Hej Zilent!Jeg bemærker at du i et svar til Arne Thomsen udtrykker skepsis med hensyn til opnåelse af harmoni, da vi ikke tænker kompatibelt, om end vi har den manglende gudetro til fælles.
Det er det mest fornuftige jeg længe har set fra din pen.
Det eneste der herefter evt. kunne være af interesse var en nærmere afklaring af, hvori inkompatibiliteterne består.
Men det ville jo kræve, at min opponent først forsøgte at besvare de stillede spørgsmål, både i mit første og andet indlæg i denne tråd, set ud fra hans paradigme.
En sådan positiv bestræbelse på afklaring kunne måske føre frem til hvordan og med hvilken begrundelse vi ud fra hvert vores paradigme definerer centrale begreber som virkelighed, sund fornuft, rationalitet, tid, rum, det metafysiske og det transcendente etc.
Jacob kan jo vise sin gode vilje ved indledningsvis at redegøre for, om han opererer med et dualt tidsbegreb og i givet fald hvorfor eller hvorfor ikke?
Det var faktisk noget sådant jeg lagde op til i begge mine indlæg her.
Hilsen
Ipso Facto ---------
"As far as the laws of mathematics refer to reality, they are not certain, as far as they are certain, they do not refer to reality." - Albert Einstein. Her sætter den gode Albert fingeren på et af naturvidenskabens ømme punkter. Et som jeg kort omtalte i relation til hvordan man nåede frem til det duale tidsbegreb ved at indføre imaginærtiden i kvanteteoriens tidsligninger for at sikre, at ligningerne fik et resultat.