annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 19243967
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2604075
Åndelig Føde 2343176
Et andet syn 2146262
Så er der linet op... 1793383
Galleri
Solopgang med flot fuldmåne
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen, Hanskrist 577 gæster og 158 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 18 af 18 < 1 2 ... 16 17 18
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#44699 - 16/10/2024 14:50 Re: Gud [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3936
Sted: Nørresundby
Jamen Arne du forstår simpelthen ikke hvad vi drøfter

Du må være lige så tilfreds som du være vil med dit gudløse og kun guddommelige univers som vi dog ingenting kan vide og erkende om


Det er når du spænder Jesus Kristus foran dine mærkværdige agnostiske ikke kristne univers at jeg protesterer

Men det reagerer du overhovedet ikke på.

Simon reagerede ofte herpå. Også han hævdede at det var en meningsløs absurditet.

Det specielle ved dig er at du vil opdigte din egen Jesus Kristus - du vil fortælle os og dig selv hvem Jesus Kristus måtte have været og vi andre gør det stik modsatte - vi lader Jesus Kristus fortælle os hvem vi er om vi tager imod Gud i ham.

Du har ingen ydmyghed overhovedet.

Men det er du ej heller forpligtiget på at have da du åbent erklærer at du ikke er kristen. Hvilket vi sørme også tydeligt kan konstatere for din Jesus Kristus er bestemt ikke de kristnes Jesus Kristus - du har opdigtet din egen private Jesus Kristus som er meget meget forskelligt fra Nye Testamente's og de kristnes Jesus Kristus og de teologer og andre forskere der forsøger at danne sig et videnskabeligt historisk korrekt billede af hvad vi med god ret kan slutte om Jesus Kristus.


Mange Kærlige Hilsner HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44700 - 16/10/2024 16:14 Re: Gud [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7496
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du skriver:
Citat:
Det specielle ved dig er at du vil opdigte din egen Jesus Kristus -
Mit svar:
Nej! Det er ikke noget, jeg vil "opdigte".
Det er noget, jeg oplever - og som jeg ikke kan fornægte.

Jeg "tager ikke patent på" Jesus Kristus.
Det gør du - men det er ikke en rettighed, du har.

Arne heart
Top Svar Citer
#44701 - 16/10/2024 18:38 Re: Gud [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3936
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Jeg "tager ikke patent på" Jesus Kristus.
Det gør du - men det er ikke en rettighed, du har.


Citat:
Arne:

Det er noget, jeg oplever - og som jeg ikke kan fornægte.



Du mener altså at det er op til hver enkelt menneske igennem alene deres egne subjektive oplevelser at karakterisere hvad Jesus Kristus står for???

Hmm 🤔🧐🥳 så kan det hele jo ende med at gå op i hat og briller som det gør for dig Arne.

Du har haft en eller anden oplevelse omkring guddommelig kærlighed (som du siger man ikke kan erkende og forstå (men til trods skriver du ofte om denne guddommelige kærlighed)) foran et Jesus Kristus Ikon.

Det er en tynd kop te - dog er det eneste der strider mod Jesus Kristus at det er uerkendeligt og langt langt over alt menneskeligt. At opleve guddommelig kærlighed er jo ikke i sig selv Anti Jesus Kristus agtigt men at guddommelig kærlighed er hævet over os mennesker og vores eksistens og er uerkendeligt dette er en Anti Jesus Kristus holdning og ide.

Og alt andet du skriver (hvis vi ser bort fra din oplevelse af guddommelig kærlighed) er også Anti Jesus Kristus agtigt. Fx som Jesus Kristus inkarnerer og aktualiserer legemliggør og beskriver og redegør for hvordan vores virkelighed med Gud er at "sammenligne med", sådan som vi tager imod Gud i ham - hvis vi da vil dette som var Jesus Kristus vigtigste ubetingede anliggende mens han var i live - at forene os med Gud. Dette afviser du som du afviser at Gud kan kontakte og kommunikere med os mennesker og vi vice versa kan henvende os til Gud i Kristus. Ja din agnosticisme er også Anti Jesus Kristus agtigt.

For dig er det op til hvert enkelt menneske subjektivt alene at opleve Jesus Kristus, vi står ikke overfor Jesus Kristus i et objektivt sandt virkeligt møde - det hele beror hvad lige vi oplever. Vi kender ifølge dig ikke Jesus Kristus - vi har intet kendskab til Jesus Kristus og hvad det var han inkarnerede legemliggjorde og bragte i spil i verden. Vi er helt på bar bund ifølge dig hvorfor vores subjektive oplevelser omkring Jesus Kristus er kriteriet for hvem han er og står for.

Alle millioner og milliarder af kristne mennesker der igennem 2000 år har lært Gud at kende gennem som Helligånden og evangeliet har vidnet om Jesu Kristi Åbenbarede Gud Fader har taget fejl.

Der er ingen Åbenbaring Gud i Jesus Kristus.

Okay så skal alle bøger og leksikon om religion og kristendom skrives om.

Eller også skal du Arne stikke piben ind og erkende at bøgerne om religion og kristendom og alle leksikon ikke bliver skrevet om og at undervisningen i kristendomskundskab og teologi ej heller bliver ændret i henhold til dine Anti Jesus Kristus holdninger.

Du har fuldstændig isoleret dig selv fra alt og alle og enhver forstand og fornuft og viden vi har på området.


Mange Kærlige Hilsner HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 18 af 18 < 1 2 ... 16 17 18


Seneste indlæg
Gud
af Hanskrist
16/10/2024 18:38
Vigtige præciseringer
af somo
15/10/2024 10:09
Hvad er JESUS KRISTUS kendt for?
af Hanskrist
09/10/2024 15:47
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
08/10/2024 11:42
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
25/09/2024 00:18
Nyheder fra DR
Pave Frans' erindringer udkommer til jan..
16/10/2024 19:09
Kebabdressing tilbagekaldes - risiko for..
16/10/2024 18:36
Schweiz slår ned på grænsehandel
16/10/2024 18:30
Seks personer anholdt - forfalskede vin ..
16/10/2024 17:23
Tiltalt for falsk anmeldelse er sigtet f..
16/10/2024 16:46
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
100-årige Jimmy Carter har nået at ste..
16/10/2024 17:18
Karantæneordning til rockere på førti..
16/10/2024 17:13
Ekschefs sag om spionage mod Velux er ud..
16/10/2024 17:00
Biden kommer til Tyskland for at tale om..
16/10/2024 16:18
Pave Frans er klar med sine erindringer
16/10/2024 16:13