annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Gymnasie billede
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 29 gæster og 1500 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Livskvalitet

Hvis en religion skal være levende, så må den være baseret på menneskers oplevelser af det hellige og det guddommelige.

Præcist præcist præcist - og det er jo hvad jeg har prøvet at få jer til at forstå om kristendommen i nu tyve år og ingen har bekæmpet dette mit standpunkt mere hårdnakket end dig Arne

Du har kaldt mine beskrivelser af disse erfaringer for svulstige tomme intetsigende fraser.

Hvis du nu lyttede til Bibelen Leth Fortalt om Helligånden - du og dine fordomme vil blive udfordret - måske du vil kunne sige så er ham HansKrist alligevel ikke så tosset (omkring sin Paulus forståelse) eller ihvertfald om HansKrist er tosset så er Kristian Leth det også mht Paulus.

Ingen har bekæmpet mere de religiøse spirituelle åndelige Guds erfaringer som fx Jesus og Paulus er kendt for og som er kernen i det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET - end du har Arne.

1 Kor 2 og ja de steder hvor Paulus beskriver Jesus Kristus Ikon teologien har du også afvist når jeg har fremført dem - hvilket altid har chokeret mig da jeg jo troede det lige måtte være dig.

Din agnosticisme og din måde at drive negativ teologi på har været skørt - især når du flager i tide og utide med dit Jesu Kristi Ikon.

Men måske du er blevet mere ydmyg og pludselig idag vil anerkende de religiøse spirituelle åndelige erfaringer Jesus Kristus og Paulus har skænket verden. Ihvertfald anerkende at det er kernen i det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET - som de fleste mennesker har erfaringer med.

At du ikke selv vil vide af det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET (som Tikka iøvrigt) og totalt afviser det er jo sådan set okay.

Men dog må jeg godt nok sige det undrer mig meget at I slet ikke har kendskab til det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET. Hvordan kan I være så blanke?

-0-0-0-0-

Mit ærinde overfor jer allesammen har været at få jer til at forstå det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET ud fra den oprindelige urkristendom så tæt på Jesus vi kan komme.

Først må fjernes alle jeres misforståelser af hvad kristendom og det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET dækker over - dernæst må man redegøre for den åndelige forståelse af det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET - som det oprindeligt var.

Vidunderligt er Kristian Leth i den sammenhæng - han er genial. Jeg er kæmpe kæmpe fan af ham. Han er rasende dygtig og selvfølgelig glæder det mig at han er så fascineret af Paulus - ja hvem med høj åndelig spirituel intelligens er ikke det?

Tusind tak for Link til Kristian Leth!
Seneste indlæg
Lys
af Anonym
12/03/2025 12:54
Ramadan
af somo
11/03/2025 13:12
Hvad er meningen?
af Hanskrist
05/03/2025 10:46
Den religiøse spirituelle dimension
af Hanskrist
04/03/2025 19:19
Vigtige præciseringer
af somo
27/02/2025 18:20
Nyheder fra DR
Nu kan du se stjerner derude - og det er..
12/03/2025 20:59
En række pander solgt siden 2020 tilbag..
12/03/2025 19:59
Togbusser forlænges her til aften
12/03/2025 19:26
Siumuts formand trækker sig efter valgn..
12/03/2025 19:16
Pakistans militær om kapret tog: Alle g..
12/03/2025 19:05
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Medie: Putin besøger Kursk for første ..
12/03/2025 18:24
Minister vil ikke undtage udlandsdansker..
12/03/2025 18:20
Møder om våbenhvile rykker til Moskva ..
12/03/2025 18:04
Der findes mange metoder til selvforglem..
12/03/2025 18:00
Stegepander solgt siden 2020 tilbagekald..
12/03/2025 17:46