Jeg synes du skulle lade være med at skrive indlæg når du ikke læser mine indlæg og reagerer på hvad der står.
Jeg prøver at være seriøs og forsøger:
1):
Skabe en debat (om nogen tør og gider dette som i gamle dage med Kræn-p og andre dengang seriøse deltagere)
2):
Gøre os alle klogere på hvordan det religiøse spirituelle skal forstås.
3):
Jeg har intet imod at blive modsagt eller at modtage kritik.
-0-0-
Da du ikke overholdet forholder dig til hvad jeg skriver synes jeg ikke du skal skrive indlæg her.
Begynd hellere selv et nyt emne - en ny tråd om Vandrer Mod Lyset og fortæl også hvad du selv mener om Vandrer Mod Lyset.
Men du skal ikke ødelægge eller spamme alle andre tråde ved konstant bare at sende Vandre Mod Lyset indlæg hvor du tydeligvis er fuldstændig ligeglad med hvad dem du svarer har skrevet.
Denne uskik må du kunne få has med Jan.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Den ultra korte definition af det religiøse spirituelle er:
BEGEJSTRING
Denne Gud Helligåndens Begejstring vi mennesker erfarer har nogle frugter:
Åndens Frugter som Paulus skriver så flot om dette:
Citat:
Aandens Frugt er Kærlighed, Glæde, Fred, Langmodighed, Mildhed, Godhed, Trofasthed, der findes mere om dette hos Paulus men læs selv Paulus's breve
og den har nogle
Åndens Karismatiske Nådegaver som Paulus skriver detaljeret om det:
Citat:
Om Åndens gaver, brødre, vil jeg ikke holde jer i uvidenhed.
Der er forskel på nådegaver, men Ånden er den samme. Der er forskel på tjenester, men Herren er den samme. Der er forskel på kraftige gerninger, men Gud er den samme, som virker alt i alle.
Det, som Ånden åbenbarer, får hver enkelt til fælles gavn. Én får gennem Ånden den gave at meddele visdom, en anden kan ved den samme ånd meddele kundskab. Én får tro ved den samme ånd, en anden nådegaver til at helbrede ved den ene og samme ånd, og igen en anden får kraft til at gøre mægtige gerninger. Én får den gave at tale profetisk, en anden evnen til at bedømme ånder; én får forskellige slags tungetale, en anden evnen til at tolke tungetale. Alt dette virker den ene og samme ånd, der deler ud til hver enkelt, som den selv vil.
i kirken har Gud sat nogle til at være for det første apostle, for det andet profeter, for det tredje lærere, endvidere nogle med kraft til at gøre mægtige gerninger, endvidere nogle med nådegaver til at helbrede, til at hjælpe, til at lede, til forskellige slags tungetale. Kan alle være apostle? Eller profeter? Eller lærere? Kan alle gøre mægtige gerninger? Har alle nådegaver til at helbrede? Kan alle tale i tunger? Kan alle tolke tungetale? Men stræb efter de største nådegaver!
"Men stræb efter de største nådegaver" slutter Paulus 1 Kor 12 og så kommer kapitel 13 om at størst af alle er KÆRLIGHED.
-0-0-0-
han har givet os nogle til at være apostle, andre til at være profeter, andre til at være evangelister og andre til at være hyrder og lærere for at udruste de hellige til at gøre tjeneste, så Kristi legeme bygges op, indtil vi alle når frem til enheden i troen og i erkendelsen af Guds søn, til at være et fuldvoksent menneske, en vækst, som kan rumme Kristi fylde. Da skal vi ikke længere være uforstandige børn og slynges og drives hid og did af hver lærdoms vind, ved menneskers terningkast, når de med snedighed fører os på lumske afveje, men sandheden tro i kærlighed skal vi i ét og alt vokse op til ham, som er hovedet, Kristus. Ud fra ham føjes hele legemet sammen og holdes sammen, idet hvert enkelt led hjælper til med den styrke, det har fået tilmålt, så legemet vokser og opbygges i kærlighed.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
TRO - begrebet TRO i en Ny Testamentlig kristen sammenhæng.
TRO i en nytestamentlig kristen sammenhæng dækker slet ikke over hvad vi moderne mennesker forbinder det med.
Paulus siger også at TROEN er KRISTUS selv - selve KRISTUS VIRKELIGHEDEN - de Nye Skabninger vi er i KRISTUS qua Gud Helligåndens vidunderlige forunderlige gerninger med os.
What is the source of faith? The only possible answer is: "God himself as Spiritual Presence. Every other answers would degrade faith into a belief, an intellectual act produced by will and emotion. Paul Tillich, systematic theology.
Paul Tillich:
The worth "faith" cannot be applied to the Christ unless it is taken in its biblical meaning of a Spiritual reality in itself (det jeg betegner som Kristusvirkeligheden).
The faith of the Christ is the state of being grasped unambiguously by the Spiritual Presence.
-0-0-0-
I er et Kristus-brev, der er blevet til ved vores tjeneste, ikke skrevet med blæk, men med den levende Guds ånd, ikke på tavler af sten, men i hjerter, på tavler af kød og blod.
En sådan tillid har vi til Gud ved Kristus. Ikke at vi af os selv duer til at udtænke noget, som kom det fra os selv; at vi duer til noget, skyldes Gud, som også har gjort os duelige til at være tjenere for en ny pagt, ikke bogstavens, men Åndens; for bogstaven slår ihjel, men Ånden gør levende.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!