annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 19653760
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2618942
Åndelig Føde 2434270
Et andet syn 2161451
Så er der linet op... 1857215
Galleri
Kristen Videnskab - Christian Science
Hvem er online?
3 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 25 gæster og 105 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 18 af 18 < 1 2 ... 16 17 18
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#44840 - 11/11/2024 23:01 Re: Nemesis [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Har du skiftet mening Arne

Du trækker hvad du skriver i citationsboksen tilbage forstår jeg

Der står sort på hvidt at vi ikke møder Gud i Jesus Kristus - Åbenbaret for os i Jesus Kristus som Jesu Kristi Gud Fader og vi Guds Børn med Guds Ånd. Alt du skriver i citationsboksen går stik imod alt dette som er kristendommens indhold, alt det Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have bragt i spil i verden.

I Jesus Kristus er Gud kommet os nær som virkelighed gennem sin Ånd Helligånden således er Gud ikke længere den fjerne uvedkommende og uerkendelige tilslørede Gud men Åbenbaret for os i Jesus Kristus som hvem vi er i Gud.

Du vil nu måske pludselig godt tale om Gud, spændende drejning hos dig, det bliver spændende at høre hvad du har at sige.

Men jeg forstår på dig at dine dogmer i citationsboksen vil du ikke længere stå ved?

Vi må nok hellere snart få citationsboksen op at vende - måske du helt er vokset fra dine dogmer her gennem den fremragende debat jeg har formået at få skabt, hvor kristendommens essens stråler klart og tydeligt.

Måske du alligevel vil være kristen, man siger jo også at når fanden bliver gammel går han i kloster.

Du virker meget interesseret i din egen Kristus men ikke i Jesus der er Kristus og vi her møder Gud - her bliver Gud Åbenbaret os - hvem Gud er for os og hvem vi er i Gud som de Nye Skabninger.

Det er jo bemærkelsesværdigt hvordan du nægter at snakke om Gud og Jesus Kristus ikke gjorde andet - det var for ham der helt centrale at forene vi mennesker med Gud igennem ham.

Jeg har bemærket i tusindvis af indlæg fra dig at du snor og vrider dig og tvinger dig selv ud i de sjoveste antagelser om alt muligt for at undgå at Gud bliver nævnt. Ja du har endda ikke bedt til Gud. Mener du også dette er i Jesu Kristi Ånd at vi ikke skal bede til Gud???

Du påstår ovenikøbet at Kristus har talt til dig, men hvis dette er korrekt så ville du ikke modarbejde Jesus Kristus som du gør i citationsboksen. Du ville ikke bekæmpe alt hvad han religionshistorisk er verdenskendt og anerkendt for at have bragt i spil i verden.

Du ville ikke være forlegen og flov over Jesu Kristi Værk. Men det er du tydeligvis - du går i en stor bue udenom om Jesus Kristus. Så du kender ham næppe og har næppe talt med ham. For havde du det ville du kende Gud, for netop Jesus Kristus vil Åbenbare og forene dig med Gud. Sørger for at vi mennesker lærer Gud at kende.

Spændende om Arne citationsboksens dogmer skal trækkes tilbage - husk dogmerne skal ikke tages alvorligt - så måske det er på tide du trækker dine dogmer i citationsboksen tilbage.

Spændende Arne - der sker meget med dig for tiden - på vej i kloster som der er noget der tyder på - måske skal du også døbes og bed til Jesu Kristi Gud Fader og fortælle om din omvendelse at du sørme er blevet kristen igennem en lang lang debat med HansKrist.
#44841 - 12/11/2024 17:10 Re: Nemesis [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du skriver til mig:
Citat:
Har du skiftet mening Arne

Du trækker hvad du skriver i citationsboksen tilbage forstår jeg

Der står sort på hvidt at vi ikke møder Gud i Jesus Kristus -
Men jeg skrev jo (i "citatet"):
Citat:
For mig er Gud eller det guddommelige noget langt højere, noget som menneskelig bevidsthed ikke kan rumme og - tror jeg - heller ikke skal forsøge at rumme.
Men jeg oplever/fornemmer noget guddommeligt i verdens væren - enkelt og ligetil - umuligt at fornægte - men uden at kunne sætte ord på.
Og at Kristus - for mig - er guddommelig, ved du jo meget vel, at jeg har udtrykt så mange gange.
F. eks. senest her - #44835 - 10/11/2024 16:54:
Citat:
Når du påstår, at jeg "hævder der på ingen måde er en Åbenbaring Gud vi møder i Jesus Kristus", så har du ikke fattet ret meget af mig.
For mig er Kristus en del af det guddommelige på en måde som vi mennesker ikke har mulighed for at fatte, hvorfor vi må nøjes med dogmer som Hellig Treenighed.

Jeg tyder dine ord som, at du bevidst søger at forvrænge, hvad jeg står for.
Jammerligt at synke så dybt cool
Arne heart
Top Svar Citer
#44843 - 13/11/2024 13:19 Re: Nemesis [Re: Arne Thomsen]
veteran
Hej Arne

Jeg forsøger ikke at forvrænge dine ord, derfor jeg citerer dig.

Og husk nu du ikke er kristen. Eller er du alligevel på vej til at blive kristen. Eller vil du gerne være det. Du er heldig med at du kender HansKrist som du jagter og forfølger, som Paulus jagtede og forfulgte de første kristne. Men Paulus fik sin Åbenbaring at Jesus var Kristus i hvem Gud var kommet os nær og i ham Guds Riget skulle oprettes. Denne Åbenbaring var et nederlag for Paulus men han tog det som en mand og dette kunne du måske også gøre - tage imod Gud i Kristus Jesus som en mand - men det kræver at Gud i Jesus Kristus bliver Åbenbaret for dig. Din egen private subjektive oplevede Kristus har ikke del i noget objektivt - er uden objektivitet - uden Gud - det stammer alene fra dig selv.

Det samme med Tikka også hun nøjes med subjektivitet - at alt er bevidsthedens hjernespind og der ingen objektivitet findes i bevidstheden - også derfor hun benægter Guds Ånd altså at vores ånd har et objektivt indhold, som iøvrigt psykoanalysen og især Jung har ført bevis for er tilfældet, at der findes et objektivt indhold i forbindelse vores bevidsthed og ånd.

Vil du gerne være kristen som noget kunne tyde på; så skal du have fjernet dine Anti Jesus Kristus synspunkter - ja du skal droppe din AntiKristus forkyndelse som i citationsboksen efterfølgende her:

Citat:
For mig er Gud eller det guddommelige noget langt højere, noget som menneskelig bevidsthed ikke kan rumme og - tror jeg - heller ikke skal forsøge at rumme.
Men jeg oplever/fornemmer noget guddommeligt i verdens væren - enkelt og ligetil - umuligt at fornægte - men uden at kunne sætte ord på.

For mig er Kristus en del af det guddommelige på en måde som vi mennesker ikke har mulighed for at fatte, hvorfor vi må nøjes med dogmer som Hellig Treenighed.

Du forstår simpelthen ikke at i Jesus Kristus er Gud kommet os nær som virkelighed gennem sin Ånd Helligånden. Her er en Åbenbaring Gud der ikke længere er uerkendelig, fjern og uvedkommende og ukendt længere. I Kristus møder vi Gud, er der en Åbenbaring Gud for os - en Åbenbaring hvem Gud er for os og hvem vi er i Gud.

Dette er kristendommens essens. Det er en religiøs inderlighed aldrig tidligere set i verden og derfor måtte Jesus Kristus da også bøde herfor med livet, fordi en så nær og direkte og suveræn (uformidlet) dynamisk kærlig skabende relation mellem Gud og mennesket var for meget for fx farisæerne og andre religiøse jøder - vi ved selv hvor meget Paulus forfulgte de første kristne.

At der er en Åbenbaring Gud i Jesus Kristus - at vi her møder Gud - var det der grundlagde Jesus bevægelsen Vejen og de første kristne samfund.

Derom hersker der overhovedet ingen tvivl, hverken for ateister eller jøder eller kristne - om at dette er definitionen på kristendommen. Det betyder ikke at artisterne der ikke tror på Gud eller jøderne er enige med vi kristne.

Alt det ovenfor med fed skrift bekæmper du Arne sort på hvidt (se citationsboksen ovenfor), ja du har ført en daglig krig imod hvad det betyder at Jesus er Kristus.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist

PS:

Iøvrigt havde du ikke en flirt med folkekirken og var du ikke i denne periode medlem af folkekirken?

Eller var du ikke medlem af folkekirken, men til trods deltog du i folkekirkelige arrangementer og aktiviteter og sammenkomster?

Det kunne være sjovt at vide hvornår og hvorfor du meldte dig ud af folkekirken. At et hovedmotiv for de fleste mennesker er penge at spare vil de psykologiske forsvarsmekanismer mennesker har benægte, ved vi fra psykoanalysen.

Men hvis hvad du skriver i citationsboksen er din oprigtige mening har du ej heller noget at gøre sammen med de kristne.

PPS:

"For mig er Kristus en del af det guddommelige på en måde som vi mennesker ikke har mulighed for at fatte, hvorfor vi må nøjes med dogmer som Hellig Treenighed."

Hos Paulus og de første kristne de første ca 100 (eller 60 år) år var der ingen dogmer.

Det kommer senere.

Mange forskere har spekuleret over hvorfor Paulus ikke definerede kristendommen ud fra dogmatiske læresætninger.

Albert Schweitzer siger at det skyldes at mennesker var så grebet af Kristus af Ånden i Kristus - Guds Ånd - Gud Helligånden - Helligånden; af at have mødt Gud her. At Paulus slet ikke kunne forestille sig at denne Entusiasme; i Gud Væren - i Kristus Væren gennem Helligånden, kunne forsvinde og tage af.

Alle kristne var karismatiske - grebet af Kristus - af Ånden i Kristus - Guds Ånd - Gud Helligåndens Åbenbarings Ånd. Fyldt med HelligÅndens Glæde og Ekstatiske Begejstrings Ånd og Entusiasme (i Gud Væren - i Kristus Væren) og Visdom og Erkendelse og Kærlighed.

Derfor er Paulus Åndens Apostel pr se. Istedet for dogmatiske læresætninger så peger Paulus på den Gud Livets Ånd - Gud Helligånden i Kristus der føder os påny - de Nye Skabninger vi er i Kristus.

Gud Livets Ånd - Gud Helligånden i Kristus - der virkede mægtigt iblandt de første kristne som den levendegørende Guds Livets Ånd var så inkarneret manifest tilstede i verden at Paulus ikke fandt nogen grund til dogmatiske læresætninger skulle stå i vejen for de Nye Skabninger vi er i Kristus gennem Helligånden.

Alt hos Paulus og de første kristne drejer sig derfor om:

Begivenheden Guds Kærlighed Kristus: den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus der danner de første kristne samfund menigheder og Kirkerne.

Paulus kunne aldrig finde på at lave en Kirkefædrenes Dogmatiske læresætninger om kun Jesus Kristus.

Fordi for Paulus er hvad Gud gør i Kristus Jesus ikke et stort nummer med Jesus vi skal måbe over - nej for hvad Gud gør i Kristus Jesus inkluderer os - her i Jesus der er Kristus handler Gud med os. Her møder vi Gud er der en Åbenbaring Gud for os og hvem vi er i Gud - i Kristus.
#44844 - 13/11/2024 18:25 Re: Nemesis [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du skriver:
Citat:
Og husk nu du ikke er kristen. Eller er du alligevel på vej til at blive kristen.
Mit svar:
Hvad bilder du dig ind?
Respekter min tro!
Jeg er ikke anti-kristen. Det er noget, du har opfundet, fordi du ikke kan udholde min tro på Kristus som tilhørende universets (universernes) guddommelighed.
Jeg respekterer din form for kristendom, men den er ikke min.
Og fordi din tro ikke er min, optræder du som kætter-forfølger - føj!
Er det Kristus, der driver dig?
Det tror jeg ikke.
Arne heart
Top Svar Citer
#44845 - 13/11/2024 18:52 Re: Nemesis [Re: Arne Thomsen]
veteran
Citat:
HansKrist:

Og husk nu du ikke er kristen. Eller er du alligevel på vej til at blive kristen.

Citat:
Arne:

Mit svar:
Hvad bilder du dig ind?
Respekter min tro!
Jeg er ikke anti-kristen. Det er noget, du har opfundet, fordi du ikke kan udholde min tro på Kristus som tilhørende universets (universernes) guddommelighed.
Jeg respekterer din form for kristendom, men den er ikke min.
Og fordi din tro ikke er min, optræder du som kætter-forfølger - føj!
Er det Kristus, der driver dig?
Det tror jeg ikke.

"Jeg er ikke anti-kristen. Det er noget, du har opfundet"

Jo hvad du skriver i citationsboksen er Anti Jesus Kristus synspunkter - det er AntiKristus i en eller anden form og forklædning.

Det er en benægtelse at vi møder Gud i Jesus Kristus - at der her er en Åbenbaring Gud.

Følgende er Anti-kristen't:

Citat:
Arne:

Hverken Jesus eller Paulus præsenterede os for dogmer.

"For mig er Gud eller det guddommelige noget langt højere, noget som menneskelig bevidsthed ikke kan rumme og - tror jeg - heller ikke skal forsøge at rumme".

Så har du ikke forstået Jesus der er Kristus - han levede og åndede ikke for andet end at Åbenbare og Forene os med Gud som vi lærer Gud at kende gennem Jesus Kristus - den Åbenbaring Gud i Jesus Kristus der er kristendommens essens.

Dette bekæmper og benægter du - ja du hævder endda at hvad Jesus Kristus gav sig selv og sit liv for var meningsløst - for det er slet ikke meningen at vi skal kende Gud.

Sikker da et fjols ham Jesus Kristus - at han slet ikke har forstået at hans indsats var forgæves - for det er slet ikke meningen at vi skal lære Jesu Kristi Gud Fader at kende. Der er ikke nogen Åbenbaring Gud i Jesus Kristus. Ifølge Arne der konstant taler Jesus Kristus direkte imod - med sine Anti Jesus Kristus synspunkter i citationsboksen - AntiKristus synspunkter.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist
Side 18 af 18 < 1 2 ... 16 17 18

Seneste indlæg
Nemesis
af Hanskrist
13/11/2024 18:52
Bøn
af Hanskrist
13/11/2024 12:46
ALKOHOL
af Anonym
05/11/2024 03:29
Vigtige præciseringer
af somo
04/11/2024 05:38
ARABISKE RACISTER JAGER GRØNLÆNDERE UD AF GELLERUP
af Anonym
02/11/2024 14:51
Nyheder fra DR
Republikanerne har valgt ny flertalslede..
13/11/2024 18:37
Politiet advarer mod svindlere, der frar..
13/11/2024 18:33
Nye regler vil sætte stop for en helt k..
13/11/2024 17:23
I dag er den første folkeskov med skovb..
13/11/2024 17:18
Vordingborg Kommune igangsætter juridis..
13/11/2024 16:51
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
10, 20 eller 30 procent: Flere svenskere..
13/11/2024 18:00
Instruktøren bag årtiers bedste kristn..
13/11/2024 18:00
Udbryderrepublik vælger præsident i ti..
13/11/2024 17:54
Minister: Elbit-sagen kan resultere i fy..
13/11/2024 17:22
Talentshows, bagedyster og dating: DR og..
13/11/2024 17:00