annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Der er RAV i æ HAV
Hvem er online?
0 registrerede 15 gæster og 150 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Tro

Citat:
Så Jesus viede hele sit liv til at vi skulle forstå Gud. ... Han bestilte jo ikke andet end at undervise.

Mit svar: Så at vække en død til live, at gå på vandet og at gøre vand til vin - er det blot undervisning?

Bob bob – Jeg ved ikke hvad du vil kalde det. Hvad syntes du selv?

Der er jo dem som tror på disse fortællinger som virkelige hændelser, men sådan er det jo også med Åndens nærvær, opstandelsen, og at disciple så den opstandne Kristus i kødet og himmelfart.

Kristendommen er en åbenbaringsreligion, og det er jo svært at modsige noget som andre oplever som en virkelig virkelighed, men ja, hvem kan oprejse de døde?

Fortællingen er, at det kan Gud - og hans udsendte søn fordi han havde Guds Ånd.

(Undervisning)

Han spiste jo også.

Var der tale om undervisning der?

Citat:
Mens de spiste, tog Jesus et brød, velsignede og brød det, gav sine disciple det og sagde: »Tag det og spis det; dette er mit legeme.« Og han tog et bæger, takkede, gav dem det og sagde: »Drik alle heraf; dette er mit blod, pagtens blod, som udgydes for mange til syndernes forladelse. Jeg siger jer: Fra nu af skal jeg ikke drikke af vintræets frugt, før den dag jeg drikker den som ny vin sammen med jer i min faders rige.«
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/matt/26

Ja, minsandten.

Citat:
Din forklaring - hvis jeg forstår dig ret - om, at åndelig fattigdom skulle føre til åndelig rigdom - til himmeriget, den "køber" jeg ikke.
For mig er det netop menneskelig erkendelse af åndelig fattigdom, der fører til himmeriget - ydmyghed i stedet for hovmod
Thjaee – Ånden gives kun til dem som gør Guds vilje, så selv om nogle tror, vi fødes med den og/eller får den ved dåb, så er den kun virksom i Guds tjeneste, og derfor det hedder en åbenbaring når folk mener sig i kontakt med Gud, eller som Paulus i kontakt med den opstandne Kristus, der handlede/handler på Guds vegne indtil alle Guds fjender er lagt under fode.

Citat:
For Kristus skal være konge, indtil Gud får lagt alle fjender under hans fødder; som den sidste fjende tilintetgøres døden, for »alt har han lagt under hans fødder« – og når det hedder, at alt er underlagt, er det klart, at undtaget er Gud, der har lagt alt under ham. Og når så alt er underlagt ham, skal også Sønnen selv underlægge sig under ham, som har lagt alt under ham, for at Gud kan være alt i alle.
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/1_kor/15

... men jeg forstår du selv kender Ånden. Hvad bruger du den til? - Guds Ånd/Helligånden som den opstandne Kristus sender til de kristne som Talsmanden.
Citat:
Jeg behøver jo så heller ikke nogen forklaring på, hvad det betyder, for jeg oplever det selv - og det er det hidtil bedste, jeg har oplevet i mit liv #44109 - 11/07/2024 14:40

... og så vil jeg gerne høre om himmeriget.
Citat:
For mig er det netop menneskelig erkendelse af åndelig fattigdom, der fører til himmeriget - ydmyghed i stedet for hovmod

.

Seneste indlæg
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
12/04/2025 14:18
Den religiøse spirituelle dimension
af Hanskrist
12/04/2025 13:16
Misforståelsen
af somo
08/04/2025 09:34
Lys
af Hanskrist
04/04/2025 13:08
Eid-Al-Fitr
af somo
29/03/2025 07:50
Nyheder fra DR
Stort oppositionsparti udelukkes fra val..
12/04/2025 19:38
Zelenskyj: F16-pilot død i luftkamp i U..
12/04/2025 17:46
Iran efter møde med USA: Der var en pro..
12/04/2025 17:20
Kommune går til kamp mod invasiv art, d..
12/04/2025 17:11
Beredskab i opfordring efter brand: Husk..
12/04/2025 17:07
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Mange danskere har fået palmer: ”Der ..
12/04/2025 18:00
Lærke har slettet nyhedsapps fra sin te..
Hvorfor falder påsken på forskellige t..
Hamas offentliggør video af gidsel i li..
12/04/2025 17:10
Lystfisker blev fanget i tidevand syd fo..
12/04/2025 17:07