Ak, Arne, du har stadig ikke forstået.
Det er skam ikke noget, jeg har fundet på. Det er hvad den gren af hjerneforskningen, som undersøger suggestionsfænomener, konkluderer efter skanninger og samtaler med yogier, der har beskrevet deres oplevelser under meditation.
Hvis du er medlem af AAAS kan du i deres arkiv finde flere artikler om emnet i Science. Hvad der foreligger af videnskabelige undersøgelser herhjemme ved jeg ikke, men du kan sikkert i KU's bibliotek finde materiale, der bekræfter det. Jeg har endnu ikke mødt en hjerneforsker eller psykiater, der har en anden opfattelse.
Som du selv så tit gør opmærksom på, så er det enhvers ret at mene hvad han/hun vil, og jeg har altså betydelig mere tiltro til forskningen og de erfarne meditationsudøvere, jeg har arbejdet sammen med, samt mine egne erfaringer i theta-tilstanden, end jeg har til hvad du mener, efter du har læst en bog af Jes Bertelsen og fået suggestioner af at kigge på en ikon.
Hvis Jes Bertelsen havde fået større indsigt i sjælelivet efter sin mangeårige meditation og en snes bøger om sjælelivet, hvorfor kurerer han så ikke de mennesker, der er blevet sjæleligt smadret af ophold på Vækstcenteret, han afviser endda at tale med dem, skønt han er uddannet psykolog. Prøv at google på
Infogruppen gør endelig status, så bliver du måske lidt klogere.
Med hensyn til personfnidder, så er samtlige dine indlæg til mig fyldt med hånende personlige bemærkninger. Er det fordi... nåh, nej, du svarer jo ikke på spørgsmål om dine holdninger, Arne.
Mvh
Ole Bjørn
Yes, we have no bananas, og vi bruger heller ikke køller til at banke hinanden med i mine kredse, kun argumenter (læs om det i ordbogen).