annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Kristen Videnskab - Christian Science
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 95 gæster og 1398 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Tro

Hej Arne

Citat:
Hvad du citerer mig for, står jeg ved - fuldt og helt.
Mere har jeg egentlig ikke at sige herom - udover at jeg jo hele tiden udtrykkeligt skriver, at det er sådan, det ser ud for mig.

Hvis du ikke kan respektere dét, har du et problem, som jeg nok ikke kan hjælpe dig med - udover at minde dig om, at vi har trosfrihed i Danmark.

Okay Arne, men jeg synes det er synd at du melder dig ud af forstandige fornuftige meningsfyldte samtaler, debat, om tingene.

Men lad os slutte her og jeg tager til efterretning at du er ligeglad med at hvad du skriver er selvmodsigende og meningsløst, ingen mening giver og umuligt kan være sandt og give god mening for andre mennesker end dig selv.

Så Trosfrihed mister troværdighed - fordi her misbruges Jesus Kristus og begrebet den ortodokse kristendom.

Du tømmer Jesus Kristus for enhver mening, som den ortodokse kristendom for mening.

Du manipulerer andre mennesker med et Kristus Ikon og med den ortodokse kristendom.

Personligt ønsker jeg at Trosfrihed skal være oplysende på et vist forstandigt videnskabeligt niveau (ihvertfald ingen misbrug), gerne tværvidenskabeligt og nytænkende, så vi kan inspirere andre.

Trosfriheds debattører skal ligesom afsløre at de ved lidt om hvad det er de skriver om.

Folkeskole afgangsprøve:

Den mand der skriver sådan her efterfølgende, kan han være inspireret af Jesus Kristus og står han den ortodokse kristendom nær???

1):

I skal ikke bede til Gud.

2):

Det er ikke meningen at vi skal forstå og kende Gud.

Alle skoleelever svarer nej

Selv børn ser du umuligt kan være inspireret af Jesus Kristus.

Du tømmer Kristus Ikoner for mening - og begrebet den ortodokse kristendom for mening.

Jesus Kristus og den ortodokse kristendom siger ikke dig noget - inspirerer ikke dig.

Du forsøger at inspirere Jesus Kristus og den ortodokse kristendom, til at mene de begge har taget fejl.

Ja du hævder at det Jesus Kristus gav sit liv for - kæmpede for - var uden mening. Det er nemlig ikke meningen at vi skal forstå og kende Gud.

Jeg er rystet over dig Arne, din manglende forståelse og dit forsøg på at misbruge og manipulere andre mennesker med et Jesus Kristus Ikon og den ortodokse kristendom.

Jeg har altid været rystet over dig på det her punkt, men nu fik jeg da en længere snak med dig herom. Som jeg fik illustreret for andre hvor grotesk det er, når du groft manipulerer dine omgivelser ved at misbruge et Jesus Kristus Ikon og den ortodokse kristendom.

Jeg er tilfreds med min egen pædagogiske indsats. Mine eksempler (det med stor skrift) er fremragende.

Psykoterapi har det været for mig ikke at give efter overfor dine manipulationer (og groft misbrug) med Jesus Kristus og den ortodokse kristendom.

Jeg står fast og er med mine pædagogiske eksempler nået så langt at det er illustreret for selv børn at du manipulerer os ved groft at misbruge Jesus Kristus og den ortodokse kristendom.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist
Seneste indlæg
Lys
af Anonym
12/03/2025 12:54
Ramadan
af somo
11/03/2025 13:12
Hvad er meningen?
af Hanskrist
05/03/2025 10:46
Den religiøse spirituelle dimension
af Hanskrist
04/03/2025 19:19
Vigtige præciseringer
af somo
27/02/2025 18:20
Nyheder fra DR
Nu skal politiet undersøges for 'vask' ..
12/03/2025 12:20
Peugeot-ejere modtager advarselsbrev: Bi..
12/03/2025 12:08
Politiet får kritik efter fodboldkamp i..
12/03/2025 12:07
Danskerne panter i verdensklasse: 99,7 p..
12/03/2025 10:40
Australsk mand har levet med et kunstigt..
12/03/2025 10:29
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Dobbelt så mange virksomheder bruger nu..
12/03/2025 10:30
Tiltalt advarede politiet inden hærvær..
12/03/2025 10:18
Fire ansatte meldes dræbt på foderfabr..
12/03/2025 10:17
Andreas Mogensen overdrager historisk ob..
12/03/2025 10:14
Statsrevisorerne vil have undersøgt pol..
12/03/2025 10:06