Det her med dig Arne bliver vanskelig da du ikke læser mine indlæg
Men bare hiver de sætninger ud du vil svare på, min argumentation er du fuldstændig ligeglad med -- så er kommunikation virkelig vanskelig
Arne:
min oplevelse af Jesus Kristus som den guddommelige kærligheds sendebud.
Dette er ganske uskyldigt og jeg har sagt flere gange at der her ikke er noget at anke over og kritisere dig for.
Men du stopper jo ikke der, du fortsætter med at vi intet kan vide om denne guddommelige kærlighed og at vi ej heller skal være beskæftiget og optaget deraf (hvilket jeg sørme godt forstår når det er over vores fatteevne som du siger)
Du hævder at Jesus Kristus har indstiftet en menneskelignende hankønsvæsen af en Gud
Du vil have Jesus Kristus til at have været miljø aktivist - blot har hans omgivelser ikke forstået disse budskaber om miljøet - men det har Arne Thomsen (ihvertfald din påstand flere gange her i tråden)
Du nægter at i Jesus Kristus er der en Åbenbaring Gud. Dette er simpelthen så grotesk.
Du spænder din Jesus Kristus Ikon oplevelser foran en dagsorden der er Anti Jesus Kristus agtigt så det gør helt ondt
Og det er jo bare oplevelser det hele bygger på. Et andet menneske kunne så igen have en helt tredje oplevelse. Og så fremdeles, for alle jordens milliarder mennesker - vi ender op med milliarder af vidt forskellige modstridende ting Jesus Kristus skulle repræsentere alene ud fra hvad folk har haft af private subjektive oplevelser hvor virkeligheden er en by i Rusland
Det er meget skørt hvad du har gang i Arne hvor du er fuldstændig ligeglad med virkeligheden, ja for dig er en subjektiv oplevelse nok i sig selv til at være gyldig og sandt - en oplevelse skal ikke "virkeligheds efterprøves" bagefter.
Fik jeg den oplevelse at der i Jesus Kristus ingen Guds Åbenbaring var og at han var agnostiker og miljø forkæmper og aktivist, ja så ville jeg kritisk spørge om min oplevelse nu også stemmer med virkeligheden, er det nu rigtig hvad jeg har oplevet der? Jeg ville undersøge tingene og hurtigt ville jeg nå frem til at jeg er på gale veje, afveje. Det kan være min private tro men jeg kan ikke spænde Jesus Kristus foran disse mine oplevelser
Du vil igennem din helt private oplevelse foran et Jesus Kristus Ikon fortælle verden at der
Ikke er en åbenbaring Gud i Kristus
Han var miljø forkæmper og aktivist men hans omgivelser kunne ikke forstå ham men en pensioneret dyrlæge fra Sjælland Arne Thomsen har opfattet dette (selv om den samme person siger at vi ingenting kan forstå og erkende om den guddommelige kærlighed og ej heller skal være optaget heraf)
Den Gud Jesus Kristus åbenbarer er en menneskelignende hankønsvæsen af en Gud
-0-0-0-
Arne:
Du er åbenbart modstander af troens frihed og individuelle ærlighed
NEJ Du må tro og mene hvad du har lyst til
Men du kan ikke tage Jesus Kristus som gidsel i dine private subjektive oplevelser -
Du kan ikke spænde Jesus Kristus foran din agnosticisme og din Gud'løshed og at der ingen åbenbaring Gud er i Jesus Kristus (at Gud nu i og med Jesus Kristus ikke længere er en fjern (uvedkommende) og ukendt Gud) og at han var miljø forkæmper og aktivist blot forstod hans disciple det ikke, men det gør du her 2000 år senere
Igen igen igen igen igen - du må tro og mene hvad du har lyst til
Jeg har intet imod dette - så den Trosfrihed du hele tiden har så kær - kunne jeg aldrig finde på at tage fra dig eller andre -
Men du nøjes jo ikke hermed, du tager Jesus Kristus som gidsel og spænder ham foran din private trosVOGN TOG og TOGT
AGNOSTICISME
GUDLØSHED (der er ingen Åbenbaring Gud i Kristus Jesus)
Jesus Kristus har bragt en mandslignende hankønsvæsen af en Gud i spil når han berettede om sit og vores forhold og virkelighed med Gud
Jesus Kristus var miljø forkæmper og aktivist men disciplene forstod ikke Jesus her men det gør en pensioneret dyrlæge Arne Thomsen på 2000 års afstand der ovenikøbet påstår vi mennesker ingen åbenbaringer har om noget guddommeligt -- men her har du åbenbart fået direkte kontakt til Jesus
Du vil have Jesus Kristus fedtet ind i din egen private tro om tingene - det går bare ikke når du hævder og repræsenterer nærmest det stik modsatte af hvad Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt for at have bragt i spil i verden
Igen din private tro må du gerne have
Personligt har jeg ikke nogen privat tro - men jeg TROR som kristne:
At i Jesus Kristus er Gud (som Jesus Kristus Gud Himmelske Fader) kommet os nær som virkelighed gennem Helligånden (sin Ånd).
Jeg TROR på Gud i Jesus Kristus - at her møder vi Gud:
I Begivenheden Kristus, den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus der grundlægger de kristne samfund menigheder og Kirkerne.
Så jeg har min GUDS TRO i KRISTUS TRO: at i Jesus Kristus møder jeg/vi Gud - er der en Åbenbaring Gud - Gud der nu ikke længere er en fjern uvedkommende og ukendt og uerkendelig Gud.
Den kristne trosbekendelse eller det kristne evangelium kan formuleres på utallige måder men skal selvfølgelig dække over samme indhold som de kristne i det store hele kan være enige med hinanden i
Alle er enige om at vi ikke bare kan ændre evangeliet - Guds Evangelium om Guds Hemmelighedhed Kristus nu ÅBENBARET verden i og ved og med mennesket Jesus, til ukendelighed. Men vi skal altid være kritisk overfor hvordan traditionen og de forskellige kirke retninger har formuleret og udtrykt dette evangelium. Er der dogmer der skygger for den Guds Ånd vi altid får i mødet med Gud i Jesus Kristus, fordi her gælder at Gud er kommet os nær som virkelighed gennem Helligånden - sin Ånd. Ingen bogstaver og skrifter og dogmer må stå i vejen herfor.
Private oplevelser udenom virkeligheden om jeg skulle få sådanne, vil jeg altid bagefter udsætte for et kritisk realitets eller virkelighedstjek