Selvfølgelig vil mange mennesker modsætte sig læren fra profeterne Moses, Jesus, Muhammed og andre tidligere profeter, fred være med dem,
selvom islam er alle profeters religion og betyder underkastelse til én Gud, faren.
Gud siger i Koranen
(85) Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages af ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.
Der er en passage i Bibelen, som virkelig understreger hans kernebudskab. En mand kom til Jesus og spurgte "Hvilket er det første bud af alle?" Jesus svarede: "4 Hør, Israel! Herren vor Gud, Herren er een"
. Så det største bud, den vigtigste overbevisning ifølge Jesus er, at Gud er én. Hvis Jesus var Gud, ville han have sagt 'Jeg er Gud, tilbed mig', men det gjorde han ikke. Han gentog blot et vers fra Det Gamle Testamente, der bekræftede, at Gud er Én.
Men overvej følgende udtalelse fra Jesus:
3 Men dette er det evige Liv, at de kende dig, den eneste sande Gud, og den, du udsendte, Jesus Kristus. 4 Jeg har herliggjort dig på Jorden ved at fuldbyrde den Gerning, som du har givet mig at gøre
Kristus afviser kristne på opstandelsens dag
Ikke enhver, som siger: Herre, Herre! til mig, skal komme ind i Himmeriget, men kun den, der gør min himmelske faders vilje. Mange vil den dag sige til mig: Herre, Herre! Har vi ikke profeteret i dit navn, og har vi ikke uddrevet dæmoner i dit navn, og har vi ikke gjort mange mægtige gerninger i dit navn? Og da vil jeg sige dem, som det er: Jeg har aldrig kendt jer. Bort fra mig, I, som begår lovbrud!
Lignelsen om huset på klippen og huset på sand
Derfor: Enhver, som hører disse ord og handler efter dem, skal ligne en klog mand, der har bygget sit hus på klippen. Og skybruddet kom, og floderne steg, og stormene suste og ramte det hus. Men det faldt ikke, for dets grund var lagt på klippen. Men enhver, som hører disse ord og ikke handler efter dem, skal ligne en tåbe, der har bygget sit hus på sand. Og skybruddet kom, og floderne steg, og stormene suste og slog imod det hus. Og det faldt, og dets fald var stort.«
Kristi anden nedstigning er ikke en fordel i forhold til profeterne, men en opgave fra Gud til Kristus
At fortælle de mennesker, der sagde om ham, at han er en gud eller Guds søn
Han er ikke en gud, men kun en Guds profet
og islam er alle profeternes religion
han vil stige ned på jorden før den yderste dag. Han vil dræbe antikrist, bryde korset og regere i henhold til den islamiske sharia, profeten Muhammeds sharia fred være med ham
Gud er kun faderen
Jesus er Guds profet
Helligånden er en engel, der overfører åbenbaringen fra Faderen til profeterne
Ahmed Deedat, Kristi genkomst og dens årsager
https://www.youtube.com/watch?v=3e3C_S2H95M&t=36sKristus afviser kristne på opstandelsens dag...! Hashem i samtale med en kristen kvinde - Speakers Corner - (Hyde Park - London)
https://www.youtube.com/watch?v=5abJ2w3TEr4Hvis Muhammed var den sidste profet, hvorfor vil Jesus så vende tilbage? - Spørgsmål og svar - Abdur-Raheem Green
https://www.youtube.com/watch?v=AOOqb2wXgPw\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
2-
Afvigelse kommer fra folket, ikke fra profeterne
Gud sendte profeter for at vejlede os til hans tjeneste og for at undervise folk i Guds lov
profeternes endelige og ultimative mål var at etablere en retfærdig socio-moralsk orden i denne verden. De ønskede at etablere retfærdighed i det enkelte individs personlige liv for at skabe balance og ligevægt i hans sind, karakter, adfærd og omgang.
Men mennesker er dem, der forlod Guds (Faderens) lære, som han sendte budbringerne for
De siger, at spiritualitet og kærlighed er nok, og klamrer sig til disse tomme slogans
At unddrage sig Guds lære
Deres vej mod mørket er klar og ikke mod lysets vej
Enhver person ønsker kun at opnå sine ønsker og luner uden at tage hensyn til andres rettigheder
Og uden at følge Skaberens lære
De ting, der gør dig glad, gør mig måske ikke glad, fordi der ikke er nogen guddommelige love, der styrer dem og opnår retfærdighed
Kun Gud og hans lære gavner mennesker, fordi han er deres skaber
Et eksempel på deres falske kærlighed til profeten Jesus, fred være med ham
1-
Guds profet, Kristus, bad til Gud (Faderen), den eneste Gud
. Når Jesus beder beder han til sin himmelske far og når han lærer disciplene at bede lærer han den at sige Vor Fader, du som er i himlen ...
Men Paulus og de kristne, der fulgte hans ord, modsagde Kristus, som kun bad til Gud Faderen
i forskellige kristne menigheder, at man skal bede til Jesus
På samme måde beder Paulus til Gud eller til Faderen
Men han lærer dem også at bede om alt i hans - altså i Jesu - navn
2-
Kristus bad som muslimerne bad og som alle profeterne
Kristus bad og knælede for Gud og lagde sit ansigt på jorden
Og i Matthæus {26:39}: "« Og han gik lidt længere væk, faldt ned på sit ansigt og bad: »Min fader, hvis det er muligt, så lad dette bæger gå mig forbi. Dog, ikke som jeg vil, men som ..."
Matthæusevangeliet Kapitel 26
« Og han fjernede sig et stenkast fra dem, faldt på knæ og bad: »Fader, hvis du vil, så tag dette bæger fra mig. Dog, ske ikke min vilje, men din.« Da viste en ...
Lukasevangeliet Kapitel 22
Peter sendte alle udenfor, faldt på knæ og bad;
Apostlenes Gerninger Kapitel 9
Beder kristne den samme bøn som Jesus?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hvordan Kristus bad
https://www.youtube.com/watch?v=e9KxlbMOJPI\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\