Hej Arne
Bare nogle tanker herfra, for som jeg ser det, så har vi ikke særlig mange valgmuligheder.
Enten er der en åndelig verden eller også er der ikke.
Hvis vi siger, at der ikke er en åndelig verden, så er det på det grundlag, at vi sætter børn i verden.
Hvorfor sætte børn ind i denne verden? Gør vi dem en tjeneste? Kan vi opfylde deres ønsker? En kæreste? At se os igen? Evigt liv? Skal børnene lide til ingen verdens nytte? Hvad med børnebørnene? Eller oldebørnene? Hvornår stopper vores ansvar? Andre spørgsmål? Bedre spørgsmål?
Tager vi den anden mulighed, og siger, at der er en åndelig verden, så må den jo være skruet sammen på en eller anden måde.
Her køber jeg ikke alle verdensbilleder.
Hvis der ikke skabes nogle sjæle/ånder, så kan jeg ikke få regnskabet til at gå op med alle de legemer der skal have en sjæl/ånd.
Med andre ord...hvis der er 100 millioner sjæle/ånder, men 1 milliard legemer, så hænger det ligesom ikke sammen.
Hvordan er verden skruet sammen? Hvilke muligheder har vi? Hvad giver mening? Hvordan får vi folk til at tænke over tingene?
Ateisterne vil gerne have at vi tænker over tingene, så lad os da tænke over tingene, og undersøge begge grundlag.
Måske skulle der indføres et nyt fag i skolen - ateisme eller teisme
Kærlig hilsen
ABC