Arne siger han er nået frem til disse her standpunkter ved at være aktiv på Trosfrihed:
5: Gud er kærlighed
”Gud er kærlighed” (Johannes’ Første Brev kap. 4,8). Det er den særlige kristne tolkning af Gud, og treenighedslærens grundlag. For kærlighed kan kun forstås som det, der bliver til i forhold til en anden eller andre. Kærlighed er interpersonel. I den kristne forståelse af Gud, er Gud derfor også Faderen. Jesus kalder Gud for sin far: ”Jeg og Faderen er ét” (Johannesevangeliet kap. 10,31). I Jesu person, hans forkyndelse og liv kommer Gud selv til udtryk. Guds væsen kommer til udtryk i Jesu levede liv. Derfor kaldes Jesus ”Guds søn”.
Arne må jo så i nat have angret nogensinde at have skrevet som her:
Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn.
Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommeligeDe uoverensstemmelser der tydeligvis er kan Arne sagtens rumme - men det er nu også de der læser hvad Arne skriver jeg tænker på, kan de rumme at Arne igennem mange år har gjort grin med alt det Jesus Kristus har kæmpet for og pludselig den 13 august vender rundt på en tallerken.
Foreløbigt er det kun den 13 august at Arne har ment punkt 5 (i årene før har han gjort tykt grin med punkt 5) - mit gæt er at vi aldrig mere kommer til at læse at Arne gør tykt grin med punkt 5.
Men jeg er glad for at Arne endelig gennem mine anstrengelser og debat med ham endelig er nået frem til at være enig i punkt 5
Det har hele tiden været mit ønske og mine bønner for Arne - ja jeg har virkelig bedt for ham - fordi han ikke havde Gud i person og ansigt gennem kommunikation: vores SØN'FADER JEG'DU samtalende kommunikerende BØNs HØRENDE virkelighed med Gud Fader gennem Helligånden
Nu skal Arne der aldrig har bedt til nogen Gud - til at bede til Jesu Kristi Gud - det bliver rigtig godt for Arne
og jeg er lykkelig for at det lykkedes mig og Helligånden endelig langt om længe at få Arne til at anerkende Jesu Kristi Gud Fader
Mange drabelige debatter har vi haft med hinanden, men de var det hele værd, fordi de sendte Arne i armene på Jesu Kristi Gud Fader - sendte Arne ind i vores trinitariske SØN'FADER JEG'DU samtalende kommunikerende BØNS virkelighed med Gud gennem Helligånden.
Endelig kan Arne begynde at bede til Jesu Kristi Gud Fader gennem Helligånden
Endelig har Arne forladt panteismen, eller er ihvertfald pludselig også tilhænger af teismen -
Pludselig er Arne ej heller agnostisk
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
HansKrist du har fået mange til at indse rigtigheden i kristendommen men at du til sidst ville lykkes også i forhold til Arne er en kæmpe overraskelse
Tillykke Arne, med at du endelig fandt hjem, som den fortabte søn vi vil fejre dig i dag Arne - du er hovedpersonen i dag.
13 august 2024 var dagen hvor Arne endelig forlod sin ørkenvandring ud i agnostisk panteisme og fortabelse
Arne vil sove som et barn i nat - få sin bedste søvn længe - fordi han har opgivet sin modstand imod Jesu Kristi Gud Fader
Vores person virkelighed med Gud - vores SØN'FADER JEG'DU virkelighed med Gud Fader gennem Helligånden har Arne endelig valgt at tage imod efter mange års HansKrist prædiken for Arne - mine ord der igennem Helligånden blev til Guds Ord for Arne
-0-0-0-
Arne:
du som endnu ikke har fundet meningen med dit liv - i hvert fald ikke en mening, som du vil stå ved.Noget du har fundet på
Men hvis du gerne vil drøfte det spørgsmål kan du så ikke oprette en tråd derom
Du vil altid snakke udenom når du står i lort til halsen