0
registrerede
13
gæster og
1464
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Nemesis
|
Har du skiftet mening Arne
Du trækker hvad du skriver i citationsboksen tilbage forstår jeg
Der står sort på hvidt at vi ikke møder Gud i Jesus Kristus - Åbenbaret for os i Jesus Kristus som Jesu Kristi Gud Fader og vi Guds Børn med Guds Ånd. Alt du skriver i citationsboksen går stik imod alt dette som er kristendommens indhold, alt det Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have bragt i spil i verden.
I Jesus Kristus er Gud kommet os nær som virkelighed gennem sin Ånd Helligånden således er Gud ikke længere den fjerne uvedkommende og uerkendelige tilslørede Gud men Åbenbaret for os i Jesus Kristus som hvem vi er i Gud.
Du vil nu måske pludselig godt tale om Gud, spændende drejning hos dig, det bliver spændende at høre hvad du har at sige.
Men jeg forstår på dig at dine dogmer i citationsboksen vil du ikke længere stå ved?
Vi må nok hellere snart få citationsboksen op at vende - måske du helt er vokset fra dine dogmer her gennem den fremragende debat jeg har formået at få skabt, hvor kristendommens essens stråler klart og tydeligt.
Måske du alligevel vil være kristen, man siger jo også at når fanden bliver gammel går han i kloster.
Du virker meget interesseret i din egen Kristus men ikke i Jesus der er Kristus og vi her møder Gud - her bliver Gud Åbenbaret os - hvem Gud er for os og hvem vi er i Gud som de Nye Skabninger.
Det er jo bemærkelsesværdigt hvordan du nægter at snakke om Gud og Jesus Kristus ikke gjorde andet - det var for ham der helt centrale at forene vi mennesker med Gud igennem ham.
Jeg har bemærket i tusindvis af indlæg fra dig at du snor og vrider dig og tvinger dig selv ud i de sjoveste antagelser om alt muligt for at undgå at Gud bliver nævnt. Ja du har endda ikke bedt til Gud. Mener du også dette er i Jesu Kristi Ånd at vi ikke skal bede til Gud???
Du påstår ovenikøbet at Kristus har talt til dig, men hvis dette er korrekt så ville du ikke modarbejde Jesus Kristus som du gør i citationsboksen. Du ville ikke bekæmpe alt hvad han religionshistorisk er verdenskendt og anerkendt for at have bragt i spil i verden.
Du ville ikke være forlegen og flov over Jesu Kristi Værk. Men det er du tydeligvis - du går i en stor bue udenom om Jesus Kristus. Så du kender ham næppe og har næppe talt med ham. For havde du det ville du kende Gud, for netop Jesus Kristus vil Åbenbare og forene dig med Gud. Sørger for at vi mennesker lærer Gud at kende.
Spændende om Arne citationsboksens dogmer skal trækkes tilbage - husk dogmerne skal ikke tages alvorligt - så måske det er på tide du trækker dine dogmer i citationsboksen tilbage.
Spændende Arne - der sker meget med dig for tiden - på vej i kloster som der er noget der tyder på - måske skal du også døbes og bed til Jesu Kristi Gud Fader og fortælle om din omvendelse at du sørme er blevet kristen igennem en lang lang debat med HansKrist.
|
|
|
|