0
registrerede
20
gæster og
77
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#28919 - 29/12/2019 16:23
Mening med mit liv?
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Mening med mit liv? – hver især - åh nej – ikke dét! Umiddelbart tager vi afstand fra emnet – det er næsten tabu – ligesom egen død – men måske kunne emnet alligevel fange vor interesse – for det vedkommer jo hver og en af os.
Er der ingen mening i at være til, og er alt tilfældigt, så er det vel penge, forbrug og maksimal nydelse så længe som muligt, der bliver den logiske ledetråd?
Er tilværelsen derimod et ufatteligt mirakel, en gave, intethedens og den svimlende tomheds vidunderlige modsætning, så kan det måske føre til taknemmelig, dyb, altomfattende, aktiv kærlighed?
Hvad siger de mange religioner, ateisterne, filosofferne, naturvidenskaben – og alle vi andre? Hvor står vi almindelige danskere? Og hvordan har vi det med idéen om et liv efter døden?
En åben, men også kritisk debat om emnet kunne måske alligevel godt interessere mange – tilpas frit, friskt og fordomsfrit anskuet?
M.v.h. Arne Kærlighed til kloden - og dens liv
|
|
Svar
|
|
|
#28921 - 29/12/2019 18:23
Re: Mening med mit liv?
[Re: Anonym]
|
veteran
|
|
|
Hej Anonym. Når jeg brugte udtrykket: "vi almindelige danskere" tænkte jeg på, hvad man ofte benævner "Hr. og Fru Danmark" i betydningen: som vi danskere flest er - f.eks. kulturkristne - og ikke f.eks. muslimske immigranter.
Jeg havde ikke forestillet mig, at der skulle være noget uheldigt fordomsfuldt i udtrykket "vi almindelige danskere" i denne sammenhæng. Har du et bedre forslag? - og har du en kommentar til emnet?
M.v.h. Arne Kærlighed til kloden - og dens liv
|
|
Svar
|
|
|
#28923 - 29/12/2019 20:20
Re: Mening med mit liv?
[Re: Anonym]
|
veteran
|
|
|
Anonym. Hvis du fulgte blot lidt med her på Trosfrihed.dk - og f.x. havde set det sidste indlæg - mit - i tråden VÆREN - IKKE-VÆREN, så ville du ikke være i tvivl om, at jeg står for, hvad jeg skrev i indledningen til denne tråd:
Er tilværelsen derimod et ufatteligt mirakel, en gave, intethedens og den svimlende tomheds vidunderlige modsætning, så kan det måske føre til taknemmelig, dyb, altomfattende, aktiv kærlighed? Men du "putter" dig tydeligvis angående, hvor du selv står - bag ret så ligegyldige formalitetsbagateller
Arne Kærlighed til kloden - og dens liv
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|