Jeg afviser da ikke at der eksisterer en middelalderlig skolastik teodice debat. Men det har intet at gøre med det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.
Fx findes der ikke skyggen af nogen teodice diskurs debat i Nye Testamente, da dogmatisk skolastisk teologi slet ikke havde set dagens lys. Så altså TROEN har intet at gøre med teodice problemstillingen.
Arne:
og indirekte ser jeg dig for første gang enkelt og klart omtale, hvad der vel er din tro, som skabende: "Healing og Helliggørelse".
Nej nu må du stoppe - jeg har skrevet så meget om hvad min TRO - mit kristne trosliv og dets SPIRITUALITET dækker over.
Hvorfor forholder du dig ikke til mit første indlæg i denne tråd???
Ikke at Healing og Helliggørelse ikke spiller en afgørende central rolle, det er nemlig altid den måde Gud og Gud Helligånden virker i vores liv.
Men altså mit første indlæg - læs dog dette hvis du gerne vil forstå min kristne TRO - hvad mit kristne trosliv og dets SPIRITUALITET dækker over.
Arne:
Så hvis jeg har forstået dig ret, har du jo grund til at være glad og tilfreds - eller hvad?
Vores jødiske debattør Board og mange andre har jo altid sagt om mig og min beskrivelse mit kristne trosliv og dets SPIRITUALITET at det er præget af stor glæde og jubel. Og ja nøjagtig som Paulus siger, det er Gud Helligåndens kendetegn og karakteristika.