0
registrerede
6
gæster og
180
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Vor Far i himlene
|
Hej Tikka. Du bruger Bibelen som argument imod at fokusere på Helligånden og at ignorere Faderen og Sønnen. Det forudsætter jo, at Bibelen er troværdig, og det er så her, jeg mener, den er forældet.
Hvis du skimmer dette link, er det vist kLart, at vi ved mere om verden i dag end for to tusinde år siden: "Verden" er i dag måske et multivers. Så forekommer det mig at være for primitivt at forestille sig dette styret af en mandlig person, som vi kalder Gud - og tidligere har kaldt Zeus, Brahma og Odin.
Du skriver også om Guds Ånd, og om Guds Ånd er lig med Helligånden er ikke rigtig klart for mig. Men uanset dette forekommer det mig mere troværdigt at det er en ånd - og ikke en person - der er alt overordnet.
Begrebet: Ånd er jo ikke så ligetil at fatte, og netop derfor forekommer det mig mere ærligt end en ret så vel defineret faderskikkelse.
Angående udtrykket: Bag universet så er det for mig sådan, at Helligånden ikke alene er i universet/multiverset, men også eksisterer uafhængigt heraf. Jeg er spændt på, om du har andre modargumenter end den nuværende Bibel.
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
|
|