annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 19255100
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2604147
Åndelig Føde 2343640
Et andet syn 2146558
Så er der linet op... 1793581
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
0 registrerede 426 gæster og 190 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 19 af 19 < 1 2 ... 17 18 19
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#44704 - 17/10/2024 01:43 Re: Gud [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3937
Sted: Nørresundby
Jeg er ikke modstander af det du kalder Trosfrihed


Det er slet ikke det vi debatterer

Vi debatterer det rimelige i om man virkelig kan sige hvad som helst om Jesus Kristus, fx om man kan spænde Jesus Kristus foran agnosticisme og den ide at der ingen meddelelser og kommunikation er fra Gud til mennesket og om mennesket ikke igennem BØN skulle kunne få kontakt til Gud (du siger nej men Jesus Kristus sagde ja selvfølgelig). Og ja om man kan påstå at Gud overhovedet ikke har givet sig til kende i sin Åbenbaring, om ikke der i Jesus Kristus er en Åbenbaring Gud?


Problemet er selvfølgelig at du ikke er kristen og har TROEN, den kristne TRO - det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.

Hvorfor er det et problem?

Fordi en tænkning uden TROEN der søger at tænke sig til Gud (eller læse sig til Gud fx bibellæsning) er en umulighed. En sådan Gud er en illusion (hjernespind). Deri har skeptikere og ja agnostikere ret. Men en tænkning ud fra TROEN (det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET) søger at tænke om Gud, eller rettere at tænke om vores virkelighed med Gud, som han har givet sig til kende i sin Åbenbaring Jesus Kristus og som Helligånden til stadighed i Kristus Åbenbarer Gud og vores virkelighed med Gud og hvem vi i Kristus er i og med Gud eller i kraft af Gud og Guds Ånd.

I TROEN er det Gud der er Herren i vores liv. Her tilhører livet ikke os selv men Gud som har skabt det og som har skabt os også. Dette er også en befrielse og et frirum at vi har TROEN og Gud at give os over til - at vi her i TROENS FRIRUM ikke selv skal være herre over vores liv - mestre og beherske vores liv. I TROEN er som sagt Gud vores Herre og Skaber og Forløser - kun Guds Gerninger med os i Kristus HEL'breder og får vi vores frelse og forløsning og frisættelse fra - Gud som både har skabt os og skaber os påny i en ny fødsel i Gud - de Nye Skabninger vi er i Kristus gennem Helligånden. I TROEN er det Guds Gerninger med os - det Guds NådesKraftVærk i Kristus vi er gennem Gud Helligåndens vidunderlige forunderlige gerninger med os.

TROEN betyder et frirum fra os selv hvor vi lader Jesu Kristi Gud Fader komme til os gennem sin Ånd Helligånden og gøre sine skaber gerninger med os - som nattens søvn betyder frirum fra dagens vågne ansvarlighed og mange forpligtigelser pligter og arbejdsopgaver så er også TROEN hvor vi overgiver os til Gud i Kristus et FRIRUM fra at vi selv skal kunne beherske og bemestrer og have kontrol og styring over vores liv. Både søvn og Gud er nødvendige frirum for restitution og nye kræfter og ny skabelse og HEL'bredelse Healing. Under søvnen har vi mistet bevidstheden stort set men det har vi ikke i TROEN hvor vi overgiver os til Gud i Kristus. Derfor kan den restitution vi får under søvnen ikke erstatte den restitution (ny skabelse ny fødsel) vi opnår i forbindelse med TROEN hvor Gud gør sine gerninger med og i os - da bevidstheden her jo ikke er slået fra.


I TROEN forandrer mennesket ikke sit liv, men det er Gud der forandrer og føder og genskaber os påny.

Vi har ansvaret for mange ting - mange pligter og arbejdsopgaver og også ret meget ansvar omkring vores sundhed og trivsel og udvikling og lykke (at lykkes med det vi drømmer om), men dersom vi ikke fik vores nattesøvn, hengav os til søvnen, alting hurtigt ville få en ende, på samme måde, hvis vi ikke hengiver os til, eller overgiver os til Gud som Herren i vores liv, da ville alting også hurtigt få en ende.

Gud gør noget ved os vi ikke selv kan gøre. Kristne vil forandres og fornyes af Gud - vi vil ikke al forandring fornyelse og vækst selv. I TROEN lader vi Gud gøre arbejdet.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44705 - 17/10/2024 04:19 Re: Gud [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Du siger blandt andet: "at vi her i TROENS FRIRUM ikke selv skal være herre over vores liv - mestre og beherske vores liv."

Ifølge min opfattelse snakker du ikke om hjernevask uden ansvar men istedet om, at byrden lignende forbandet bærer man ikke alene, så istedet ens ånd ligesom om frelsen velsignet klarer sig igennem lidelsen, altså prøvelsen og udfordringer med Helligånden - bægeret (gral).

I Getsemane er Jesus i en situation, hvor han over for Gud siger: "Hvis jeg kan slippe for dette bæger, så lad mig blive fri - dog ikke min vilje ske, men din vilje."

Skrifterne var fra gammel tid, hvor vi igen er i en ny.
P.t. oplever jeg derfor en åndelig ved frihed forvirring om både kroppens og egoets fysisk materielle lyster og behov især vedrørende fristelser og menneskerettigheder...
Top Svar Citer
#44706 - 17/10/2024 04:21 Re: Gud [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

P.s.

Jesus blev dog af hans disciple kaldt for ligesom eliten ´mester´. blinker
Top Svar Citer
#44707 - 17/10/2024 04:44 Re: Gud [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

ET OPLYSENDE KALD
H siger blandt andet: "at vi her i TROENS FRIRUM ikke selv skal være herre over vores liv - mestre og beherske vores liv."
Ifølge min opfattelse snakker han ikke om hjernevask uden ansvar men istedet om, at byrden lignende forbandet bærer man ikke alene, så istedet ens ånd ligesom om frelsen velsignet klarer sig igennem lidelsen, altså prøvelsen og udfordringer med Helligånden - bægeret (gral).
I Getsemane er Jesus i en situation, hvor han over for ´Gud´ siger: "Hvis jeg kan slippe for dette bæger, så lad mig blive fri - dog ikke min vilje ske, men din vilje."
Skrifterne var fra gammel tid, hvor vi igen er i en ny.
P.t. oplever jeg derfor en åndelig ved frihed forvirring om både kroppens og egoets fysisk materielle lyster og behov især vedrørende fristelser og menneskerettigheder...
Eksempelvis om jeg kan drikke ´kedeligt´ et glas rødvin ved mådehold eller helt bør afholde mig fra det ligesom om fri seksualitet, fordi faktisk heltens rejse handler om ´valget´ af det gode istedet for onde.
Jeg har tidligere en gang ved min pagt med guddommen oplevet ´alene´ væren, anden gang ved Corona krisen og tredje omgang p.t. med et brækket håndled iblandt ikke ligesindet folk...
Top Svar Citer
annonce
Side 19 af 19 < 1 2 ... 17 18 19


Seneste indlæg
Gud
af Anonym
17/10/2024 04:44
Vigtige præciseringer
af somo
15/10/2024 10:09
Hvad er JESUS KRISTUS kendt for?
af Hanskrist
09/10/2024 15:47
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
08/10/2024 11:42
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
25/09/2024 00:18
Nyheder fra DR
Kpop-stjerne har aftjent sin værnepligt
17/10/2024 06:03
USA's militær angriber Houthi-bevægels..
17/10/2024 04:58
Nordkorea definerer Sydkorea som fjendtl..
17/10/2024 02:57
Mexicansk eksminister får 38 års fæng..
17/10/2024 01:49
Sveriges regering vil halvere landets ul..
16/10/2024 23:14
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Lavere renteindtægter og millionforlig ..
17/10/2024 04:56
FN-rapport: 1,1 milliard mennesker lever..
17/10/2024 04:34
Styrelse står fast på ret til at have ..
17/10/2024 03:30
Teenagere kommer til skade og rammer and..
17/10/2024 03:13
Reparationscaféer for brugte ting brede..
17/10/2024 03:00