1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Kære Arne
Tak for din redegørelse for dit trosmæssige ståsted.
Som jeg tidligere har forsøgt at sige, så kan jeg ikke give en redegørelse for mit trosmæssige ståsted. Men du kan læse nogle af mine inspirationer. Noget ser du ud til at have omskrevet, så det bliver forkert, andet så det mister det billede, der skulle vække intuitiv forståelse.
Når jeg spørger, om du tror på, at det hele forgår, så er det fordi, du tidligere skrev:
Jeg fornemmer også denne kærlighed i kristendommens forskellige former, men kristendommens dogmer tror jeg ikke på. Det betyder bl.a., at jeg ikke tror på evigt liv, hverken for mennesker, andet liv på denne klode, andet værende på denne klode og ejheller for universet.
Du skriver nu:
Jeg ser ikke noget "faldent" i hverken galaksehobe, galakser, stjerner eller planeter, og jeg finder det urimeligt krævende at være utilfreds med den lille bitte del af kosmos, der vedrører os mennesker i stedet for at være dybt taknemmelige for vores væren - så længe vi hver især lever.
Det er ikke stjerner per se, der er et problem, men ondskab, lidelse og død. Du mener vel ikke, at børn og andre uskyldige væsner, som lever i ufattelige pinsler, bør være dybt taknemmelige?
Kh Thomas
|
|
|
|