1
registreret Arne Thomsen
31
gæster og
170
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Evolution eller skabelse eller...
|
Hej ABC.
Jeg har tænkt lidt over det med døden, for det er jo døden som frembringer ønsket om gensyn - ingen død, intet ønske om gensyn. Du tænker på "et liv i de dødes verden", men vi ved jo intet her, har heller ingen mulighed her for at få noget at vide, og jeg tror heller ikke på, at det er dét, vi skal bruge vores nuværende liv til.
Jeg tror på, at vor viden om, at vi skal dø, skal være dét, der ansporer os til at leve livet intenst og fuldt ud - her og nu - i stedet for at spilde tid og kræfter på fantasifulde efterdøds-spekulationer
Hvorfor stiller ateisterne spørgsmålstegn ved Guds eksistens? Det har de da god grund til, synes jeg. Ingen kan jo bevise "Guds eksistens". Men i det øjeblik, hvor ateisterne hævder, at de ved, at Gud ikke eksisterer (som andet end fantasi), da mister de i mine øjne deres troværdighed
Hvorfor bruge en masse energi på at sende mennesker til mars, når vi kunne bruge den til at få bekræftet/afkræftet oplysningerne i "Vandrer mod Lyset!"? Du stiller mange spørgsmål. Her er et spørgsmål til dig: Hvordan vil du bære dig ad med at bruge energi på at få bekræftet/afkræftet oplysningerne i "Vandrer mod Lyset!"?
Jeg er enig med dig i, at vi mennesker ofte ensidigt hengiver os til teknologiens glæder - og har en tendens til at ignorere mystikken i verdens - og herunder vor egen - eksistens. Men at vi skulle kunne få troværdig og dyb indsigt her, det tvivler jeg på  M.v.h. Arne
|
|
|
|