0
registrerede
13
gæster og
1464
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Nemesis
|
HansKrist:
Og husk nu du ikke er kristen. Eller er du alligevel på vej til at blive kristen.
Arne:
Mit svar: Hvad bilder du dig ind? Respekter min tro! Jeg er ikke anti-kristen. Det er noget, du har opfundet, fordi du ikke kan udholde min tro på Kristus som tilhørende universets (universernes) guddommelighed. Jeg respekterer din form for kristendom, men den er ikke min. Og fordi din tro ikke er min, optræder du som kætter-forfølger - føj! Er det Kristus, der driver dig? Det tror jeg ikke.
"Jeg er ikke anti-kristen. Det er noget, du har opfundet"
Jo hvad du skriver i citationsboksen er Anti Jesus Kristus synspunkter - det er AntiKristus i en eller anden form og forklædning.
Det er en benægtelse at vi møder Gud i Jesus Kristus - at der her er en Åbenbaring Gud.
Følgende er Anti-kristen't:
Arne:
For mig er Gud eller det guddommelige noget langt højere, noget som menneskelig bevidsthed ikke kan rumme og - tror jeg - heller ikke skal forsøge at rumme. Men jeg oplever/fornemmer noget guddommeligt i verdens væren - enkelt og ligetil - umuligt at fornægte - men uden at kunne sætte ord på.
For mig er Kristus en del af det guddommelige på en måde som vi mennesker ikke har mulighed for at fatte, hvorfor vi må nøjes med dogmer som Hellig Treenighed.
Hverken Jesus eller Paulus præsenterede os for dogmer.
"For mig er Gud eller det guddommelige noget langt højere, noget som menneskelig bevidsthed ikke kan rumme og - tror jeg - heller ikke skal forsøge at rumme".
Så har du ikke forstået Jesus der er Kristus - han levede og åndede ikke for andet end at Åbenbare og Forene os med Gud som vi lærer Gud at kende gennem Jesus Kristus - den Åbenbaring Gud i Jesus Kristus der er kristendommens essens.
Dette bekæmper og benægter du - ja du hævder endda at hvad Jesus Kristus gav sig selv og sit liv for var meningsløst - for det er slet ikke meningen at vi skal kende Gud.
Sikker da et fjols ham Jesus Kristus - at han slet ikke har forstået at hans indsats var forgæves - for det er slet ikke meningen at vi skal lære Jesu Kristi Gud Fader at kende. Der er ikke nogen Åbenbaring Gud i Jesus Kristus. Ifølge Arne der konstant taler Jesus Kristus direkte imod - med sine Anti Jesus Kristus synspunkter i citationsboksen - AntiKristus synspunkter.
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
|
|
|
|