1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Mennesket og verden
|
Jeg har vænnet mig til aldrig at få et intelligent feedback på hvad jeg skriver fra dig af. Som om du behændigt springer over principielle betragtninger og aldrig går i kødet på en tekst som Kræn-p forlangte det, dengang der var substantielle dybdeborende debatter. Nå den tid eksisterer ikke længere.
Der skal selvfølgelig være en forstand der opfatter hvad man skriver, hvis der skal være tale om debat og drøftelse tingene.
Jeg har sagt det i mange år, det er som om du ikke vil lære nyt ved at sætte dig ind i en tekst. Det samme med Paulus som du godt vil kloge dig på men som du i årevis har sagt du ikke orker at læse.
Du gør grin med den af JESUS KRISTUS gudsrelation: Gud Far Menneske Søn direkte kommunikation og bønsforhold og gnosis forhold - ja du afviser forholdet blankt. Okay for mig - men når du så bagefter bilder os alle ind at den ortodokse ikon teologi Kristologi står dig særligt nær - så er det at alle mennesker river sig i håret - for så hænger hvad du skriver overhovedet ikke sammen.
Du bilder os ind at du får dit livs religiøse oplevelse foran et JESUS KRISTUS IKON - altså foran den begivenhed (det Guds Billede og Ansigt) ind i verden ved mennesket Jesus hvor mennesket og Gud er i et fortroligt, intimt nær, dynamisk Fader Søn samspil fyldt med gnosis. SÅ ER DER TO MULIGHEDER AT DU ENTEN LYVER ELLER IKKE ANER OVERHOVEDET HVAD DU SELV SNAKKER OM, HAR MED AT GØRE.
Du kan ikke engang forklare dig, når vi fortæller dig at hvad du fremfører overhovedet ikke hænger sammen.
Jeg siger bare, hvorfor skilter du med noget du ikke har forstået en hujende fis af. Hvis man kan tillægge tilskrive et JESUS KRISTUS IKON alt muligt efter egen personlig subjektiv forgodtbefindende og endda opfatte det fuldstændig anderledes end resten af verden har forstået det så er det at vi står overfor meningsløs vrøvl. Du ødelægger sproget og måden vi taler med hinanden om tingene. Du er så ANTI JESUS KRISTUS i din opfattelse og forståelse det guddommelige - jeg kender ingen mennesker der er så langt væk fra hvad resten af verden forstår ved JESUS KRISTUS som dig. Når millioner milliarder kristne mennesker beder, er i bøn - så er de igang med det du håner og ringeagter og påstår er en umulighed og som du gang på gang sort på hvidt har afvist. DIG OM DET - men det er skræmmende at læse om når du samtidigt skilter på skrømt med din JESUS KRISTUS IKON oplevelse.
Enten må du fjerne din Jesus Kristus ikon oplevelse - da den overhovedet ikke passer ind i hvad du ellers skriver om det guddommelige. Du siger det stik modsatte af hvad Jesus Kristus er kendt for. Jeg kender ingen som Jesus (og alle de første kristne) som du står i et så radikalt diametralt modsætningsforhold til såvidt det guddommelige.
Noget går galt for dig her. Hvis altså vi andre skal få noget ud af at lytte til dig der giver god mening. Hvad du skriver giver bare ingen mening og hænger ikke sammen med hvad verden ellers siger om tingene.
Du påstår der ingen intim nær forbindelse, relation, er mellem Gud og mennesket og så "skaber" du dig foran et JESUS KRISTUS IKON? Jamen vor herre til hest. Du håner gang på gang Gud Fader Gud Søn Billedet. Altså Jesus Kristus måden at vidne om sin gudsrelation og dynamik på, fortæller om det guddommelige på. Du skriver gang på gang at du tager fuldstændig afstand fra Jesus Kristus vidnesbyrd om sin Gudsrelation, relation til Gud.
Iøvrigt uden Paulus ville der ingen JESUS KRISTUS IKON TEOLOGI (Ansigt og Person og "doksa" karisma teologi og Kristologi) overhovedet kunne være tale om. Det findes altsammen hos Paulus. Og i samme moment du fjerner Paulus tømmer du alle JESUS KRISTUS IKON'er for religiøs guddommelig betydning og indhold.
Første gang jeg så hvordan tingene ikke overhovedet hænger sammen hos dig troede jeg det var en svipser og jeg forsøgte at hjælpe dig, men det viste sig at du simpelthen ikke aner hvad det er du skilter med på skrømt alene nok for at gøre dig selv interessant, ihvertfald du pynter dig selv med lånte fjer og du er en ulv i fåreklæder hvis nogen tror at finde bag din ikon oplevelse bare en smule af hvad JESUS KRISTUS forstod ved det guddommelige.
ALT HVAD JESUS KRISTUS STÅR FOR OG HAR AF BETYDNING FOR HELE VERDEN - ALLE MENNESKER - i 2000 år nu - DET FINDES DER IKKE SPOR AF HOS DIG ARNE.
🤒🤕🙃
|
|
|
|