annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Solopgang med flot fuldmåne
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 28 gæster og 1453 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Mennesket og verden

Citat:
Arne:

Ja, Hanskrist.
Du fatter ikke, at jeg oplever det guddommelige - første gang i en Kristus Ikon - og senere - lidt efter lidt - i alt.
Det udviklede sig faktisk for mig allerede straks efter, at jeg kom ud af Ikonens kirke, men der gik år efter år, før det lidt efter lidt afklaredes for mig blinker

Det passer tydeligvis ikke ind i din verden, og jeg gætter, at du nok bliver nødt til affinde dig dermed.

"Det passer tydeligvis ikke ind i din verden", og jeg gætter, at du nok bliver nødt til affinde dig dermed.

Det kunne jeg sagtens affinde mig med, har endda fint dermed

Problemet er bare at det ikke passer ind i den verden og virkelighed vi møder i JESUS KRISTUS - det er her jeg får problemer - med dette forfærdelige misbrug

Alt hvad JESUS KRISTUS har at sige og repræsenterer og præsenterer om det guddommelige står i diametralt skærende kontrast og modsætning til hvad du siger

Ja endda hvad JESUS KRISTUS hævder om det Guddommelige har du frasværget og frasagt dig et utal af gange såvel som du har gjort grin med det - ringeagtet det --- og ja det har jeg det vitterligt svært med og det har iøvrigt alle kristne det svært med ved dig og hvad du gang på gang skriver, også derfor jeg ved der ingen ortodokse kristne findes der vil vide af dig hvis de kendte dine udgydelser, skriverier, hvor du er så "anti Jesus Kristus" i din opfattelse det guddommelige som vi kan komme, ja længere væk fra og bort fra hvad Jesus Kristus forbandt det guddommelige med kan vi ikke komme end der du befinder dig Arne --- katastrofen er at du ikke selv har opdaget dette misforhold, dette misbrug --

Okay ja - men vi må åbenbart finde os i at hvad du skriver overhovedet ikke gir mening og at din JESUS KRISTUS IKON oplevelse stritter meningsløs ud i den blå luft og på ingen måder passer ind i hvad du dagligt skriver og har skrevet i dine over 5000 indlæg - ja du modarbejde bevidst i det daglige alt det JESUS KRISTUS forbandt det guddommelige med.

-0-0-0-0-

Nå vi må nok leve med at du ikke engang forstår hvad du selv præsenterer os for - men det gør sgu et mærkeligt besynderligt indtryk at du præsenterer os for at ortodoks kristendom og Jesus Kristus Ikon Kristologi står dig særligt nær - da det overhovedet ikke stemmer en meter med hvad du skriver ellers ---

Jeg er ikke bange for at sige du misbruger JESUS KRISTUS på det groveste - på den mest usle måde tænkes kan --- det er vildt skræmmende --- tilsyneladende rør det dig ikke at dit sprog er privatsprog - det er som børn der endnu ikke er nået frem til den alder hvor de kan afgøre om det de siger nu også giver mening for alle andre mennesker.

Om du nogensinde begynder at tale voksent om hvad du har rodet dig ud i - får ryddet ud i alt det der stritter i øst og vest og ikke hænger sammen, der ingen mening er i, tvivler jeg på, så vi må leve med skræk eksemplet på hvordan JESUS KRISTUS kan misbruges ved slet slet ikke at blive forstået - og endda blive brugt til at fremme helt modsatte idéer om det guddommelige end han religionshistorisk er verdenskendt for. Uha uha uha en brøler og fadæse af de største - meget værre end når vor tids nyreligiøse vil have Jesus og Buddha til at smelte sammen
Seneste indlæg
Lys
af Anonym
12/03/2025 12:54
Ramadan
af somo
11/03/2025 13:12
Hvad er meningen?
af Hanskrist
05/03/2025 10:46
Den religiøse spirituelle dimension
af Hanskrist
04/03/2025 19:19
Vigtige præciseringer
af somo
27/02/2025 18:20
Nyheder fra DR
Nu kan du se stjerner derude - og det er..
12/03/2025 20:59
En række pander solgt siden 2020 tilbag..
12/03/2025 19:59
Togbusser forlænges her til aften
12/03/2025 19:26
Siumuts formand trækker sig efter valgn..
12/03/2025 19:16
Pakistans militær om kapret tog: Alle g..
12/03/2025 19:05
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Medie: Putin besøger Kursk for første ..
12/03/2025 18:24
Minister vil ikke undtage udlandsdansker..
12/03/2025 18:20
Møder om våbenhvile rykker til Moskva ..
12/03/2025 18:04
Der findes mange metoder til selvforglem..
12/03/2025 18:00
Stegepander solgt siden 2020 tilbagekald..
12/03/2025 17:46