annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 19221247
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2603561
Åndelig Føde 2339990
Et andet syn 2145614
Så er der linet op... 1790987
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
2 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen 461 gæster og 144 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 16 af 17 < 1 2 ... 14 15 16 17 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#44688 - 14/10/2024 22:43 Re: Gud [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7494
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du forsøger at gøre mig til ateist, men du har totalt misforstået mig.
Mine oplevelser af det guddommelige gør mig ydmyg.
Kristendommens dogmer er for mig utilstedeligt menneskeligt hovmod.
Dét er - for mig - ikke Anti-Kristus - tværtimod!
Arne heart
Top Svar Citer
#44689 - 15/10/2024 03:02 Re: Gud [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

P.s.

Læs mine tidligere indlæg om lignende tosset underlig irrationel vrangforestilling men ifølge min opfattelse forunderlig ikketilfældigt sammenhængende sammentræf.

Jeg sagde blandt andet: "Det virker uhyggeligt skræmmende for det illusorisk ego, når jeg opfører mig godt uden en grund (motiv) til det."

Biblen omtaler de to ånder om den egoistisk onde eller det ´uselvisk´ gode, hvilket ´jeg´ kalder for falsk og sandt ego - Et eksempel er modsætningerne selvcentreret og selvopofrelse.
Idag møder jeg kort en bekendt, som selvfølgeligt ikke fatter min ultrakorte beskrivelse af dette og andet vistnok mystisk om andre men, hun kan dog anerkendende se på min udstråling, at jeg motiveres, hvor vedkommende derfor siger: "Du har det ´dejligt´."

Til jer her er pointen et eller andet om skæbne selvopfattelsen og mit troens spring!
Top Svar Citer
#44690 - 15/10/2024 09:56 Re: Gud [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3934
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Kristendommens dogmer er for mig utilstedeligt menneskeligt hovmod.
Dét er - for mig - ikke Anti-Kristus - tværtimod!


Var det dogmer du kritiserede det var fint her at være kritisk.

Men det er Jesus Kristus du angriber voldsomt ved at hævde det stik modsatte af hvad han bragte i spil i verden, hvad han gav sit liv for. Fx gør du Jesus Kristus gudløs. Jesus Kristus Åbenbarede Gud for os for at vi ikke skulle leve i uvidenhed om Gud og hvad Gud gennem sin Ånd har til os af alskens Himmelske Åndelige Velsignelser og Visdom og Gnosis erkendelse.

Du bekæmper alt det Jesus Kristus bragte i spil i verden med en voldsomhed der skræmmer mig lidt til tider. Forstår det ikke, sjældent jeg har mødt så ivrig en Anti Jesus Kristus virke som din virksomhed Arne.

Den er helt galt når du også tager Jesus Kristus som gidsel til at prædike et Anti Jesus Kristus budskab.

Men som du selv så ofte har skrevet så er du ej heller kristen så i det lys er dine angreb på alt det Jesus Kristus bragte i spil forståeligt men svært at forstå du flager med et Jesus Kristus Ikon når du totalt afviser Jesus Kristus.

Jeg forstår dig ikke, hvilket vi har drøftet før, især hvor dogmatisk du er i alt du skriver. Sjældent at møde mennesker der har et så dogmatisk syn på det religiøse som du har.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44692 - 15/10/2024 11:09 Re: Gud [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7494
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du skriver til mig:
Citat:
Fx gør du Jesus Kristus gudløs.
Mit svar:
Nej, nej og atter nej!

Kender du Thomas-evangeliets logion 13, hvor Jesus siger til sine disciple:
Citat:
Sammenlign mig med et eller andet, og fortæl mig, hvad jeg ligner.
og hvor Thomas svarer:
Citat:
Mester, min mund er ganske ude af stand til at sige, hvem du ligner.
hvilket Jesus i høj grad anerkender (Læs selv).

Fordi jeg finder det hovmodigt at definere det guddommelige, så mistyder du dette som, at jeg fornægter det.
Du fatter tydeligvis ikke min ærbødighed.

Arne heart
Top Svar Citer
#44693 - 15/10/2024 11:26 Re: Gud [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3934
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:


Fordi jeg finder det hovmodigt at definere det guddommelige, så mistyder du dette som, at jeg fornægter det.
Du fatter tydeligvis ikke min ærbødighed.


Hvad er en Åbenbaring? Ja en afsløring noget der har hidtil været i det skjulte. Uerkendt og måske svært erkendeligt hvis ikke forudsætningerne og evnerne for erkendelsen endnu er tilstede.

Og Jesus Kristus Åbenbarer hvem Gud er for os igennem at han bringer Gud og Guds Riget nær os som virkelighed gennem sin Ånd - Guds Ånd og Helligånden siger man/vi også.

I Jesus Kristus er der en Åbenbaring Gud. Derfor vi siger at vi kender og møder Gud i Jesus Kristus.

Jesus kaldes for Kristus fordi han var/er bærer af Gud og Guds Ånd ind i verden for at oprette Guds Riget ved sin person i kraft af Gud - her Åbenbares Gud for os - i Kristus Jesus.


Der er sådanne helt fundamentale og meget enkle og smukke forhold omkring Jesus Kristus du bekæmper.

Din ærbødighed er falsk ydmyghed og du nægter at tage imod Gud i Jesus Kristus. Du nægter at bede - ihvertfald har du aldrig gjort det påstår du - fordi du ikke vil bede til Jesu Kristi Gud Fader.


Ihvertfald er du Anti Jesus Kristus derom kan der ikke være nogen tvivl om. Men da du ikke er kristen er det vel heller ikke så mærkeligt. Det mærkelige er at du bruger Jesus Kristus som gidsel til at bekæmpe alt det Jesus Kristus bragte i spil i verden.


Gud er Ånd og skal erkendes som så - gennem vores Åndelige Sanser. Gud taler til os ihvertfald ifølge Jesus Kristus og Paulus og alle de første kristne og ja alle kristne lige siden. Gud vil os noget og vi, de fleste af os, vil også Gud - derfor BØN fx.


Folk er netop agnostiker fordi de ikke tror på Åbenbaringen Gud i Jesus Kristus eller nægter at tage imod Gud som vi møder ham i Jesus Kristus.


Jo mere vi skriver debattere med hinanden må jeg erkende at du som du selv har skrevet flere gange, du er ikke kristen. Og ja dette er tydeligt at du er næsten så langt fra de kristne som et menneske kan være. Også den ortodokse kirke.

Det der får mig til at reagere er at du i din agnosticisme tager Jesus Kristus som gidsel.

Jesus Kristus der blev henrettet for sin jødiske gnosticisme. Så det er jo absurd at du spænder Jesus Kristus foran din dogmatiske agnosticisme.


I alt hvad du skriver bekæmper du at Jesus Kristus Åbenbarer Gud for os. En Åbenbaring du nægter og benægter i alle dine seneste års debat aktiviteter (ikke nær så meget for 15 år siden - det er noget der er kommet til hos dig i de senere mange år).


Men igen som du skriver, så er du ikke kristen. Det skal vi ej heller glemme.

At debatten mellem os kan være interessant skyldes at du debatterer med HansKrist der er hard core kristen - lever i BØN med Gud som han har mødt Gud i Jesus Kristus. Her har jeg som alle andre millioner milliarder kristne lært Gud at kende og ikke mindst hvem jeg er som menneske som et Guds Barn - i mit Kristus forhold til Gud.


At pille Gud som vi møder Gud i Jesus Kristus og BØN (samtalerne med Gud) ud af ligningen som du gør medfører at der intet kristen trosliv og SPIRITUALITET er tale om. Gud er ikke kommet dig nær som virkelighed gennem Jesus Kristus. Du har også selv sagt du benægter enhver menneskelig kontakt og kommunikation med Gud, og om noget dette er så ANTI JESUS KRISTUS som noget i hele verden kan være. Det er skræmmende Anti Jesus Kristus agtigt denne din påstand.

Når jeg som millioner og milliarder af kristne gav udtryk herfor var det svulstige tomme intetsigende ord og du ville helst ikke nævne det, hvorfor du insinuerede det, at jeg nok led af noget psykisk.

Men hvis dette er en psykisk lidelse, så tager jeg med kyshånd imod denne psykiske lidelse. Denne Hellige Sygdom som Jung ville sige.


-0-0-0-

I Jesus Kristus er der en Åbenbaring Gud. Derfor vi siger at vi kender og møder Gud i Jesus Kristus.

Men ikke blot en Åbenbaring Gud men også Gud selv bliver født i os og vi bliver født i Gud. Fordi vi skal lære Gud at kende igennem Jesus Kristus og hvem vi er i Kristus (de Nye Skabninger vi er i Kristus) hvad Gud har til os i Kristus.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 16 af 17 < 1 2 ... 14 15 16 17 >


Seneste indlæg
Gud
af Hanskrist
15/10/2024 23:50
Vigtige præciseringer
af somo
15/10/2024 10:09
Hvad er JESUS KRISTUS kendt for?
af Hanskrist
09/10/2024 15:47
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
08/10/2024 11:42
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
25/09/2024 00:18
Nyheder fra DR
Mindst 94 personer har mistet livet i Ni..
16/10/2024 12:02
To danske statsborgere fremstilles i gru..
16/10/2024 11:36
Bygning med fem klasselokaler er blevet ..
16/10/2024 11:31
Luftangreb dræber libanesisk borgmester
16/10/2024 11:14
Læsøboere kan fremover spare færgetur..
16/10/2024 11:05
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Falsk sosu-hjælper befølte ældre kvin..
16/10/2024 10:14
Vestas' aktie er faldet til laveste nive..
16/10/2024 10:04
94 døde efter eksplosion fra forulykket..
16/10/2024 10:03
To mænd anholdt i sag om svensker med h..
16/10/2024 09:39
Forureningen stiger trods buldrende udby..
16/10/2024 09:12