1
registreret
(1 usynlig),
31
gæster og
156
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Nyt politisk parti?
|
Dit indlæg ,, stritter,, i flere retninger, men jeg vælger, at svare ud fra det jeg ser som fællesnævneren. Nemlig begær.
Begær som jo netop var årsag til det der kaldes syndefaldet - når du nu vil há kristendommen med ind i tanker om et ny politisk parti - så hvad forventer du af kirken - folkets kirke som understøttes af de folkevalgte?
Hvorfor du hiver eventyret om Jesusbarnet ind i dit indlæg, forstår jeg ikke.
Der er vel ikke mange der tror på det, og langt mindre fejre en fødselsdag man ikke kender.
Få venter på Jesu komme, men de der gør går stille med dørene, hvis de kommer fra folkekirken, men ellers er tanken om et nyt politisk parti vel også en form for begær selv om ministerbiler skal reduceres... For er der ikke tale om, de ønsker en magt, de ikke pt har.
Slutteligt har de kristne vel valgt parti -?- de har/bør vel stille sig på Guds side?
De skal leve i verden som lovlydige borgere, men venter på Jesu komme.
Det er jo 2 forskellige livsanskuelser, selv om statskirken mere indretter kirken for at være populære og derved ha medlemmer som er kulturkristne, der vel blot viser, at kirken har verdens ånd.
I øvrigt mener jeg, begær er iboende i menneskets natur. Både i forhold til kærlighed, som er livsnødvendig - men også til fremdrift, som begge forhold kan misbruges ... og i forhold til fremdrift prioriteres profit ofte selv om tanken bagved var god
Godt nytår
|
|
|
|