Tikka:
godmorgen og guds fred og tak for sangen. sikken et privilegie at "kende" så storslået et menneske, der tarveligt nedgør andre og ved det meste bedst, der viser din kærligheds manglende værdi, og derfor er der ingen debat her. kun din ophøjelse af dig selv og nedgørelse af profiler.
Du er en ægte net trold som er umulig at komme i kontakt med - dog ser jeg en mildning i dine angreb/nedgørelse selv om det stadig ingen steder høre hjemme for en der mener at være iklædt kristus. Ja i det hele taget
Ja rigtig trist for dig, at skulle bruge så mange år på fjolser. Det må bestemt være nedslående når man har så store tanker om sig selv, men glæd dig over fjolserne, måske det kun er dem som gider dig smiler
Er det en livskvalitet - at fjolserne gider dig - ellers spilder du din tid her. Ingen højt begavet kommer forbi din hjemmeside
Du er en ægte net trold som er umulig at komme i kontakt medha ha lol - du har aldrig haft over internettet de socialre medier så god og personlig kontakt til nogen som undertegnede -- så dette er det rene vrøvl hvad du skriver
og du misforstår troll der er defineret ved den stik modsatte adfærd og profil som jeg udviser - rent faktisk er jeg det stik modsatte en troll der aldrig ville give sig til kende selvbiografisk ned i mindste detalje. Ej heller har jeg som dig Tikka en skjult agenda (at bekæmpe kristendommen) - alle kan derimod se hvad jeg står for.
hjemmesiden er kommet i stand på initiativ af Ole Bjørn - Kræn-p og et par andre (mener også Simon var med inde over), og vores nuværende ejer og moderator Peter Arentzen. Trosfrihed var en udbrydergruppe fra Kristeligt Dagblads religionsdebatten.
Jeg var inviteret med ind over i opstartsfasen - men blev ikke aktiv omkring de konkrete tiltag til opstarten af Trosfrihed. Om jeg husker rigtig har jeg betalt en form for kontingent indtil dette blev afskaffet.
-0-0-0-
Trosfrihed har for år tilbage grundet aktive debattører været af høj høj kvalitet for debat. Desværre er de forsvundet og nogle afgået ved døden pga alder. Jeg har altid betragtet de andre som værende de bærende kræfter af Trosfrihed - bestemt ikke mig selv som tilhørende søjlerne - de bærende søjler.
-0-0-0-
der er også noget der hedder retorik og humor, ironi fx (selv Paulus holder prale narretaler om sig selv - i et retorisk greb).
Tro virksom i Kærlighed gør bestemt ikke næsten ondt som Paulus siger og ingen af jer tar skade af en opsang engang imellem, tværtimod. Det skyldes jo at jeg rent faktisk har positive forventninger til jer - fx at Arne husker jeg igennem 20 år har tematiseret over det emne han først nu finder interessant pga en bog om selv'løshed - alt dette har jeg tematiseret over i 20 år men Arne der har været her i alle de 20 år har ikke overhovedet overblik herover - ja så mister jeg min tålmodighed og siger - hvorfor er det så vi er her - når hvad der foregår ryger hen over hovedet på os. Intet principielt erkendes og forstås. Det er præcist det jeg mener med at vi aldrig kommer videre - vi gør ingen fremskridt - måske fordi det er hygge hygge snik snak for mange - som Gerth og Arne (og Tikka og Jehovas Vidner) hvor tingene ikke må knytte an til det moderne videnskabelige verdensbillede - men hvor det hele drejer sig om noget vi ikke rigtig kan vide noget om hvorfor derfor al snak, al tale, alle skriverier er lige gode selv om der intet overhovedet forstandigt brugbart gavnligt fremføres.
For mig er det altså ikke fiktion og fantasy genre (hjernespin) - og opdigtede røverhistorier - men ja det skyldes altsammen at I ikke forstår begrebet TRO - og igen det har jeg redegjort for - men det skulle da ej heller undre mig om Arne og ja Tikka ej heller har opdaget dette som så meget andet der går hen over hovedet på jer.
et andet problem (relateret til at trosbegrebet ikke forstås) er at folk simpelthen i en bibelfundamentalistisk tradition slet ikke overhovedet har forståelse for hvad det kristne trosliv og dets spiritualitet dækker over.
-0-0-0-0-0
Og til Gerth - så kan jeg ikke tage dig seriøst før du bruger sproget og begreberne som alle andre mennesker - alle dine private opfindelser af ideer og tanker om helligånden udvander dette begreb.
Den dag du bliver voksen og kommer ud af dit helt private småpsykotiske helligånds univers og begynder at interessere dig for hvordan den offentlige kulturelle videnskabelige diskurs om Helligånden har forløbet i 2000 år - da ville det være muligt for mig at reagere på dine indlæg hvis jeg og andre kunne læse hvad du skriver.
Du skriver vrøvlet og der er ofte ingen god mening i dine tekster. Måske fordi de er skrevet i fuldskab om natten, noget kunne tyde på det. Ædruelighed og forstandighed og der er befordrende for hukommelsen vores er nødvendige egenskaber du må disciplinere dig selv med. Og havde du kendt til Helligånden ville disse ting naturligt være faldet på plads i dit liv.