annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 19608283
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2616468
Åndelig Føde 2417650
Et andet syn 2159351
Så er der linet op... 1846338
Galleri
treram som stjernedreng anno 1946
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 14 gæster og 137 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 13 af 14 < 1 2 ... 11 12 13 14 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#44809 - 07/11/2024 19:53 Re: Nemesis [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du skriver til mig:
Citat:
Jeg betragter dig som et tænkende og reflekterende menneske der burde være i besiddelse af evnerne til at vurdere hvad du skriver i citationsboksen i en sammenligning hvad Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have bragt i spil i verden.

Men du er tavs som graven - fuldstændig mundlam.
Mit svar:
Hvad jeg oplever som sandhed, ser jeg intet behov for at sammenligne med andres oplevelser i tidernes løb.
Hvad andre oplever/har oplevet som sandhed - såvel indenfor som udenfor kristendommen - det respekterer jeg, men det ændrer - i hvert fald indtil videre - ikke noget for mig.
Du kalder mig "mundlam" og en masse andet nedsættende. For mig karakteriserer det dig - og kunne jeg kommentere. Men jeg vil ikke ned på et sådant niveau.

Arne heart
Top Svar Citer
#44812 - 08/11/2024 00:01 Re: Nemesis [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Du er stadig mundlam og tavs som graven

Du glider af på spørgsmålet

Du tør simpelthen ikke besvare de spørgsmål jeg stiller sig

Måske du alligevel ikke er et tænkende og reflekterende menneske.

Ihvertfald er du fuldstændig mundlam og tavs som graven. Jeg forstår det godt - at du ikke tør bruge din forstand til at besvare mit spørgsmål.

Arne der nægtede nogensinde at svare på et ganske simpelt spørgsmål der mere og mere presser sig på, hvorfor flager du med et Jesus Kristus Ikon når hvad du skriver i citationsboksen er Anti Jesus Kristus så det klodser.

Kunne vi bare få dig til at tænke og reflektere herover og gøre os andre klogere, men du har ikke sagt et eneste tænkende forstandigt ord om denne absurditet og selvmodsigelse og forvirring du dermed spreder. Du skaber forvirring og meningsløshed i verden. Det giver simpelthen ingen god mening.

Alle andre mennesker forsøger at skabe mening men du nægter.

Trosfrihed for dig er at man kan tillægge Jesus Kristus hvad som helst.

Dette er simpelthen under mit niveau for debat aktivitet.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist
#44813 - 08/11/2024 08:55 Re: Nemesis [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Hanskrist mener åbenbart, det er rimeligt at forlange en begrundelse for ens tro - især når den afviger fra, hvad et flertal tror.
Det opfatter jeg som et angreb på trosfriheden!

Så kunne man vel lige så vel stille spørgsmålet:
Troede Jesus, at Solen går rundt om Jorden, eller var han "omvendt" blinker

Arne heart
Top Svar Citer
#44814 - 08/11/2024 09:24 Re: Nemesis [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Hvad du skriver giver ingen mening overhovedet

Og igen går du udenom et simpelt spørgsmål der mere og mere melder sig

Citat:
Jeg betragter dig som et tænkende og reflekterende menneske der burde være i besiddelse af evnerne til at vurdere hvad du skriver i citationsboksen i en sammenligning hvad Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have bragt i spil i verden.

Men du er tavs som graven - fuldstændig mundlam.

Virkelig ynkeligt at se du ikke magter at være et tænkende reflekterende menneske - ovenikøbet omkring dine egne selvmodsigelser og ovenikøbet på en debat portal

At du ikke kan forklare dig gør dig meget utroværdig og virker meget skørt når alle vi andre er her som tænkende reflekterende mennesker (minus Gerth og Jan ABC når sprutten er gået ind og forstanden ud)

Og Jesus var ikke beskæftiget med astrofysik og astrofysik og astrofysisk naturvidenskab er ikke religionens kilder - kilderne til det religiøse spirituelle åndelige

Men det har du aldrig forstået - du blander tingene sammen i et stort rod og det skyldes at den religiøse dybdedimension og det religiøse spirituelle åndelige forstår du ikke hvad er

I den religiøse dybdedimension og det religiøse spirituelle åndelige her tænkes mennesket med - "selv og verden" adskilles ikke (1)*. Men i naturvidenskab er mennesket ligegyldigt (og i astrofysik totalt ligegyldigt hvilket også er hvad du gang på gang er nået frem til) da man her søger objektiv viden om noget og i den sammenhæng skal man holde subjektet (os) ude af betragtning.

(1)*:

Citat:
Mythos konstituerer den subjektive, enestående og konkrete diskurs ved en ånd, som er vokset sammen med verden og oplever den som sit indre.

Man må imidlertid forstå, at myten afslører en stadig levende Arketanke og ikke så meget en arkaisk forældet tanke. Myten stammer fra det, man kan kalde Arkeånden, som ikke er nogen tilbagestående ånd, men en Bagvedliggende Ånd.

Menneskeånden er ikke længere alene og uden for livet, den udvikler et nyt liv - åndens liv - i en ny verden - åndens verden.

Den levende ånd, trækker sig ikke bort fra livet, men udvikler det (livet) i sig selv og i os.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist
#44815 - 08/11/2024 09:41 Re: Nemesis [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Hanskrist, dit svar på mit spørgsmål om Jesus, Jorden og Solen får mig til at tænke - om dig:
Citat:
Virkelig ynkeligt at se du ikke magter at være et tænkende reflekterende menneske -
Og hvor er det nu lige, jeg har det citat fra? tommelop
Arne heart
Top Svar Citer
annonce
Side 13 af 14 < 1 2 ... 11 12 13 14 >

Seneste indlæg
Nemesis
af Hanskrist
08/11/2024 09:48
Bøn
af Hanskrist
07/11/2024 23:32
ALKOHOL
af Anonym
05/11/2024 03:29
Vigtige præciseringer
af somo
04/11/2024 05:38
ARABISKE RACISTER JAGER GRØNLÆNDERE UD AF GELLERUP
af Anonym
02/11/2024 14:51
Nyheder fra DR
Italien sender igen migranter til Albani..
08/11/2024 15:41
Det Jødiske samfund: Angreb i Amsterdam..
08/11/2024 15:37
Mand sigtet for indsmugling af knap 8.00..
08/11/2024 15:06
To mænd får livstid i bandesag om drab..
08/11/2024 14:51
Marselistunnelen bliver en milliard kron..
08/11/2024 14:26
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Mindst 30 er dræbt i valgrelateret vold..
08/11/2024 13:32
30-årig tiltalt følte sig udnyttet af ..
08/11/2024 12:47
To mænd får livstid i bandesag om drab..
08/11/2024 12:47
Italien sejler for anden gang migranter ..
08/11/2024 12:45
Regioners tilskud til Ozempic er faldet ..
08/11/2024 12:41