annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 18628079
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2571845
Åndelig Føde 2226820
Et andet syn 2120851
Så er der linet op... 1715461
Galleri
Paul Tillich
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 572 gæster og 253 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 53 af 55 < 1 2 ... 51 52 53 54 55 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#44353 - 13/08/2024 19:34 Re: Tro [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3901
Sted: Nørresundby
Hvad så med det i citationsboksen her, mener du ikke det længere Arne???

Hvis du ikke mener det længere, vil du så fortælle os det???


Det vil glæde mig om du trækker disse dine ord i dig igen:



Citat:
Arne:

Er det meningen, at vi mennesker skal forstå - hvad vi kalder - Gud?
Jeg tror det ikke!



Jeg spilder ikke kræfter på at spekulere over, hvad det guddommelige er. Det evner jeg jo alligevel ikke - og har jeg jo egentlig ikke behov for at vide - ja, måske er det endda hovmodigt at "kloge sig" på dét

agnostisk panteist


Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn.
Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommelige, så det kan rummes i menneskelig bevidsthed.
For mig er Gud eller det guddommelige noget langt højere, noget som menneskelig bevidsthed ikke kan rumme og - tror jeg - heller ikke skal forsøge at rumme.

Men jeg oplever/fornemmer noget guddommeligt i verdens væren - enkelt og ligetil - umuligt at fornægte - men uden at kunne sætte ord på.

Jeg har nok aldrig bedt til nogen Gud

i denne kærligheds-sammenhæng er vi mennesker på denne klode, i denne galakse, dette univers jo nærmest en ubetydelighed

anser jeg for åndshovmod: at det ikke tilkommer os mennesker at søge at forstå, hvad vi kalder Gud.



-0-0-0-0-


Citat:
Arne:

Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn.
Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommelige


-0-0-0-


5: Gud er kærlighed
”Gud er kærlighed” (Johannes’ Første Brev kap. 4,8). Det er den særlige kristne tolkning af Gud, og treenighedslærens grundlag. For kærlighed kan kun forstås som det, der bliver til i forhold til en anden eller andre. Kærlighed er interpersonel. I den kristne forståelse af Gud, er Gud derfor også Faderen. Jesus kalder Gud for sin far: ”Jeg og Faderen er ét” (Johannesevangeliet kap. 10,31). I Jesu person, hans forkyndelse og liv kommer Gud selv til udtryk. Guds væsen kommer til udtryk i Jesu levede liv. Derfor kaldes Jesus ”Guds søn”.




5 er jo netop meget lig det, jeg er kommet frem til - bl.a. ved at skrive her på Trosfrihed.dk.




-0-0-0-0-

Arne siger han er nået frem til disse her standpunkter:

5: Gud er kærlighed
”Gud er kærlighed” (Johannes’ Første Brev kap. 4,8). Det er den særlige kristne tolkning af Gud, og treenighedslærens grundlag. For kærlighed kan kun forstås som det, der bliver til i forhold til en anden eller andre. Kærlighed er interpersonel. I den kristne forståelse af Gud, er Gud derfor også Faderen. Jesus kalder Gud for sin far: ”Jeg og Faderen er ét” (Johannesevangeliet kap. 10,31). I Jesu person, hans forkyndelse og liv kommer Gud selv til udtryk. Guds væsen kommer til udtryk i Jesu levede liv. Derfor kaldes Jesus ”Guds søn”.



Arne må jo så i nat have angret nogensinde at have skrevet som her:


Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn.
Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommelige



Hvis der er nogen der er forvirret så forstår jeg det godt

Men jeg kan garantere at fra nu af og i resten af Arne's liv der kommer vi aldrig til at læse hvad han har skrevet igen igen igen igen de sidste mange år, som følger her:

Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn.
Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommelige



Jeg HansKrist er lykkedes med mit projekt - nemlig at få Arne til at trække disse ord i sig igen - så jeg er tilfreds og lykkelig - det har været hårdt og stået på i mange år, men endelig langt om længe trækker Arne følgende ord i sig igen:

Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn.
Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommelige




Mange Kærlige Hilsner HansKrist - en lykkelig HansKrist - endelig lykkedes det mig at få Arne til at trække alle sine Anti Jesus Kristus udsagn i sig

Arne mener slet ikke hvad han har skrevet igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen de sidste mange år


Da Fanden (AntiKrist) blev gammel, gik han i kloster

Arne tør nu ikke længere påstå følgende:

Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn.
Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommelige


Arne AntiKrist er blevet så gammel at han nu også vil i himlen - ihvertfald vil han ikke længere gøre grin med Jesus Kristus ved at sige følgende:


Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn.
Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommelige



Jeg er glad ved at læse du pludselig er blevet en bekendende kristen. Du har før sagt du ikke var kristen men det er du vel nu hvor du pludselig ikke gør grin med Jesus Kristus mere men mener hvad Henning Nørhøj skrev under punkt 5
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44354 - 13/08/2024 20:16 Re: Tro [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7452
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Du kan spare dig dit "pisseri".
De uoverensstemmelser, du måtte kunne finde, er ikke større end, at jeg kan rumme dem.
Du spilder din - og min - tid, du som endnu ikke har fundet meningen med dit liv - i hvert fald ikke en mening, som du vil stå ved.
Arne.
Top Svar Citer
#44355 - 13/08/2024 21:42 Re: Tro [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3901
Sted: Nørresundby
Arne siger han er nået frem til disse her standpunkter ved at være aktiv på Trosfrihed:

5: Gud er kærlighed
”Gud er kærlighed” (Johannes’ Første Brev kap. 4,8). Det er den særlige kristne tolkning af Gud, og treenighedslærens grundlag. For kærlighed kan kun forstås som det, der bliver til i forhold til en anden eller andre. Kærlighed er interpersonel. I den kristne forståelse af Gud, er Gud derfor også Faderen. Jesus kalder Gud for sin far: ”Jeg og Faderen er ét” (Johannesevangeliet kap. 10,31). I Jesu person, hans forkyndelse og liv kommer Gud selv til udtryk. Guds væsen kommer til udtryk i Jesu levede liv. Derfor kaldes Jesus ”Guds søn”.


Arne må jo så i nat have angret nogensinde at have skrevet som her:


Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn.
Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommelige


De uoverensstemmelser der tydeligvis er kan Arne sagtens rumme - men det er nu også de der læser hvad Arne skriver jeg tænker på, kan de rumme at Arne igennem mange år har gjort grin med alt det Jesus Kristus har kæmpet for og pludselig den 13 august vender rundt på en tallerken.

Foreløbigt er det kun den 13 august at Arne har ment punkt 5 (i årene før har han gjort tykt grin med punkt 5) - mit gæt er at vi aldrig mere kommer til at læse at Arne gør tykt grin med punkt 5.


Men jeg er glad for at Arne endelig gennem mine anstrengelser og debat med ham endelig er nået frem til at være enig i punkt 5

Det har hele tiden været mit ønske og mine bønner for Arne - ja jeg har virkelig bedt for ham - fordi han ikke havde Gud i person og ansigt gennem kommunikation: vores SØN'FADER JEG'DU samtalende kommunikerende BØNs HØRENDE virkelighed med Gud Fader gennem Helligånden

Nu skal Arne der aldrig har bedt til nogen Gud - til at bede til Jesu Kristi Gud - det bliver rigtig godt for Arne heart og jeg er lykkelig for at det lykkedes mig og Helligånden endelig langt om længe at få Arne til at anerkende Jesu Kristi Gud Fader

Mange drabelige debatter har vi haft med hinanden, men de var det hele værd, fordi de sendte Arne i armene på Jesu Kristi Gud Fader - sendte Arne ind i vores trinitariske SØN'FADER JEG'DU samtalende kommunikerende BØNS virkelighed med Gud gennem Helligånden.

Endelig kan Arne begynde at bede til Jesu Kristi Gud Fader gennem Helligånden

Endelig har Arne forladt panteismen, eller er ihvertfald pludselig også tilhænger af teismen -

Pludselig er Arne ej heller agnostisk



Mange Kærlige Hilsner HansKrist


HansKrist du har fået mange til at indse rigtigheden i kristendommen men at du til sidst ville lykkes også i forhold til Arne er en kæmpe overraskelse

Tillykke Arne, med at du endelig fandt hjem, som den fortabte søn vi vil fejre dig i dag Arne - du er hovedpersonen i dag.

13 august 2024 var dagen hvor Arne endelig forlod sin ørkenvandring ud i agnostisk panteisme og fortabelse

Arne vil sove som et barn i nat - få sin bedste søvn længe - fordi han har opgivet sin modstand imod Jesu Kristi Gud Fader

Vores person virkelighed med Gud - vores SØN'FADER JEG'DU virkelighed med Gud Fader gennem Helligånden har Arne endelig valgt at tage imod efter mange års HansKrist prædiken for Arne - mine ord der igennem Helligånden blev til Guds Ord for Arne


-0-0-0-


Arne:

du som endnu ikke har fundet meningen med dit liv - i hvert fald ikke en mening, som du vil stå ved.


Noget du har fundet på

Men hvis du gerne vil drøfte det spørgsmål kan du så ikke oprette en tråd derom

Du vil altid snakke udenom når du står i lort til halsen
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44356 - 13/08/2024 22:05 Re: Tro [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7452
Sted: Sydsjælland
Hanskrist skriver til mig:
Citat:
Du vil altid snakke udenom når du står i lort til halsen
Hvad mon bliver det næste - efter "pis" og "lort" - i hans "i Kristus væren"? bank
Arne blinker
Top Svar Citer
#44357 - 13/08/2024 22:37 Re: Tro [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3901
Sted: Nørresundby
Jamen kære mand jeg har ikke nævnt "pis" og ej heller lort isoleret, jeg har gengivet en kendt og ret ofte anvendt folkelig vending og udtryk som alle mennesker kender betydningen af, nemlig dette at "stå i lort til halsen".

Du opfører dig barnlig og skriver "pis" (ikke mig) og du hiver "lort" ud af dets ordsprog.

Jeg går ud fra at din store omvendelse (eller indrømmelse og anger) har taget hårdt på dine nerver og at du nu er meget træt og måske lidt forvirret og omtumlet over at du sådan pludselig kan vende rundt på en tallerken

Paulus blev også slået til jorden og blind - men mon ikke du, som ham, finder dig selv igen og dine ben at stå på igen efter din jorderystelse - kæmpe omvendelse

En position du med næb og klør har kæmpet indædt passioneret for har du opgivet for at kunne overgive dig til Jesu Kristi Gud Fader


Jeg forstår godt at det er hårdt for dig Arne når du har skrevet som her de sidste mange år:

Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn.
Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommelige



Jeg håber du aldrig nogensinde igen kommer til at skrive som ovenfor, ja jeg ved du aldrig nogensinde mere kommer til at sige bare noget i den retning

Og det er jeg glad for - da det viser at du har sluppet disse dine Anti Jesus Kristus skriverier - aldrig mere vil vi komme til at høre dig angribe og nedgøre alt det Jesus Kristus kæmpede for

Heldigvis vandt din Kristus Ikon oplevelse over dine Anti Jesus Kristus skriverier og det glæder mig

Derfor Arne, tillykke med at du er blevet befriet og ikke længere er besat af en dæmon eller ond ånd

Nogle skel må være faldet fra dine øjne og dermed er du ikke længere blind i dit raseri mod Jesus Kristus og Jesu Kristi Gud Fader og Helligånden

Men dine øjne skal lige vænne sig til lyset

At være så forblindet som du har været i årevis - så kan det være svært pludselig at lukke lyset ind i dine øjne igen - se klart


Allerede i oldkirkens bekendelser forstås guddommelighed og menneskelighed i Kristus som udelelig og uadskillelig. Jesu identitet med Gud, hans guddommelighed er, at Guds ansigt lyste igennem ham. I Jesus ses hvem og hvad Gud er.

I Jesus ses hvem og hvad Gud er.


Så du har pludselig fået en ny mening i dit liv

Nu du ikke længere ser sådan her på tingene:

Citat:
anser jeg for åndshovmod: at det ikke tilkommer os mennesker at søge at forstå, hvad vi kalder Gud.

Er det meningen, at vi mennesker skal forstå - hvad vi kalder - Gud?
Jeg tror det ikke!


I dag den 13 august 2024 er der kommet en ny mening ind i dit liv

Tillykke med det Arne
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 53 af 55 < 1 2 ... 51 52 53 54 55 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
15/09/2024 10:08
Er man som kristen en Jesu discipel?
af Anonym
14/09/2024 21:56
,,Lad os tale om tro,,
af Hanskrist
14/09/2024 11:42
Kristen Mystik
af Hanskrist
12/09/2024 14:10
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
11/09/2024 21:31
Nyheder fra DR
Vestager overtager fransk kommissærs op..
16/09/2024 21:59
Olietanker slæbt i sikkerhed efter Hout..
16/09/2024 21:36
Dansk morddømt våbenhandler død i fæ..
16/09/2024 20:43
Mand død i arbejdsulykke - fik jernplad..
16/09/2024 19:47
Eksplosion i rørledning ved den amerika..
16/09/2024 19:16
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Mindst 18 er døde i oversvømmelser i C..
16/09/2024 20:23
Torkil Lauesen holdt oplæg i Enhedslist..
16/09/2024 19:52
Kongebuste mangler hovedet - kommune giv..
16/09/2024 18:12
Livstidsdømte Peter Frederiksen er død..
16/09/2024 18:10
Kristeligt Dagblads kulturredaktør: Væ..
16/09/2024 17:30