1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Tro
|
Det må da betyde, at både katolikker og protestanter svigter disse ord fra Paulus, som du citerer fra hans Første brev til Korintherne, kapitel 15? Det ved jeg ikke
Ang. ånden - Helligånden som vi plejer at sige kom til jorden på pinsedagen, da Kristus var hos Gud, gav han allerede som levende før himmelfart til sine disciple.
Vidste du det?
Den opstandne Jesus og disciplene
Om aftenen den samme dag, den første dag i ugen, mens disciplene holdt sig inde bag lukkede døre af frygt for jøderne, kom Jesus og stod midt iblandt dem og sagde til dem: »Fred være med jer!« Da han havde sagt det, viste han dem sine hænder og sin side. Disciplene blev glade, da de så Herren. Jesus sagde igen til dem: »Fred være med jer! Som Faderen har udsendt mig, sender jeg også jer.« Da han havde sagt det, blæste han ånde i dem og sagde: »Modtag Helligånden! Forlader I nogen deres synder, er de dem forladt, nægter I at forlade nogen deres synder, er de ikke forladt.« https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Joh/20#19-23
Med dette blot for at vise, der sikkert kan findes andre skriftsteder, som passer til det du taler om.
Tilføjelse: ... men også et skriftsted der kan vise at:Tro er et guddommeligt værk i os
.
|
|
|
|