Hvordan lærte profeten Muhammed, fred være med ham, kærlighed og tolerance i islam?
Et eksempel på kærlighed i kristendommen og islam
sagde Kristus
»I har hørt, at der er sagt: Du skal elske din næste og hade din fjende. Men jeg siger jer: Elsk jeres fjender og bed for dem, der forfølger jer, for at I må være jeres himmelske faders børn.« (Matt 5:43-44).
men også Jesu ord: „I har hørt, at der er sagt: Øje for øje, og tand for tand. Men jeg siger jer, modstå ikke den onde, men hvis nogen slår dig på din højre kind, så vend også den anden til. Og hvis nogen vil stævne dig for retten og tage din kjortel, så lad ham også få din kappe; og dersom nogen, der har myndighed, presser dig til at følge ham een mil i tjenesten, så gå to mil med ham. Giv den, som beder dig, og vend dig ikke bort fra den, som vil låne af dig uden rente. I har hørt, at der er sagt: Du skal elske din næste og hade din fjende. Men jeg siger jer: Fortsæt med at elske jeres fjender og bed for dem, som forfølger jer, at I kan vise jer som jeres Faders sønner, han, som er i himlene; thi han lader sin sol stå op over onde og gode, og lader det regne over retfærdige og uretfærdige.“ — Matt. 5:1, 2, 38-45,
Er disse lærdomme ikke bare blæk på papir ?
De bærer i deres hjerter had, ondskab og løgne mod muslimer og Kristi sande lære.
For ikke at nævne krigene og koloniseringen af lande rundt om i verden med Kirkens velsignelse.
Har du nogensinde set mere kærlighed til deres fjender end dette?
Det sande evangelium er ikke bare et synspunkt eller falske slogans, men mere end det, det er Kristi sande lære, som er tabt og ikke længere eksisterer og er forsvundet på grund af Paulus, som afskaffede Toraens love.
og afskaffede Kristi oprindelige lære.
korsfæstelse, forløsning, treenigheden og dåben, og gjorde Kristus til Gud, og kristne følger Paulus' lære og følger ikke Kristi lære.
Selvom Kristus er Guds profet
og Gud (Faderen) alene
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
2-
Den praktiske anvendelse af profeten Muhammeds ord, Gud velsigne ham og give ham fred, lærer os at elske vores fjender.
I Koranen
6 And if any one of the polytheists seeks your protection, then grant him protection so that he may hear the words of Allah. Then deliver him to his place of safety. That is because they are a people who do not know.. [At-Tawba: 6]
Fortolkning af Koranen Surah At-Tawbah Vers 6
Hvis nogen af de vantro, , kommer til dig, O Budbringer, og anmoder om din beskyttelse, så accepter deres anmodning, så de kan lytte til Koranen.
Tag dem derefter til et sted, hvor de er sikre.
Det er fordi de vantro er et folk, der ikke kender denne religions realiteter.
Når de kommer til at vide om det ved at lytte til recitationen af Koranen, kan de komme på den rigtige vej.
=
og haditherne
Profeten Muhammeds og islams første kaliffers handlinger og erklæringer illustrerer den vigtige plads, som humanitære hensyn tildeles.
I et berømt dekret sagde Abu Bakr al-Siddiq, den første muslimske kalif, til sin hær: "Stop, o soldater! Jeg har ti anbefalinger til at guide dig på slagmarken. Begå ikke forræderi og afvig ikke fra den rigtige vej. Du må ikke lemlæste resterne af dine fjender, dræbe ikke kvinder, børn eller gamle mennesker, fælde ingen frugttræer, ødelæg ikke noget beboet sted og slagt ingen får, ko eller kamel af dine fjender undtagen for din mad .
Brænd ikke palmer eller oversvømme dem. Begå ikke bedrageri (underslæb af krigsbytte, for eksempel) og gør dig ikke skyldig i fejhed. Du vil finde på din vej mennesker, der har viet sig til klosterlivet, lad dem være i fred. »
"Mere end tusind år før kodificeringen af Genève-konventionerne, fandtes størstedelen af de grundlæggende beskyttelseskategorier, som konventionerne tilbyder, i grundlæggende form i islams lære. »
,
Sådan beskrev Muhammad, fred være med ham, sin egen indstilling og sig selv. Det er en indstilling, som enhver vil kunne lære af. Når vi ser i historieskrivningen, at han vitterlig praktiserede dette, så bliver vi klar over, at de folk, der var sammen med ham og vidnede om det, blev transformerede gennem mødet med den guddommelige vilje, i form af dette strålende menneskelige eksempel. Optegnelserne over hvad Gud befalede ham, over hvad der skete under opbygningen af et samfund efter disse retningslinier,
“Kendskab til Gud er min hovedstad.
Årsag er roden i min tro.
Kærlighed er mit grundlag.
Enthusiasme er min hest.
At huske Gud er min verden.
Fasthed er mit skatkammer.
Bedrøvelse er min følger.
Videnskab er mit våben.
Tålmodighed er min kappe.
Tilfredshed er mit bytte.
Fattigdom er min stolthed.
Hengivelse er min kunst.
Overbevisning er min kraft.
Sandhed er min løskøber.
Lydighed er min tilstrækkelighed.
Stræben er min adfærd,
og min glæde og fryd er i min bøn.”
Glimt af Profeten Muhammads liv (1)
http://islamstudie.dk/?page_id=721Glimt af Profeten Muhammads liv (2)
http://islamstudie.dk/?page_id=724