annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Min første store kærlighed
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 28 gæster og 1470 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Tro

Jamen kære mand jeg har ikke nævnt "pis" og ej heller lort isoleret, jeg har gengivet en kendt og ret ofte anvendt folkelig vending og udtryk som alle mennesker kender betydningen af, nemlig dette at "stå i lort til halsen".

Du opfører dig barnlig og skriver "pis" (ikke mig) og du hiver "lort" ud af dets ordsprog.

Jeg går ud fra at din store omvendelse (eller indrømmelse og anger) har taget hårdt på dine nerver og at du nu er meget træt og måske lidt forvirret og omtumlet over at du sådan pludselig kan vende rundt på en tallerken

Paulus blev også slået til jorden og blind - men mon ikke du, som ham, finder dig selv igen og dine ben at stå på igen efter din jorderystelse - kæmpe omvendelse

En position du med næb og klør har kæmpet indædt passioneret for har du opgivet for at kunne overgive dig til Jesu Kristi Gud Fader

Jeg forstår godt at det er hårdt for dig Arne når du har skrevet som her de sidste mange år:

Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn.
Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommelige

Jeg håber du aldrig nogensinde igen kommer til at skrive som ovenfor, ja jeg ved du aldrig nogensinde mere kommer til at sige bare noget i den retning

Og det er jeg glad for - da det viser at du har sluppet disse dine Anti Jesus Kristus skriverier - aldrig mere vil vi komme til at høre dig angribe og nedgøre alt det Jesus Kristus kæmpede for

Heldigvis vandt din Kristus Ikon oplevelse over dine Anti Jesus Kristus skriverier og det glæder mig

Derfor Arne, tillykke med at du er blevet befriet og ikke længere er besat af en dæmon eller ond ånd

Nogle skel må være faldet fra dine øjne og dermed er du ikke længere blind i dit raseri mod Jesus Kristus og Jesu Kristi Gud Fader og Helligånden

Men dine øjne skal lige vænne sig til lyset

At være så forblindet som du har været i årevis - så kan det være svært pludselig at lukke lyset ind i dine øjne igen - se klart

Allerede i oldkirkens bekendelser forstås guddommelighed og menneskelighed i Kristus som udelelig og uadskillelig. Jesu identitet med Gud, hans guddommelighed er, at Guds ansigt lyste igennem ham. I Jesus ses hvem og hvad Gud er.

I Jesus ses hvem og hvad Gud er.

Så du har pludselig fået en ny mening i dit liv

Nu du ikke længere ser sådan her på tingene:

Citat:
anser jeg for åndshovmod: at det ikke tilkommer os mennesker at søge at forstå, hvad vi kalder Gud.

Er det meningen, at vi mennesker skal forstå - hvad vi kalder - Gud?
Jeg tror det ikke!

I dag den 13 august 2024 er der kommet en ny mening ind i dit liv

Tillykke med det Arne
Seneste indlæg
Lys
af Anonym
12/03/2025 12:54
Ramadan
af somo
11/03/2025 13:12
Hvad er meningen?
af Hanskrist
05/03/2025 10:46
Den religiøse spirituelle dimension
af Hanskrist
04/03/2025 19:19
Vigtige præciseringer
af somo
27/02/2025 18:20
Nyheder fra DR
Større politioperation i Odense: Tre an..
12/03/2025 17:09
USA indfører sanktioner mod svensk band..
12/03/2025 17:08
Udslip af ammoniak i industriområde sta..
12/03/2025 16:45
Kronprinsesses søn får forlænget tilh..
12/03/2025 16:44
Medie: 50 gidsler dræbt af militante i ..
12/03/2025 16:25
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Parlamentsformand beholder plads i Inats..
12/03/2025 15:04
Syv landes luftkvalitet er ikke sundheds..
12/03/2025 15:00
Grønlandsk folketingsmedlem vil trække..
12/03/2025 14:44
USA straffer svensk kriminelt netværk f..
12/03/2025 14:43
Politiet har anholdt flere i mystisk akt..
12/03/2025 14:36