1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Tro
|
Hankrist, for en gangs skyld kan jeg give dig ret - på den måde, at jeg overså din kommentar til den første citatboks, hvor du jo stiller dig i absolut modsætning til Henning Norhøj og Kristeligt Dagblad, så det var forkert af mig at tro, du ikke kunne se modsætnigen.
Men det væsentlige er jo dog fortsat, at du står i en meget markant modsætning indenfor kristendommen - og åbenbart ikke gør noget ved det, men blot skriver:
Iøvrigt er disse forfærdelige rædselsfulde tanker fra moderne teologers dogmer der modsiger alt det der står i Nye Testamente. Simpelthen skrækkelig læsning som kan dateres til visse moderne teologers dogmer. Og at tage Paul Tillich som gidsel er som jeg skrev ufint. Og så kan enhver jo tænke sit om dig og dit forhold til dansk kristendom i dag. I øvrigt har jeg for en del år siden læst noget ret meget lignende Henning Norhøj fra en afdød ortodoks kristen teolog, men jeg orker ikke at finde det frem.
Citatet om kærlighed er jo for mig netop, hvad jeg oplevede ved mødet med en Kristus Ikon, hvilket du jo tydeligvis føler dig motiveret til at forvrænge.
Du er selvfølgelig i din gode ret til at have de holdninger, du udtrykker - men du udtrykker dig tydeligvis ikke på vegne af samtlige kristne, som du jo ellers igen og igen har skiltet med, at du gør.
Arne.
|
|
|
|