Arne:
Jeg mindes ikke nogensinde at have udtrykt mig hverken bekæmpende eller latterliggørende, men skulle der kunne dokumenteres noget, der kunne forstås sådan, ser jeg gerne på det.
Først skal du jo have en forståelse af hvad det er JESUS KRISTUS står for og bragte i spil i verden og er religionshistorisk verdenskendt for.
Før kan du jo ikke vide om du bekæmper og latterliggør det.
Hvordan opfatter Jesus Kristus vores Guds'relation? Hvordan beskriver han denne relation.
Kristendommen står og falder selvfølgelig med at den menneskets Guds'relation Jesus Kristus bringer i spil i verden bliver ført videre.
Det er denne Guds'relation du bekæmper mere ihærdigt end alle andre og som du latterliggør. Det er der hundredvis af eksempler på. Ja du skubber Gud væk fra menneskers liv
(+ rigtig meget andet) og JESUS KRISTUS gjorde det stik modsatte. Så du bekæmper den Guds Kærlighed Kristus hvor Gud længes efter vi mennesker og forbinder sig med os i en kærlig personlig dynamisk relation. Du bekæmper den sønnens åbenbaring Faderen. Denne Gudsåbenbaring der sætter vi mennesker i en hel ny Livgivende Skabende relation.
Hvis der er noget JESUS KRISTUS har demonstreret og bragt i spil i verden er det at vi altid trygt kan kommunikere med Gud, forholdet beskrives som et far søn forhold og eksemplerne er utallige på hvordan det beskrives som et personligt forhold. Hvis dette inderlige personlige fortrolige bønsforhold ikke eksisterede ville der slet ingen kristendom være - der ville ingen jubel og sang og musik være til en gudstjeneste - det er fuldstændig essentielt for det JESUS KRISTUS står for og bragte i spil i verden, bragte ind i verden.
Eksempler på hvordan du latterliggør dette forhold er der utallige af.
Dette er okay, intet forkert ved at gøre grin med det religiøse eller JESUS KRISTUS og de kristne.
Men du flager med et JESUS KRISTUS IKON - hvorfor?
-0-0-0-
Slut slut slut jeg er træt
Først Gerth så Arne - nu er jeg godt nok grundig træt af menneskers hykleri.