Måske vi endda kunne opnå en højere livskvalitet i en styret begærlighed.
Denne sætning fik mig til at se et Taliban styre, med moral politi og tildækkede kvinder for mig.
… men måske det nye partis tanke og evt. fremgangsmåde, er at tildele en slags kvoter til den enkelte dansker, så man selv bestemmer om man vælge mellem flyrejser eller oksekød ect.
DET tror jeg nu ikke, de bliver populære på, og populære skal de jo være for at komme til magten.
Ang. dit bibelcitat mm
Syntes ikke kristendommen fokuserer på at begrænse begærlighed, men på tro, og dit bibelcitat står jo i en kontekst om at blive avlet på ny – Få guds forvandlende ånd ind i sig og få evigt liv, og som jo ikke har noget med jomfru fødsel at gøre, som Johannes slet ikke omtaler, men derimod taler om Logos – Guds plan …
… om det er en styreform der holder begæret i ave, skal jeg ikke kunne sige, men man ,,retter vel ind,, fordi man elsker gud, som et guds barn.
Det tror jeg ikke, du kan overføre til et politisk parti, selv om nogle vil syntes, de har super holdninger.
Det er trods alt først og fremmest folket, der skal give dem sin stemme, og ser man på alle de partier vi har, er det tvivlsomt, hvor meget indflydelse de kan få, om nogen, men det da udmærket nogle vil gøre noget for de svage, undertrykte og udnyttede i verden,
- men tro mig.
Mange vil ikke give slip på deres privilegier, luksus og ubekymrede liv, hvor det er pengene der styrer.
… men kirken kunne jo starte med at afgive noget af al den jord de ejer, hvorpå der kunne bygges skæve boliger ect. - og så kunne man tænke på om politikernes lønninger skulle være mindre, og militær udgifter mm kunne bruges til bedre formål.
… men da begærligheden er global, er det nok op ad bakke med gode intentioner, og magt korrumperer.
.