1
registreret Arne Thomsen
15
gæster og
199
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Tro
|
Hvad så med det i citationsboksen her, mener du ikke det længere Arne???
Hvis du ikke mener det længere, vil du så fortælle os det???
Det vil glæde mig om du trækker disse dine ord i dig igen:
Arne:
Er det meningen, at vi mennesker skal forstå - hvad vi kalder - Gud? Jeg tror det ikke!
Jeg spilder ikke kræfter på at spekulere over, hvad det guddommelige er. Det evner jeg jo alligevel ikke - og har jeg jo egentlig ikke behov for at vide - ja, måske er det endda hovmodigt at "kloge sig" på dét
agnostisk panteist
Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn. Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommelige, så det kan rummes i menneskelig bevidsthed. For mig er Gud eller det guddommelige noget langt højere, noget som menneskelig bevidsthed ikke kan rumme og - tror jeg - heller ikke skal forsøge at rumme.
Men jeg oplever/fornemmer noget guddommeligt i verdens væren - enkelt og ligetil - umuligt at fornægte - men uden at kunne sætte ord på.
Jeg har nok aldrig bedt til nogen Gud
i denne kærligheds-sammenhæng er vi mennesker på denne klode, i denne galakse, dette univers jo nærmest en ubetydelighed
anser jeg for åndshovmod: at det ikke tilkommer os mennesker at søge at forstå, hvad vi kalder Gud.
-0-0-0-0-
Arne:
Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn. Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommelige
-0-0-0-
5: Gud er kærlighed ”Gud er kærlighed” (Johannes’ Første Brev kap. 4,8). Det er den særlige kristne tolkning af Gud, og treenighedslærens grundlag. For kærlighed kan kun forstås som det, der bliver til i forhold til en anden eller andre. Kærlighed er interpersonel. I den kristne forståelse af Gud, er Gud derfor også Faderen. Jesus kalder Gud for sin far: ”Jeg og Faderen er ét” (Johannesevangeliet kap. 10,31). I Jesu person, hans forkyndelse og liv kommer Gud selv til udtryk. Guds væsen kommer til udtryk i Jesu levede liv. Derfor kaldes Jesus ”Guds søn”.
5 er jo netop meget lig det, jeg er kommet frem til - bl.a. ved at skrive her på Trosfrihed.dk.
-0-0-0-0-
Arne siger han er nået frem til disse her standpunkter:
5: Gud er kærlighed ”Gud er kærlighed” (Johannes’ Første Brev kap. 4,8). Det er den særlige kristne tolkning af Gud, og treenighedslærens grundlag. For kærlighed kan kun forstås som det, der bliver til i forhold til en anden eller andre. Kærlighed er interpersonel. I den kristne forståelse af Gud, er Gud derfor også Faderen. Jesus kalder Gud for sin far: ”Jeg og Faderen er ét” (Johannesevangeliet kap. 10,31). I Jesu person, hans forkyndelse og liv kommer Gud selv til udtryk. Guds væsen kommer til udtryk i Jesu levede liv. Derfor kaldes Jesus ”Guds søn”.
Arne må jo så i nat have angret nogensinde at have skrevet som her:
Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn. Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommelige
Hvis der er nogen der er forvirret så forstår jeg det godt
Men jeg kan garantere at fra nu af og i resten af Arne's liv der kommer vi aldrig til at læse hvad han har skrevet igen igen igen igen de sidste mange år, som følger her:
Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn. Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommelige
Jeg HansKrist er lykkedes med mit projekt - nemlig at få Arne til at trække disse ord i sig igen - så jeg er tilfreds og lykkelig - det har været hårdt og stået på i mange år, men endelig langt om længe trækker Arne følgende ord i sig igen:
Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn. Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommelige
Mange Kærlige Hilsner HansKrist - en lykkelig HansKrist - endelig lykkedes det mig at få Arne til at trække alle sine Anti Jesus Kristus udsagn i sig
Arne mener slet ikke hvad han har skrevet igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen de sidste mange år
Da Fanden (AntiKrist) blev gammel, gik han i kloster
Arne tør nu ikke længere påstå følgende:
Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn. Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommelige
Arne AntiKrist er blevet så gammel at han nu også vil i himlen - ihvertfald vil han ikke længere gøre grin med Jesus Kristus ved at sige følgende:
Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn. Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommelige
Jeg er glad ved at læse du pludselig er blevet en bekendende kristen. Du har før sagt du ikke var kristen men det er du vel nu hvor du pludselig ikke gør grin med Jesus Kristus mere men mener hvad Henning Nørhøj skrev under punkt 5
|
|
|
|