1
registreret Arne Thomsen
31
gæster og
170
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Evolution eller skabelse eller...
|
Hej ABC.
Du skriver:
Enten er der en åndelig verden eller også er der ikke. Det er jo den ældgamle men stadigt spillevende og verdensomspændende shamanisme, du her synes at være inde på - og hvor man vel kunne sige, at mediet i Vandrer mod lyset Johanne Agerskov måske kunne ligne en nutidig shaman
At vores fornuft og vores videnskab ikke har svar på de helt store eksistentielle spørgsmål, det giver jo "frit slag på alle hylder" for alverdens tanker, følelser, fornemmelser, intuitioner og åbenbaringer
For mig ligner det imidlertid overmod (mildt sagt) at bilde sig ind, at vi mennesker (som jeg anser for at være en højt udviklet dyreart) skulle have pålidelige evner til sådan indsigt.
Så i stedet for at bekende sig til nogle udvalgte af alverdens forskellige "åndelige dogmer" er min holdning mere og mere den, at være ydmyg overfor denne verden - kosmos - som vi ikke fatter - og taknemmelig for at eksistere i den - så længe det varer
Mere "mening med livet" ser jeg ikke behov for - om end jeg holder meget af alverdens religiøse idéer. Og vores viden om, at vi skal dø, synes jeg, er et incitament til livet - her og nu
M.v.h. Arne
|
|
|
|