Nå. Du er dygtig til meget, men jeg er den der kender baggrunden og forløbet i forhold til troen i mit eget liv
Nej du har aldrig været i nærheden af TRO, du er/var bibelfundamentalist ergo har du misforstået som disse tro
Tro er ikke at tro noget, dermed fjerner vi Gud,
Bibelfundamentalister har erstattet Gud med troen på Bibelen
Men jeg har Luther (du husker nok hvad han siger om troen ud fra Paulus, ihvertfald har jeg citeret det utallige gange når vi drøfter tro) Tillich og Paulus bag mig, og et utal af andre, Berdyaev fx, der siger det samme som jeg siger
Men vigtigst jeg har Gud bag mig, ingen kan tro udenom Gud Helligånd, ergo ingen kan ved egen tænkning, læsning, lytten, og egen forestillingsevne tro
Tro udenom Gud som bibelfundamentalisterne er mestre i har ikke en dyt med kristendom at gøre
1 Kor 2 hvad har du imod det kapitel? Og ja 2 Kor 3
Men der er stadig håb for dig Tikka, du er en klog kvinde/mand, måske RoseMarie, hvem ved.
Jeg sporer en vis fremgang for dig, du virker mere afklaret end tidligere
-0-0-0-0-0-0-
Hvis vi nu ønsker at vide hvad Paulus mener med tro (som er meget langt fra at blive undervist i Bibelen og tro hvert ord) så finder vi alle de steder hvor Paulus taler om tro, derefter ser vi om der er en rød tråd, er der noget der går igen? Tro er tydeligvis en begivenhed, ikke læsning og lytning og så mentalt sindsligt at trosforestille sig dette. Nej tro er en begivenhed i vi menneskers liv hvor Gud Helligånd er aktiv, på spil. Det er ikke søndagsskole læsning hvor vi tror hvad vi læser. Håber dette en dag går op for dig.
SLUT skriver du, herligt, elsker dit temperament
Nu skal du altså snart ind i buret og kigge ud af mellemrummet (mellem tremmerne) og se og svare pænt på hvad Simon fodre sin tamfugl med i mellemrummet, ja jeg synes du nu har haft rigeligt med luft under vingerne med Arne og jeg, tiden er kommet til at du sætter dig på din pind i buret,
Engang buret inde af bibelfundamentalisme, idag buret inde af selveste mister ateist himself, hu ha hvor har du brug for rammer, og her gik jeg og troede du var en fri fugl