annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 18616882
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2571271
Åndelig Føde 2222142
Et andet syn 2118580
SÃ¥ er der linet op... 1712545
Galleri
Efter en tur i Vesterhavet
Hvem er online?
0 registrerede 78 gæster og 204 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 37 af 55 < 1 2 ... 35 36 37 38 39 ... 54 55 >
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#44139 - 13/07/2024 20:56 Re: Tro [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7452
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du har ret i, at der er udtryk, du har brugt - dine egne eller fra Paulus plus en del andre - som for mig er "svulstige" - "tomme" - "intetsigende".
Det er en kendsgerning, som jeg ikke kan benægte, at det er dét indtryk, de gør på mig.
Men du har også talrige gange læst fra mig, at jeg respekterer din tro, så din påstand: at jeg søger at latterliggøre dig, holder ikke.

Du har også ret i, at jeg er en ydmyg "agnostiker" i forhold til det guddommelige, men din påstand: at jeg er "anti-Kristus" må stå for din egen regning, for den er jeg bestemt ikke enig med dig i!

Men bortset fra alt dette efterfølgende "kævl", så glæder jeg mig over, at jeg for nylig pludselig, som i et glimt, omsider opfattede betydningen af bjergprædikenens første saligprisning smiler
Arne.
Top Svar Citer
#44140 - 13/07/2024 21:41 Re: Tro [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3901
Sted: Nørresundby
Hej Arne


Citat:
Arne:


Hanskrist, du har ret i, at der er udtryk, du har brugt - dine egne eller fra Paulus plus en del andre - som for mig er "svulstige" - "tomme" - "intetsigende".


Paulus og Jesus - det er jo Jesus der har startet alt det du påstår er "svulstige" "tomme" "intetsigende" ord - det er Jesu Kristi Værk Livsværk det du giver den medfart.

Og alt du har skrevet de sidste mange år er i direkte modstrid med alt hvad Jesus Kristus stod for.


Og du digter om Jesus Kristus.

Du forstår slet ikke hvad den mand har betydet og du modarbejder ham ved enhver given lejlighed.

Jeg finder gerne frem igen hvad der er Anti Jesus Kristus udsagn. Altså hvor du siger det stik modsatte hvad han siger.


Alt dette er naturligt nok når vi tænker på hvor ofte du har sagt du ikke er kristen (så kan man jo ej heller forlange du vil have noget at gøre med hvad Jesus står for) og når man også får at vide du er agnostiker og at mennesket ikke skal give sig af med at forstå Gud - jamen så kan man ikke komme længere væk fra Jesus.

Igen dette er okay.

Men nu kommer hvor kæden hopper af for dig:

Du flager sgu med et Jesus Kristus Ikon og du påstår at du står den ortodokse kristendom nær.

Magen til misbrug og manipulation og løgn og digt skal man sgu godt nok lede længe efter. Det er så grotesk og idiotisk og totalt selvmodsigende meningsløst vrøvl.

Hvordan forsvarer du så at flage med Jesus Kristus Ikon??? Jo du digter og projicerer og opfinder din egen private Jesus.

Du vil fortælle hvem Jesus er og du nægter at lade Jesus fortælle dig hvem du er, som er måden vi andre er ydmyge.


Mange Kærlige Hilsner HansKrist



PS:

Citat:
Arne:

glæder jeg mig over, at jeg for nylig pludselig, som i et glimt, omsider opfattede betydningen af bjergprædikenens første saligprisning


Nej nu vrøvler du, det er mig der har forklaret det, endda så du kunne forstå det og ligefrem kunne glæde dig derover.

Salige er "de fattige i ånden"???

Hvem har forklaret den korrekte betydning af dette forhold i detaljer så det endda giver mening? Det har HansKrist - du Arne har aldrig været i nærheden af min forklaring, selv om du i årevis, ikke mindst med Thomas har drøftet dette, men aldrig er det lykkedes dig at komme med en forklaring og forståelse det udsagn.

Men det lykkedes mig endda så meget at du glædede dig derover.


-0-0-0-

Du er opløst og gået til grunde i hvad Martin Buber kalder for "Jeg - det" tænkning og i verdens væren og "Jeg - Du" i verdens væren og tænkning findes overhovedet ikke i hvad du skriver.

Og som Martin Buber har redegjort for det finder vi Jesus Kristus i en "Jeg - Du" verdens relation primært.

Der er intet "Jeg - Du" i dine skriverier.

Og hver gang du har gjort grin med mig så har det været netop når jeg har redegjort for den "Jeg - Du" - SØN'FADER SPIRITUALITET vi finder så gennemført hos Jesus Kristus og som er det hele verden uanset om folk er kristne, anerkender og tilskriver Jesus Kristus. Men dette har du altid taget afstand fra og gjort grin med og haft en meget nedladende holdning overfor og ja det har du kaldt tomme svulstige intetsigende ord og tale. Så sådan er de kristne's Jesus altså i dine øjne.

Det er trist at kæden på et tidspunkt er hoppet af for dig.

Alt hvad du skriver er Anti Jesus Kristus agnostisk vrøvl men alligevel vil du fremstå som om du har et forhold til ortodoks kristendom og Jesus Kristus men det er løgn og manipulation med dig selv og dine omgivelser. Og passer hverken med din agnostiske position eller at du ikke er kristen og at du aldrig har bedt til nogen Gud.

Du er simpelthen en vrøvle nisse.

Det der er utroligt er hvor meget opmærksomhed du har fået her på Trosfrihed.

Ude i virkeligheden mellem folk med forstand på de her ting, ville du aldrig kunne opnå nogen bevågenhed og opmærksomhed.

Og i vor tid er SPIRITUALITET virkelig i høj kurs i et par generationer nu - men i dette miljø vil du overhovedet ikke kunne tiltrække dig nogen opmærksomhed uanset hvor mange kaniner som Thomas Evangeliet du ryster ud af ærmet eller trækker op af hatten.


-0-0-0-

Der findes en SØN'FADER JEG'DU EKSTATISK BEGEJSTRINGS STRUKTUR i næsten alle mennesker - vi ser det i kærlighed og i forældrenes måde at opelske deres børn - vi ser det i forældrenes titte bøh leg. Så det er simpelthen sådan vores nervesystem er bygget op og det kan man idag forklare på et neurobiologisk grundlag. Det tilhører vores den evolutionsbiologiske nyeste parasympatiske nervesystem - et nervus vagus "brain face heart" system der oppebærer et socialt engagement.

Iøvrigt kan man se at Paulus var fuldt fortrolig med dette SØN'FADER JEG'DU sociale engagement's nervesystem af et "brain face heart" system - så fortrolig at hos ham finder vi den Kristologiske Teologiske legitimitet for Jesus Kristus Ikoner.

Hvis nogle med talent for at male og med visuel intelligens læser Paulus, så begynder de før eller siden at male Kristus Ikoner.

Det ligger lige til højrebenet hos Paulus som udviklingen af den trinitariske Gudsforståelse også ligger lige til højrebenet hos Paulus.

Han har sået frøene til begge fænomener.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44141 - 13/07/2024 22:43 Re: Tro [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3901
Sted: Nørresundby
Kære HansKrist

Du skriver til Arne:

Citat:
Du vil fortælle hvem Jesus er og du nægter at lade Jesus fortælle dig hvem du er, som er måden vi andre er ydmyge.



Du har fuldstændig ret. Og du rammer så meget plet - sagen i en nøddeskal med Arne.


PS:

også tusind tak fordi du forklarede hvordan vi i en kristen kontekst skal forstå

Salige er "de fattige i ånden"

Selv hos Arne faldt ti-øren - det sjove var at det var dig der oplyste manden

Han har snakket i årevis om

Salige er de fattige i ånden

men aldrig er det lykkedes ham at sige noget der gav mening i den sammenhæng men det gjorde du HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44142 - 13/07/2024 23:03 Re: Tro [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7452
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, det er da en ret så skødesløs måde, du omgås sandheden på, synes jeg.
Jeg har ikke haft noget som helst behov for din udlægning af den første saligprisning - se: #44109 - 11/07/2024 14:40 i denne tråd:
Citat:
Jeg behøver jo så heller ikke nogen forklaring på, hvad det betyder, for jeg oplever det selv - og det er det hidtil bedste, jeg har oplevet i mit liv smiler
Først derefter begyndte du med en masse skriverier herom - plus en masse af dine personlige anklager mod mig blinker

Du har jo overhovedet ingen respekt for andres meninger, tro og oplevelser - kun for dit eget - og du sylter det hele ind i en masse personfnidder - i strid med al god debat-etik.

Arne.
Top Svar Citer
#44143 - 15/07/2024 01:40 Re: Tro [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Ja Arne om Hans K´s fordømmelser imod os men om det sagde Jesus: "For den dom, I dømmer med, skal I selv dømmes med."

Jeg klagede tidligere ikke til moderator og dig, da han i et indlæg med små bogstaver kaldte mig for skizofren, hvor eksempelvis præsten i frikirken bare ønsker mig velkommen der uden diagnostisk anklager.
Jeg opfatter ikke min spiritualitet som spild af livstid og derfor ikke psykisk sygdom - Han synes, at jeg er åndssvag, hvor om tro og mit erfaring min selvbevidsthed istedet er som et lys. Havde jeg haft negative følelser, så havde jeg blevet meget ked af Hans K´s sårende ord eller opgivende mistet troen på det gode, men positivt siger jeg:

Biblen, NT - Mattæusevangelitet (Jesu Ord): "Hvis nogen da siger til jer: Se, her er Kristus! eller: Her er han! så tro det ikke; for der skal fremstå falske kristus'er og falske profeter."

Biblen, NT - Matthæus (Jesus): "Salige er de, som forfølges på grund af retfærdighed, for Himmeriget er deres. Salige er I, når man på grund af mig håner jer og forfølger jer og lyver jer alt muligt ondt på. Fryd jer og glæd jer, for jeres løn er stor i himlene; således har man også forfulgt profeterne før jer."

Tro/ytringsfrihed? Men jeg fortjener en bedre behandling end så ´mørke´ ord, hvilket enten burde eller vistnok er forbudt ifølge nyhederne om grimme udtalelser via massemedier og du har engang vist noget om en dansk lov imod den slags personforfølgelser. Men selv børn og teenagere mobber måske stadig hinanden i Facebook, så...
Men hvis profiler alligevel er ligeglad med mit skriveri her, så at jeg måske snart forlader dette forum, synes man at ok.
Top Svar Citer
annonce
Side 37 af 55 < 1 2 ... 35 36 37 38 39 ... 54 55 >


Seneste indlæg
Er man som kristen en Jesu discipel?
af Anonym
14/09/2024 21:56
,,Lad os tale om tro,,
af Hanskrist
14/09/2024 11:42
Kristen Mystik
af Hanskrist
12/09/2024 14:10
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
11/09/2024 21:31
Debatklima
af Anonym
11/09/2024 12:11
Nyheder fra DR
Israels militær: Nattens sirener skylde..
15/09/2024 07:22
Flere oversvømmelser og evakueringer ef..
15/09/2024 05:34
Pedersen holder spinkelt europæisk håb..
15/09/2024 02:54
Auktion af 286 guldmønter indbragte mer..
15/09/2024 00:44
Olaf Scholz: Vil ikke tillade Ukraine at..
14/09/2024 23:06
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Anmeldere: Ny version af dansk gyser skr..
15/09/2024 05:13
Overlæge: Min søsters død rummede tun..
15/09/2024 05:00
Italienske anklagere kræver fængselsdo..
15/09/2024 04:21
Cher dropper forsøg pÃ¥ at fÃ¥ værgemÃ..
15/09/2024 01:58
Harris fortæller om sin egen pistol og ..
15/09/2024 01:45