annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 18628079
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2571845
Åndelig Føde 2226820
Et andet syn 2120851
Så er der linet op... 1715461
Galleri
Light Blue Mind Rødhus marts
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 67 gæster og 142 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 44 af 55 < 1 2 ... 42 43 44 45 46 ... 54 55 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#44303 - 08/08/2024 07:39 Re: Tro [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3901
Sted: Nørresundby
Hej Arne


Citat:
Hvad du citerer mig for, står jeg ved - fuldt og helt.
Mere har jeg egentlig ikke at sige herom - udover at jeg jo hele tiden udtrykkeligt skriver, at det er sådan, det ser ud for mig.

Hvis du ikke kan respektere dét, har du et problem, som jeg nok ikke kan hjælpe dig med - udover at minde dig om, at vi har trosfrihed i Danmark.


Okay Arne, men jeg synes det er synd at du melder dig ud af forstandige fornuftige meningsfyldte samtaler, debat, om tingene.

Men lad os slutte her og jeg tager til efterretning at du er ligeglad med at hvad du skriver er selvmodsigende og meningsløst, ingen mening giver og umuligt kan være sandt og give god mening for andre mennesker end dig selv.


Så Trosfrihed mister troværdighed - fordi her misbruges Jesus Kristus og begrebet den ortodokse kristendom.

Du tømmer Jesus Kristus for enhver mening, som den ortodokse kristendom for mening.

Du manipulerer andre mennesker med et Kristus Ikon og med den ortodokse kristendom.

Personligt ønsker jeg at Trosfrihed skal være oplysende på et vist forstandigt videnskabeligt niveau (ihvertfald ingen misbrug), gerne tværvidenskabeligt og nytænkende, så vi kan inspirere andre.

Trosfriheds debattører skal ligesom afsløre at de ved lidt om hvad det er de skriver om.


Folkeskole afgangsprøve:

Den mand der skriver sådan her efterfølgende, kan han være inspireret af Jesus Kristus og står han den ortodokse kristendom nær???


1):

I skal ikke bede til Gud.

2):

Det er ikke meningen at vi skal forstå og kende Gud.

Alle skoleelever svarer nej

Selv børn ser du umuligt kan være inspireret af Jesus Kristus.



Du tømmer Kristus Ikoner for mening - og begrebet den ortodokse kristendom for mening.

Jesus Kristus og den ortodokse kristendom siger ikke dig noget - inspirerer ikke dig.

Du forsøger at inspirere Jesus Kristus og den ortodokse kristendom, til at mene de begge har taget fejl.

Ja du hævder at det Jesus Kristus gav sit liv for - kæmpede for - var uden mening. Det er nemlig ikke meningen at vi skal forstå og kende Gud.


Jeg er rystet over dig Arne, din manglende forståelse og dit forsøg på at misbruge og manipulere andre mennesker med et Jesus Kristus Ikon og den ortodokse kristendom.


Jeg har altid været rystet over dig på det her punkt, men nu fik jeg da en længere snak med dig herom. Som jeg fik illustreret for andre hvor grotesk det er, når du groft manipulerer dine omgivelser ved at misbruge et Jesus Kristus Ikon og den ortodokse kristendom.

Jeg er tilfreds med min egen pædagogiske indsats. Mine eksempler (det med stor skrift) er fremragende.

Psykoterapi har det været for mig ikke at give efter overfor dine manipulationer (og groft misbrug) med Jesus Kristus og den ortodokse kristendom.

Jeg står fast og er med mine pædagogiske eksempler nået så langt at det er illustreret for selv børn at du manipulerer os ved groft at misbruge Jesus Kristus og den ortodokse kristendom.


Mange Kærlige Hilsner HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44304 - 08/08/2024 12:12 Re: Tro [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7452
Sted: Sydsjælland
Hanskrist skriver til mig:
Citat:
Du tømmer Jesus Kristus for enhver mening, som den ortodokse kristendom for mening.

Du manipulerer andre mennesker med et Kristus Ikon og med den ortodokse kristendom.
Mit svar:
Løgn!
Jeg tillader mig blot at fortælle, hvordan det ser ud for mig. Hvad jeg har fået af inspiration især fra en Kristus Ikon og fra sufien Jalal al-Din Rumi, og hvad det har givet mig af mening med mit liv.

Men når Hanskrist skriver:
Citat:
Personligt ønsker jeg at Trosfrihed skal være oplysende på et vist forstandigt videnskabeligt niveau (ihvertfald ingen misbrug), gerne tværvidenskabeligt og nytænkende, så vi kan inspirere andre.
så siger det mig, at det er "en censureret prædikestol" han ønsker - ikke et sted, hvor enhver kan ytre sig om sin tro.

Og noget så fundamentalt som mening med ens eget liv, det magter Hanskrist tydeligvis ikke at forholde sig til.

Arne.
Top Svar Citer
#44305 - 08/08/2024 20:49 Re: Tro [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7452
Sted: Sydsjælland
Kommer i tanker om, at når jeg skriver:
Citat:
Jeg tillader mig blot at fortælle, hvordan det ser ud for mig. Hvad jeg har fået af inspiration især fra en Kristus Ikon og fra sufien Jalal al-Din Rumi, og hvad det har givet mig af mening med mit liv.
så burde jeg måske forklare det nærmere:

Kristus Ikonen (gå op til toppen af siden og klik på et af de to ens billede) står jo i høj grad for kærlighed - både i øjnene og i højre hånd, der udover I og X (for Jesus og Kristus) også viser bogstavet Alfa (for Agapó, som betyder: Jeg elsker).
Og netop kærlighed er vel centralt i kristendommens Jesus Kristus her på jorden.

Sufismens Jalal al-Din Rumi's korte digt:
Citat:
Denne flygtige verden er et tegn på sandhedens mirakel.
Men selvsamme tegn er et slør, der skjuler de evige sandheder.
overbeviser mig om at "de evige sandheder" ikke kan fattes af os mennesker.

Det er så, hvad jeg er nået til: Kærlighed og ydmyghed.
Andre når til noget andet.
Og hvorfor skulle dét ikke være ok? smiler

Mvh. Arne heart
Top Svar Citer
#44306 - 08/08/2024 22:19 Re: Tro [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3901
Sted: Nørresundby
Hej Arne

Forstår ikke hvorfor du snakker udenom - vil du slet ikke forholde dig til efterfølgende:




Folkeskole afgangsprøve:

Den mand der skriver sådan her efterfølgende, kan han være inspireret af Jesus Kristus og står han den ortodokse kristendom nær???


1):

I skal ikke bede til Gud.

2):

Det er ikke meningen at vi skal forstå og kende Gud.

Alle skoleelever svarer nej

Selv børn ser du umuligt kan være inspireret af Jesus Kristus.



Du tømmer Kristus Ikoner for mening - og begrebet den ortodokse kristendom for mening.

Jesus Kristus og den ortodokse kristendom siger ikke dig noget - inspirerer ikke dig.

Du forsøger at inspirere Jesus Kristus og den ortodokse kristendom, til at mene de begge har taget fejl.

Ja du hævder at det Jesus Kristus gav sit liv for - kæmpede for - var uden mening. Det er nemlig ikke meningen at vi skal forstå og kende Gud.


-0-0-0-

Hvis du ikke tør forholde dig tænkende til det her mit indlæg, skal du ikke svare mig, jeg gider ikke endnu et indlæg fra dig hvor du snakker udenom.


Mange Kærlige Hilsner HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44307 - 08/08/2024 22:53 Re: Tro [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7452
Sted: Sydsjælland

Hanskrist, til dine to punkter, som du tilskriver mig:
Citat:
1):

I skal ikke bede til Gud.

2):

Det er ikke meningen at vi skal forstå og kende Gud.
har jeg følgende:
1: Jeg kunne aldrig drømme om at ytre mig sådan overfor andre, men for mit eget vedkommende tror jeg, at jeg i stedet for at bede om noget hellere skal søge at være aktiv på rette ydmyge måde i forhold til det guddommelige - lidt som det søges gjort i daoismen.
2: Jeg tror ikke på, at dette er muligt for os mennesker, men jeg blander mig ikke i, hvad andre mennesker tror - nævner blot hvor jeg står.

Tænker på, hvad der mon er dit egentlige motiv for at søge at forvrænge mine standpunkter - er kærlighed og ydmyghed virkelig så afskyeligt for dig?

Arne.
Top Svar Citer
annonce
Side 44 af 55 < 1 2 ... 42 43 44 45 46 ... 54 55 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
15/09/2024 10:08
Er man som kristen en Jesu discipel?
af Anonym
14/09/2024 21:56
,,Lad os tale om tro,,
af Hanskrist
14/09/2024 11:42
Kristen Mystik
af Hanskrist
12/09/2024 14:10
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
11/09/2024 21:31
Nyheder fra DR
Vestager overtager fransk kommissærs op..
16/09/2024 21:59
Olietanker slæbt i sikkerhed efter Hout..
16/09/2024 21:36
Dansk morddømt våbenhandler død i fæ..
16/09/2024 20:43
Mand død i arbejdsulykke - fik jernplad..
16/09/2024 19:47
Eksplosion i rørledning ved den amerika..
16/09/2024 19:16
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Rapport: Demokratiet er i nedadgående s..
16/09/2024 22:01
Mistænkt bag formodet attentatforsøg h..
16/09/2024 21:04
Mindst 18 er døde i oversvømmelser i C..
16/09/2024 20:23
Torkil Lauesen holdt oplæg i Enhedslist..
16/09/2024 19:52
Kongebuste mangler hovedet - kommune giv..
16/09/2024 18:12