1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Nemesis
|
HansKrist:
Du må tro og mene hvad du har lyst til
Men du kan ikke tage Jesus Kristus som gidsel i dine private subjektive oplevelser -
Arne:
Mit svar: Nå da - hvem har givet dig myndighed til et sådant forbud? Det ved du jo godt: Ingen!
Du kan ikke gøre det hvis du vil tages seriøst og have nogen til at lytte.
Du vil blive ignoreret som en uinteressant vrøvlehoved om tingene.
Så det er ikke mig alene, men mennesker med forstand på de her forhold der finder dig uinteressant og ikke værd at lytte til.
Sådan spiller verden min ven.
Derfor jeg gør mig umage med altid modsat dig at inddrage virkeligheden. Kritisk spørger jeg mig selv, kan det nu også være sandt - kan der være noget om det jeg påstår fx om Paulus og så laver jeg et længere realitets tjek eller virkeligheds tjek (det kaldes at studere en sag et forhold).
Arne:
Forskellen mellem din og min tro er jo helt kort, at jeg ikke tror på at trække det guddommelige ned på alene denne planet som en faderskikkelse.
Så er det Jesus og Jesus disciple og Paulus og alle de kristne du skal kritisere.
Men jeg kan høre at du ikke forstår hvad der menes med den virkelighed med Gud vi har og møder i Jesus Kristus. Jeg har skrevet så flot herom men du kommenterer aldrig på det. Du går i en bue udenom der hvor du bliver sat skak mat.
"Forskellen mellem din og min tro er jo helt kort, at jeg ikke tror på at trække det guddommelige ned på alene denne planet som en faderskikkelse"
I Kristus er det jordiske og himmelske, og det menneskelige og guddommelige, og mennesket og Gud lykkelig forenet og er til i en gensidig dynamisk skabende udbytterig vekselvirkning. Pointen i kristendommen modsat så mange andre religioner og forholdet bliver behandlet under at Kristusbegivenheden er en inkarnations begivenhed. I Kristus har vi hele guddomsfylden i kød og blod. Og vores legeme er et helligt tempel for Gud Helligånden.
Du har en ringe forståelse eller ligefrem ingen forståelse endsige accept af alt det Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have været ophavsmanden til at have bragt i spil i verden.
Du er Anti Jesus Kristus agtigt som jeg har demonstreret det ved utallige lejligheder.
Arne:
Og at tildele Jesus Kristus en endnu højere ære, end du gør, det er jo ikke just en "gidsel-affære" - tværtimod.
Er du bimmer mand du undergraver og modarbejder alt det Jesus Kristus gav sig selv og sit liv for skulle ske fyldest. Er det at ære Jesus Kristus??? NEJ
Og du gør ham Gudløs og Gud Fader'løs. Og hårdnakket hævder du at der ingen Åbenbaring Gud er i Jesus Kristus. Er det at ære Jesus Kristus??? NEJ
Du lukker døren til Gud og den religiøse spirituelle åndelige guddommelige virkelighed Jesus Kristus åbnede døren for vi alle nu igennem ham ville få erfaringer med og kendskab til. Er det at ære Jesus Kristus??? NEJ
Du afviser og nedgør Jesu Kristi Åbenbarede virkelighed med Gud - som et SØN'FADER JEG'DU samtalende kommunikerende BØNS HØRENDE GUDS ORD virkelighed med Gud som vores Gud Fader og vi Guds Børn med Guds Ånd - Helligånden. Er det at ære Jesus Kristus??? NEJ
Du afviser den BØNNENS virkelighed med Gud Fader Jesus Kristus Åbenbarede os som Guds Børn med Guds Ånd - Helligånden. Er det at ære Jesus Kristus??? NEJ
Milliarder af kristne mennesker har et helligt BØNNENS fromhedsliv og BØNNENS SPIRITUALITET som Jesus Kristus skænkede os - Åbenbarede os, som jeg beskrev det i de to afsnit ovenfor. Hvad Jesus Kristus har bragt i spil i verden er så værdifuldt for vi mennesker - ingen af os kunne finde på at opgive hvad vi er blevet beriget med i Jesus Kristus.
Du er "Anti Anti Anti Anti Jesus Kristus" som jeg ikke engang har mødt lignende hos ateister. Den ihærdighed hvormed du bekæmper alt det Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have bragt i spil i verden er med en djævelsk iver og ihærdighed.
Du er virkelig skræmmende også fordi du samtidig med at du er Anti Jesus Kristus - bekæmper og nedgør alt det Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have bragt i spil i verden så flager du sgu med et Jesus Kristus Ikon - det er så falsk så falsk og modbydeligt ondskabsfuldt gjort fra din side. Eneste formildende omstændighed er at du måske slet ikke rigtig er klar over hvad du snakker om. Noget tyder på at du er blank mht det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.
Dermed diskvalificerer du dig fra enhver seriøs dialog og samtale om Jesus Kristus og kristendommen.
Ingen som i INGEN gider lytte til dig - folk ryster på hovedet af dig og vil ikke bruge tid på dig.
Du bliver aldrig taget alvorligt Arne, hverken hos de nyreligiøse eller hos de kristne. Du kan ikke inspirere nogen overhovedet.
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
|
|
|
|