annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Solopgang med flot fuldmåne
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 28 gæster og 1453 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: somo
Emne: Re: Videregivelse af hemmeligheder

Selvfølgelig vil mange mennesker modsætte sig læren fra profeterne Moses, Jesus, Muhammed og andre tidligere profeter, fred være med dem,

selvom islam er alle profeters religion og betyder underkastelse til én Gud, faren.

Gud siger i Koranen

(85) Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages af ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.

Der er en passage i Bibelen, som virkelig understreger hans kernebudskab. En mand kom til Jesus og spurgte "Hvilket er det første bud af alle?" Jesus svarede: "4 Hør, Israel! Herren vor Gud, Herren er een"

. Så det største bud, den vigtigste overbevisning ifølge Jesus er, at Gud er én. Hvis Jesus var Gud, ville han have sagt 'Jeg er Gud, tilbed mig', men det gjorde han ikke. Han gentog blot et vers fra Det Gamle Testamente, der bekræftede, at Gud er Én.

Men overvej følgende udtalelse fra Jesus:

3 Men dette er det evige Liv, at de kende dig, den eneste sande Gud, og den, du udsendte, Jesus Kristus. 4 Jeg har herliggjort dig på Jorden ved at fuldbyrde den Gerning, som du har givet mig at gøre

Kristus afviser kristne på opstandelsens dag

Ikke enhver, som siger: Herre, Herre! til mig, skal komme ind i Himmeriget, men kun den, der gør min himmelske faders vilje. Mange vil den dag sige til mig: Herre, Herre! Har vi ikke profeteret i dit navn, og har vi ikke uddrevet dæmoner i dit navn, og har vi ikke gjort mange mægtige gerninger i dit navn? Og da vil jeg sige dem, som det er: Jeg har aldrig kendt jer. Bort fra mig, I, som begår lovbrud!
Lignelsen om huset på klippen og huset på sand

Derfor: Enhver, som hører disse ord og handler efter dem, skal ligne en klog mand, der har bygget sit hus på klippen. Og skybruddet kom, og floderne steg, og stormene suste og ramte det hus. Men det faldt ikke, for dets grund var lagt på klippen. Men enhver, som hører disse ord og ikke handler efter dem, skal ligne en tåbe, der har bygget sit hus på sand. Og skybruddet kom, og floderne steg, og stormene suste og slog imod det hus. Og det faldt, og dets fald var stort.«

Kristi anden nedstigning er ikke en fordel i forhold til profeterne, men en opgave fra Gud til Kristus

At fortælle de mennesker, der sagde om ham, at han er en gud eller Guds søn

Han er ikke en gud, men kun en Guds profet

og islam er alle profeternes religion

han vil stige ned på jorden før den yderste dag. Han vil dræbe antikrist, bryde korset og regere i henhold til den islamiske sharia, profeten Muhammeds sharia fred være med ham

Gud er kun faderen

Jesus er Guds profet

Helligånden er en engel, der overfører åbenbaringen fra Faderen til profeterne

Ahmed Deedat, Kristi genkomst og dens årsager

https://www.youtube.com/watch?v=3e3C_S2H95M&t=36s

Kristus afviser kristne på opstandelsens dag...! Hashem i samtale med en kristen kvinde - Speakers Corner - (Hyde Park - London)

https://www.youtube.com/watch?v=5abJ2w3TEr4

Hvis Muhammed var den sidste profet, hvorfor vil Jesus så vende tilbage? - Spørgsmål og svar - Abdur-Raheem Green

https://www.youtube.com/watch?v=AOOqb2wXgPw
Seneste indlæg
Lys
af Anonym
12/03/2025 12:54
Ramadan
af somo
11/03/2025 13:12
Hvad er meningen?
af Hanskrist
05/03/2025 10:46
Den religiøse spirituelle dimension
af Hanskrist
04/03/2025 19:19
Vigtige præciseringer
af somo
27/02/2025 18:20
Nyheder fra DR
Nu kan du se stjerner derude - og det er..
12/03/2025 20:59
En række pander solgt siden 2020 tilbag..
12/03/2025 19:59
Togbusser forlænges her til aften
12/03/2025 19:26
Siumuts formand trækker sig efter valgn..
12/03/2025 19:16
Pakistans militær om kapret tog: Alle g..
12/03/2025 19:05
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Medie: Putin besøger Kursk for første ..
12/03/2025 18:24
Minister vil ikke undtage udlandsdansker..
12/03/2025 18:20
Møder om våbenhvile rykker til Moskva ..
12/03/2025 18:04
Der findes mange metoder til selvforglem..
12/03/2025 18:00
Stegepander solgt siden 2020 tilbagekald..
12/03/2025 17:46