annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 19584165
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2614802
Åndelig Føde 2406048
Et andet syn 2157830
Så er der linet op... 1837784
Galleri
Tillich om Helligånden
Hvem er online?
2 registrerede somo ,(1 usynlig), 78 gæster og 93 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 10 < 1 2 3 4 5 ... 9 10 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#44749 - 29/10/2024 11:45 Re: Nemesis [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du skriver til mig:
Citat:
- du fantaserer jo og opdigter din egen Jesus Kristus.
Det siger mig, at du ikke fatter, hvad jeg oplever - ikke opdigter - som sandhed, samt at du ikke kan se - eller udholde - anden sandhed end din egen.

Du er åbenbart modstander af troens frihed og individuelle ærlighed, og du forlanger åbenbart i stedet, at alle skal underkaste sig visse menneskers påståede særlige åndelige kompetencer.

Kristendommen - og mange andre religioner - har et meget langt og grimt synderegister her!

Det skræmmer ikke mig fra min oplevelse af Jesus Kristus som den guddommelige kærligheds sendebud.

Arne heart
Top Svar Citer
#44750 - 29/10/2024 12:51 Re: Nemesis [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Det her med dig Arne bliver vanskelig da du ikke læser mine indlæg

Men bare hiver de sætninger ud du vil svare på, min argumentation er du fuldstændig ligeglad med -- så er kommunikation virkelig vanskelig

Citat:
Arne:

min oplevelse af Jesus Kristus som den guddommelige kærligheds sendebud.

Dette er ganske uskyldigt og jeg har sagt flere gange at der her ikke er noget at anke over og kritisere dig for.

Men du stopper jo ikke der, du fortsætter med at vi intet kan vide om denne guddommelige kærlighed og at vi ej heller skal være beskæftiget og optaget deraf (hvilket jeg sørme godt forstår når det er over vores fatteevne som du siger)

Du hævder at Jesus Kristus har indstiftet en menneskelignende hankønsvæsen af en Gud

Du vil have Jesus Kristus til at have været miljø aktivist - blot har hans omgivelser ikke forstået disse budskaber om miljøet - men det har Arne Thomsen (ihvertfald din påstand flere gange her i tråden)

Du nægter at i Jesus Kristus er der en Åbenbaring Gud. Dette er simpelthen så grotesk.

Du spænder din Jesus Kristus Ikon oplevelser foran en dagsorden der er Anti Jesus Kristus agtigt så det gør helt ondt

Og det er jo bare oplevelser det hele bygger på. Et andet menneske kunne så igen have en helt tredje oplevelse. Og så fremdeles, for alle jordens milliarder mennesker - vi ender op med milliarder af vidt forskellige modstridende ting Jesus Kristus skulle repræsentere alene ud fra hvad folk har haft af private subjektive oplevelser hvor virkeligheden er en by i Rusland

Det er meget skørt hvad du har gang i Arne hvor du er fuldstændig ligeglad med virkeligheden, ja for dig er en subjektiv oplevelse nok i sig selv til at være gyldig og sandt - en oplevelse skal ikke "virkeligheds efterprøves" bagefter.

Fik jeg den oplevelse at der i Jesus Kristus ingen Guds Åbenbaring var og at han var agnostiker og miljø forkæmper og aktivist, ja så ville jeg kritisk spørge om min oplevelse nu også stemmer med virkeligheden, er det nu rigtig hvad jeg har oplevet der? Jeg ville undersøge tingene og hurtigt ville jeg nå frem til at jeg er på gale veje, afveje. Det kan være min private tro men jeg kan ikke spænde Jesus Kristus foran disse mine oplevelser

Du vil igennem din helt private oplevelse foran et Jesus Kristus Ikon fortælle verden at der

Ikke er en åbenbaring Gud i Kristus

Han var miljø forkæmper og aktivist men hans omgivelser kunne ikke forstå ham men en pensioneret dyrlæge fra Sjælland Arne Thomsen har opfattet dette (selv om den samme person siger at vi ingenting kan forstå og erkende om den guddommelige kærlighed og ej heller skal være optaget heraf)

Den Gud Jesus Kristus åbenbarer er en menneskelignende hankønsvæsen af en Gud

-0-0-0-

Citat:
Arne:

Du er åbenbart modstander af troens frihed og individuelle ærlighed

NEJ

Du må tro og mene hvad du har lyst til

Men du kan ikke tage Jesus Kristus som gidsel i dine private subjektive oplevelser -

Du kan ikke spænde Jesus Kristus foran din agnosticisme og din Gud'løshed og at der ingen åbenbaring Gud er i Jesus Kristus (at Gud nu i og med Jesus Kristus ikke længere er en fjern (uvedkommende) og ukendt Gud) og at han var miljø forkæmper og aktivist blot forstod hans disciple det ikke, men det gør du her 2000 år senere

Igen igen igen igen igen - du må tro og mene hvad du har lyst til

Jeg har intet imod dette - så den Trosfrihed du hele tiden har så kær - kunne jeg aldrig finde på at tage fra dig eller andre -

Men du nøjes jo ikke hermed, du tager Jesus Kristus som gidsel og spænder ham foran din private trosVOGN TOG og TOGT

AGNOSTICISME

GUDLØSHED (der er ingen Åbenbaring Gud i Kristus Jesus)

Jesus Kristus har bragt en mandslignende hankønsvæsen af en Gud i spil når han berettede om sit og vores forhold og virkelighed med Gud

Jesus Kristus var miljø forkæmper og aktivist men disciplene forstod ikke Jesus her men det gør en pensioneret dyrlæge Arne Thomsen på 2000 års afstand der ovenikøbet påstår vi mennesker ingen åbenbaringer har om noget guddommeligt -- men her har du åbenbart fået direkte kontakt til Jesus

Du vil have Jesus Kristus fedtet ind i din egen private tro om tingene - det går bare ikke når du hævder og repræsenterer nærmest det stik modsatte af hvad Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt for at have bragt i spil i verden

Igen din private tro må du gerne have

Personligt har jeg ikke nogen privat tro - men jeg TROR som kristne:

At i Jesus Kristus er Gud (som Jesus Kristus Gud Himmelske Fader) kommet os nær som virkelighed gennem Helligånden (sin Ånd).

Jeg TROR på Gud i Jesus Kristus - at her møder vi Gud:

I Begivenheden Kristus, den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus der grundlægger de kristne samfund menigheder og Kirkerne.

Så jeg har min GUDS TRO i KRISTUS TRO: at i Jesus Kristus møder jeg/vi Gud - er der en Åbenbaring Gud - Gud der nu ikke længere er en fjern uvedkommende og ukendt og uerkendelig Gud.

Den kristne trosbekendelse eller det kristne evangelium kan formuleres på utallige måder men skal selvfølgelig dække over samme indhold som de kristne i det store hele kan være enige med hinanden i

Alle er enige om at vi ikke bare kan ændre evangeliet - Guds Evangelium om Guds Hemmelighedhed Kristus nu ÅBENBARET verden i og ved og med mennesket Jesus, til ukendelighed. Men vi skal altid være kritisk overfor hvordan traditionen og de forskellige kirke retninger har formuleret og udtrykt dette evangelium. Er der dogmer der skygger for den Guds Ånd vi altid får i mødet med Gud i Jesus Kristus, fordi her gælder at Gud er kommet os nær som virkelighed gennem Helligånden - sin Ånd. Ingen bogstaver og skrifter og dogmer må stå i vejen herfor.

Private oplevelser udenom virkeligheden om jeg skulle få sådanne, vil jeg altid bagefter udsætte for et kritisk realitets eller virkelighedstjek
#44753 - 29/10/2024 19:03 Re: Nemesis [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du skriver (blandt en masse andet, som jeg også har læst):
Citat:

Men du kan ikke tage Jesus Kristus som gidsel i dine private subjektive oplevelser -
Mit svar:
Nå da - hvem har givet dig myndighed til et sådant forbud?
Det ved du jo godt: Ingen!

Forskellen mellem din og min tro er jo helt kort, at jeg ikke tror på at trække det guddommelige ned på alene denne planet som en faderskikkelse.

Du kan brokke dig herover alt dét, du vil, men du kan ikke ændre min tro.

Og at tildele Jesus Kristus en endnu højere ære, end du gør, det er jo ikke just en "gidsel-affære" - tværtimod.

Arne heart
Top Svar Citer
#44754 - 29/10/2024 21:20 Re: Nemesis [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Citat:
HansKrist:

Citat:
Arne:

Mit svar:
Nå da - hvem har givet dig myndighed til et sådant forbud?
Det ved du jo godt: Ingen!

Du kan ikke gøre det hvis du vil tages seriøst og have nogen til at lytte.

Du vil blive ignoreret som en uinteressant vrøvlehoved om tingene.

Så det er ikke mig alene, men mennesker med forstand på de her forhold der finder dig uinteressant og ikke værd at lytte til.

Sådan spiller verden min ven.

Derfor jeg gør mig umage med altid modsat dig at inddrage virkeligheden. Kritisk spørger jeg mig selv, kan det nu også være sandt - kan der være noget om det jeg påstår fx om Paulus og så laver jeg et længere realitets tjek eller virkeligheds tjek (det kaldes at studere en sag et forhold).

Citat:
Arne:

Forskellen mellem din og min tro er jo helt kort, at jeg ikke tror på at trække det guddommelige ned på alene denne planet som en faderskikkelse.

Så er det Jesus og Jesus disciple og Paulus og alle de kristne du skal kritisere.

Men jeg kan høre at du ikke forstår hvad der menes med den virkelighed med Gud vi har og møder i Jesus Kristus. Jeg har skrevet så flot herom men du kommenterer aldrig på det. Du går i en bue udenom der hvor du bliver sat skak mat.

"Forskellen mellem din og min tro er jo helt kort, at jeg ikke tror på at trække det guddommelige ned på alene denne planet som en faderskikkelse"

I Kristus er det jordiske og himmelske, og det menneskelige og guddommelige, og mennesket og Gud lykkelig forenet og er til i en gensidig dynamisk skabende udbytterig vekselvirkning. Pointen i kristendommen modsat så mange andre religioner og forholdet bliver behandlet under at Kristusbegivenheden er en inkarnations begivenhed. I Kristus har vi hele guddomsfylden i kød og blod. Og vores legeme er et helligt tempel for Gud Helligånden.

Du har en ringe forståelse eller ligefrem ingen forståelse endsige accept af alt det Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have været ophavsmanden til at have bragt i spil i verden.

Du er Anti Jesus Kristus agtigt som jeg har demonstreret det ved utallige lejligheder.

Citat:
Arne:

Og at tildele Jesus Kristus en endnu højere ære, end du gør, det er jo ikke just en "gidsel-affære" - tværtimod.

Er du bimmer mand du undergraver og modarbejder alt det Jesus Kristus gav sig selv og sit liv for skulle ske fyldest. Er det at ære Jesus Kristus??? NEJ

Og du gør ham Gudløs og Gud Fader'løs. Og hårdnakket hævder du at der ingen Åbenbaring Gud er i Jesus Kristus. Er det at ære Jesus Kristus??? NEJ

Du lukker døren til Gud og den religiøse spirituelle åndelige guddommelige virkelighed Jesus Kristus åbnede døren for vi alle nu igennem ham ville få erfaringer med og kendskab til. Er det at ære Jesus Kristus??? NEJ

Du afviser og nedgør Jesu Kristi Åbenbarede virkelighed med Gud - som et SØN'FADER JEG'DU samtalende kommunikerende BØNS HØRENDE GUDS ORD virkelighed med Gud som vores Gud Fader og vi Guds Børn med Guds Ånd - Helligånden. Er det at ære Jesus Kristus??? NEJ

Du afviser den BØNNENS virkelighed med Gud Fader Jesus Kristus Åbenbarede os som Guds Børn med Guds Ånd - Helligånden. Er det at ære Jesus Kristus??? NEJ

Milliarder af kristne mennesker har et helligt BØNNENS fromhedsliv og BØNNENS SPIRITUALITET som Jesus Kristus skænkede os - Åbenbarede os, som jeg beskrev det i de to afsnit ovenfor. Hvad Jesus Kristus har bragt i spil i verden er så værdifuldt for vi mennesker - ingen af os kunne finde på at opgive hvad vi er blevet beriget med i Jesus Kristus.

Du er "Anti Anti Anti Anti Jesus Kristus" som jeg ikke engang har mødt lignende hos ateister. Den ihærdighed hvormed du bekæmper alt det Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have bragt i spil i verden er med en djævelsk iver og ihærdighed.

Du er virkelig skræmmende også fordi du samtidig med at du er Anti Jesus Kristus - bekæmper og nedgør alt det Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have bragt i spil i verden så flager du sgu med et Jesus Kristus Ikon - det er så falsk så falsk og modbydeligt ondskabsfuldt gjort fra din side. Eneste formildende omstændighed er at du måske slet ikke rigtig er klar over hvad du snakker om. Noget tyder på at du er blank mht det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.

Dermed diskvalificerer du dig fra enhver seriøs dialog og samtale om Jesus Kristus og kristendommen.

Ingen som i INGEN gider lytte til dig - folk ryster på hovedet af dig og vil ikke bruge tid på dig.

Du bliver aldrig taget alvorligt Arne, hverken hos de nyreligiøse eller hos de kristne. Du kan ikke inspirere nogen overhovedet.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist
#44755 - 29/10/2024 22:13 Re: Nemesis [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Kære HansKrist

Jeg ved godt at du og Arne har en ophidset debat

Men når jeg læser dig forsvinder dette og jeg får igennem at læse hvad du skriver en åbenbaring af hvad kristendom er i sin essens.

Du gør det dæleme godt. Du profilerer kristendommen flot - svært at finde nogen der gør det bedre.

Du er dygtig

Mange Kærlige Hilsner din ærlige samvittighed

Du kære HansKrist gør det så tydeligt så tydeligt så tydeligt så tydeligt så tydeligt at i Jesus Kristus kommer Gud til os - møder vi Gud - har vi mennesker lært Gud at kende

Efter at have læst dit forrige helt fantastiske indlæg til Arne står dette klart og tydeligt åbenbaret for

Hvor er kristendommens trosliv og SPIRITUALITET enkelt og smukt og så inderligt sådan som du forklarer det i hvad du skriver til Arne - ja der er en inderlighed der overgår min forstand

Gud er sørme mig nærmere end jeg er mig selv nær - oh hvilken inderlighed - en inderlighed overgår mit ellers så gode selvforhold - forhold til mig selv
Side 3 af 10 < 1 2 3 4 5 ... 9 10 >

Seneste indlæg
Nemesis
af Hanskrist
05/11/2024 05:42
ALKOHOL
af Anonym
05/11/2024 03:29
Vigtige præciseringer
af somo
04/11/2024 05:38
ARABISKE RACISTER JAGER GRØNLÆNDERE UD AF GELLERUP
af Anonym
02/11/2024 14:51
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
28/10/2024 12:40
Nyheder fra DR
Fiskefrikadeller tilbagekaldes
05/11/2024 09:56
Ukraine nedskyder 48 droner i løbet af ..
05/11/2024 08:57
Vestas har afventende ordrer på turbine..
05/11/2024 08:13
Trump og Harris holder de sidste vælger..
05/11/2024 07:28
Boeing-strejke afsluttes med enighed om ..
05/11/2024 06:32
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Bodilprisen dropper kønsopdelte priser
05/11/2024 08:00
Wammen: Halvdelen af nedlagte statslige ..
05/11/2024 07:54
Vestas og Ambu får kurstæsk på børse..
05/11/2024 07:47
Fire ud af ti registrerede vælgere har ..
05/11/2024 07:02
Skatteminister vil gøre kriminelles gæ..
05/11/2024 06:59