annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 18535788
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2566533
Åndelig Føde 2193240
Et andet syn 2112644
SÃ¥ er der linet op... 1694531
Galleri
Hvem gemmer sig bag HansKrist
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 183 gæster og 138 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 32 af 55 < 1 2 ... 30 31 32 33 34 ... 54 55 >
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#44113 - 11/07/2024 17:15 Re: Tro [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 2036
Citat:
Så Jesus viede hele sit liv til at vi skulle forstå Gud. ... Han bestilte jo ikke andet end at undervise.

Mit svar: Så at vække en død til live, at gå på vandet og at gøre vand til vin - er det blot undervisning?

Bob bob – Jeg ved ikke hvad du vil kalde det. Hvad syntes du selv?

Der er jo dem som tror på disse fortællinger som virkelige hændelser, men sådan er det jo også med Åndens nærvær, opstandelsen, og at disciple så den opstandne Kristus i kødet og himmelfart.

Kristendommen er en åbenbaringsreligion, og det er jo svært at modsige noget som andre oplever som en virkelig virkelighed, men ja, hvem kan oprejse de døde?

Fortællingen er, at det kan Gud - og hans udsendte søn fordi han havde Guds Ånd.


(Undervisning)

Han spiste jo også.

Var der tale om undervisning der?

Citat:
Mens de spiste, tog Jesus et brød, velsignede og brød det, gav sine disciple det og sagde: »Tag det og spis det; dette er mit legeme.« Og han tog et bæger, takkede, gav dem det og sagde: »Drik alle heraf; dette er mit blod, pagtens blod, som udgydes for mange til syndernes forladelse. Jeg siger jer: Fra nu af skal jeg ikke drikke af vintræets frugt, før den dag jeg drikker den som ny vin sammen med jer i min faders rige.«
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/matt/26

Ja, minsandten.



Citat:
Din forklaring - hvis jeg forstår dig ret - om, at åndelig fattigdom skulle føre til åndelig rigdom - til himmeriget, den "køber" jeg ikke.
For mig er det netop menneskelig erkendelse af åndelig fattigdom, der fører til himmeriget - ydmyghed i stedet for hovmod
Thjaee – Ånden gives kun til dem som gør Guds vilje, så selv om nogle tror, vi fødes med den og/eller får den ved dåb, så er den kun virksom i Guds tjeneste, og derfor det hedder en åbenbaring når folk mener sig i kontakt med Gud, eller som Paulus i kontakt med den opstandne Kristus, der handlede/handler på Guds vegne indtil alle Guds fjender er lagt under fode.

Citat:
For Kristus skal være konge, indtil Gud får lagt alle fjender under hans fødder; som den sidste fjende tilintetgøres døden, for »alt har han lagt under hans fødder« – og når det hedder, at alt er underlagt, er det klart, at undtaget er Gud, der har lagt alt under ham. Og når så alt er underlagt ham, skal også Sønnen selv underlægge sig under ham, som har lagt alt under ham, for at Gud kan være alt i alle.
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/1_kor/15



... men jeg forstår du selv kender Ånden. Hvad bruger du den til? - Guds Ånd/Helligånden som den opstandne Kristus sender til de kristne som Talsmanden.
Citat:
Jeg behøver jo så heller ikke nogen forklaring på, hvad det betyder, for jeg oplever det selv - og det er det hidtil bedste, jeg har oplevet i mit liv #44109 - 11/07/2024 14:40




... og så vil jeg gerne høre om himmeriget.
Citat:
For mig er det netop menneskelig erkendelse af åndelig fattigdom, der fører til himmeriget - ydmyghed i stedet for hovmod


.

Top Svar Citer
#44114 - 11/07/2024 18:43 Re: Tro [Re: Tikka]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7450
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Du skriver:
Citat:
... men jeg forstår du selv kender Ånden. Hvad bruger du den til? - Guds Ånd/Helligånden som den opstandne Kristus sender til de kristne som Talsmanden.
Mit svar:
For mig er dét at være "fattig i ånden" ikke at "kende Helligånden", det er mere en måde at udtrykke et menneskes ydmyghed overfor den svage og ubeskrivelige - men dog værende - oplevelse af skaberværket og det guddommelige.
Ikke noget at "trampe rundt i", men at leve med.

Mvh. Arne smiler
Top Svar Citer
#44115 - 11/07/2024 19:03 Re: Tro [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

og hvor/hvad i denne beskrivelse fører dig til himmeriget - og hvori består din ydmyghed?

Citat:
For mig er dét at være "fattig i ånden" ikke at "kende Helligånden", det er mere en måde at udtrykke et menneskes ydmyghed overfor den svage og ubeskrivelige - men dog værende - oplevelse af skaberværket og det guddommelige.
Ikke noget at "trampe rundt i", men at leve med.
Top Svar Citer
#44116 - 11/07/2024 20:30 Re: Tro [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7450
Sted: Sydsjælland
Hej Anonym.
Du beder om menneskelogik i en oplevelse af verdens væren og det guddommelige.
Hvis du erkendte vi menneskers situation - i hvert fald som jeg oplever den - ville du indse, at dette dit første spørgsmål ikke just er ydmygt og ikke har menneskesvar.
Min ydmyghed er erkendelsen - og accepten - af min ubetydelighed - men dog væren - så længe det varer.
Den fører mig til taknemmelighed - og kærlighed.
Mvh. Arne smiler
Top Svar Citer
#44117 - 11/07/2024 23:04 Re: Tro [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3895
Sted: Nørresundby
Du snor dig udenom og har sprunget mine to foregående indlæg over

Du svarer slet ikke på de meget enkle spørgsmål jeg har stillet dig derfor bliver der ingen debat


Kristendommen står og falder med Jesus Kristus Åbenbaring for os hvem Gud er og hvad Gud har til os af alle mulige Himmelske Åndelige Velsignelser.

Kristendommen er bygget op på at vi lærer Gud at kende igennem Jesus Kristus - Jesus Kristus viede sit liv hertil. Ikke kun i undervisning og lignelser men også igennem gerninger.

Men gå nu tilbage til mit forrige indlæg og se hvad der står i Efeserbrevet 1. Især det med fed skrift og understregning.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist


PS:

men de fattige i ånden, er nu nok de der ikke er fyldt med den græske menneskelige filsofis gnosis og tanker om tingene,,

Fattige i ånden betyder ikke fattige i Ånden - Guds Ånd.

Åndelig hovmod har at gøre med menneskelig filosofi det har intet at gøre med at fattes Guds Ånd eller Gud Helligånden som netop hvorigennem vi har åbenbaringerne om hvem Gud er for os og hvilke Himmelske Åndelige Velsignelser vi her modtager. Der bliver også talt om HELLIG'Åndens Frugter og Karismatiske Åndsgaver.

Så du misforstår tydeligvis fattige i ånden som ikke betyder at mangle Guds Ånd - ja for Jesus Kristus var det altid vigtigt at påpege at vi skulle have Guds Ånd. Ja kristendommen er grundlagt på udgydelsen af Guds Ånds eller Helligånden. Og igen Helligåndens Frugter og Karismatiske Åndsgaver og alle Himmelske Åndelige Velsignelser.

Nå men jeg slutter af, fattige i ånden - betyder ikke fattige i Guds Ånd og hvad det indebærer som beskrevet ovenfor. Det betyder ikke fattig på Guds Ånd og gjorde det eksisterede kristendommen ikke.


men de fattige i ånden, er nu nok de der ikke er fyldt med den græske menneskelige filsofis gnosis og tanker om tingene,,



Det skal ske derefter:
Jeg vil udgyde min ånd
over alle mennesker.
Jeres sønner og døtre skal profetere,
jeres gamle skal have drømme,
jeres unge skal se syner.
Selv over jeres trælle og trælkvinder
vil jeg udgyde min ånd i de dage. Joel 3, 1 - 2.




Citat:
Da trådte Peter frem sammen med de elleve, og med høj røst talte han til dem: »Jøder og alle I, som bor i Jerusalem! Dette skal stå klart for jer, læg mærke til mine ord: Disse folk er ikke berusede, som I tror, det er jo kun den tredje time på dagen. Men her sker det, som er sagt ved profeten Joel:

Det skal ske i de sidste dage, siger Gud:

Jeg vil udgyde af min ånd

over alle mennesker.

Jeres sønner og døtre skal profetere,

jeres unge skal se syner,

jeres gamle skal have drømme.

Selv over mine trælle og trælkvinder

vil jeg udgyde min ånd i de dage,

og de skal profetere.



Mange Kærlige Hilsner HansKrist


PS:

din manglende forståelse kristendommen skriger til himlen Arne

Og du digter dit eget agnostiske sludder ind i Jesus Kristus
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 32 af 55 < 1 2 ... 30 31 32 33 34 ... 54 55 >


Seneste indlæg
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
06/09/2024 18:53
Vigtige præciseringer
af somo
06/09/2024 15:40
Er man som kristen en Jesu discipel?
af Hanskrist
05/09/2024 17:18
Gud er Kærlighed
af Hanskrist
04/09/2024 16:54
Healing
af Hanskrist
02/09/2024 14:56
Nyheder fra DR
Lars Løkke Rasmussen besøger Egypten
08/09/2024 17:25
Forsøg, der kvæstede studerende, blive..
08/09/2024 15:44
DBU melder udsolgt til aftenens landskam..
08/09/2024 15:26
17-Ã¥rig er død efter knivstikkeri i KÃ..
08/09/2024 14:08
24-årig mand varetægtsfængslet efter ..
08/09/2024 13:35
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Børns Vilkår presser på for en konkre..
08/09/2024 15:00
18-Ã¥rig er kommet alvorligt til skade i..
08/09/2024 14:58
Dronning Ingrid lagde grundstenen til Da..
08/09/2024 13:50
Forsøg fjernes fra kemishow indtil års..
08/09/2024 13:15
Valg i Algeriet præget af mulig valgsvi..
08/09/2024 12:17