUS KRISTUS har at sige og repræsenterer og præsenterer om det guddommelige står i diametralt skærende kontrast og modsætning til hvad du siger
Ja endda hvad JESUS KRISTUS hævder om det Guddommelige har du frasværget og frasagt dig et utal af gange såvel som du har gjort grin med det - ringeagtet det --- og ja det har jeg det vitterligt svært med og det har iøvrigt alle kristne det svært med ved dig og hvad du gang på gang skriver, også derfor jeg ved der ingen ortodokse kristne findes der vil vide af dig hvis de kendte dine udgydelser, skriverier, hvor du er så "anti Jesus Kristus" i din opfattelse det guddommelige som vi kan komme, ja længere væk fra og bort fra hvad Jesus Kristus forbandt det guddommelige med kan vi ikke komme end der du befinder dig Arne --- katastrofen er at du ikke selv har opdaget dette misforhold, dette misbrug --
Okay ja - men vi må åbenbart finde os i at hvad du skriver overhovedet ikke gir mening og at din JESUS KRISTUS IKON oplevelse stritter meningsløs ud i den blå luft og på ingen måder passer ind i hvad du dagligt skriver og har skrevet i dine over 5000 indlæg - ja du modarbejde bevidst i det daglige alt det JESUS KRISTUS forbandt det guddommelige med.
-0-0-0-0-
Nå vi må nok leve med at du ikke engang forstår hvad du selv præsenterer os for - men det gør sgu et mærkeligt besynderligt indtryk at du præsenterer os for at ortodoks kristendom og Jesus Kristus Ikon Kristologi står dig særligt nær - da det overhovedet ikke stemmer en meter med hvad du skriver ellers ---
Jeg er ikke bange for at sige du misbruger JESUS KRISTUS på det groveste - på den mest usle måde tænkes kan --- det er vildt skræmmende --- tilsyneladende rør det dig ikke at dit sprog er privatsprog - det er som børn der endnu ikke er nået frem til den alder hvor de kan afgøre om det de siger nu også giver mening for alle andre mennesker.
Om du nogensinde begynder at tale voksent om hvad du har rodet dig ud i - får ryddet ud i alt det der stritter i øst og vest og ikke hænger sammen, der ingen mening er i, tvivler jeg på, så vi må leve med skræk eksemplet på hvordan JESUS KRISTUS kan misbruges ved slet slet ikke at blive forstået - og endda blive brugt til at fremme helt modsatte idéer om det guddommelige end han religionshistorisk er verdenskendt for. Uha uha uha en brøler og fadæse af de største - meget værre end når vor tids nyreligiøse vil have Jesus og Buddha til at smelte sammen