0
registrerede
31
gæster og
1527
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Hej Simon
Den gode vilje som bog er med det vupti sat på ønskelisten til biblioteket :))
... og som du selv påpeger, så ta'r bogen og det skrevne ord sig sine helt naturlige pauser. Man stopper op og la'r øjnene summe lidt, for så at flyve op og se sig tilbage i et større perspektiv. Og ja, næsten som at vandre, hvor man lige pludselig oplever at blive fanget og vækket i et øjebliks sansning. Og det er lige dér, hvor spor afsættes i menneskeliv.
Der er meget, jeg glipper ved at "læse" lydbøger. Netop fordi det kræver en aktiv handling at stoppe lyden og høre baglæns. Men jeg får noget andet med mig i lydbogen, for jeg får melodien og tonen nærmest nynnet og sunget. Men kun når forfatteren og oplæseren har samme sprog og stemme ... og det er langt fra altid.
Men lige nu vandrer vi videre i sneen med Jac. Kom, vi går med, ikk'? :))
på den femte dag
den yderste tilstand er jo erkendt så nu er der kun at se som det vil ses,
tilbage tilbage om så det skal koste rusen, for der er jo en datter i smil og gynger og hun skal ikke betale et helvede,
nu er det fodslag til selve gulvet, unge barn du skal se blomster og forældre du skal måle i erkendelse og mad, nu er det din verden der må rokkes,
stille skal du føres over åkjærs høje, og vesterhavet skal stå og slynge der skal tælles årtier i ravstykker, stille skal du føres til og fra alt,
og foråret er selve en februarsol, husene bliver og tjærer lidt til og åerne roder videre i sit vand, og sommeren er jo noget at tale om,
det skal stå til troende min sæd og et barn tegnes ud på himlen,
selv deliriet skal vises i sin stjerne, for når barnet beder om kys er der ingen jord større end klarhed,
Sov dejligt i sneen RoseMarie
|
|
|
|